Många tv kanaler, men inget att se på.

Medlem
Många tv kanaler, men inget att se på.

Alltså, helt otroligt, men har typ 30 kanaler men det finns inte ett skit värt att se på.
Man ser på dom olika C.S.I varianterna som går på kanal 5, det är allt.
Inte ens filmkanalerna har nåt intressant att se på, när man nu vill se på tv, och det värsta är att det är svindyrt att ha alla dessa kanaler..

Vad ser du på burken och vad för slags kanaler , tvprogram skulle du vilja se på dumburken, hur många kanaler har du ?

Och har du nån slags tvmotagare med inbyggd hårddisk ?
Man borde nog skaffa nån sån, men det är sällan man ger sig tid att se på nåt man spelat in.

Medlem

National Geographic - bästa kanalen ever..
Många bra dokumentärserier och televangelister på söndagsförmiddagar.:) Alltid kul att höra på dem.

Sen ser jag på Viasat History, Explorer och TV4 Fakta.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Som en polare sa "Det är bara Discovery som man kan slänga på vilken tid på dygnet som helst och bli helt hänförd över hönsskit eller motorcyklar".

Ser mest på sexan, eller ser är väl fel ord, smågluttar är väl mer korrekt. När jag slöspelar något brukar TV saten stå på med någon B action eller liknande. Att ha datorn bredvid tvn är ganska onödigt men vafan.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Tror jag har 15 kanaler, inga filmkanaler. Tyvärr försvann Discovery Mix från utbudet och numera har jag ingen kanal som går att titta på precis när man känner för det.

Annars ser jag mest på Antikrundan och På Spåret.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Som en polare sa "Det är bara Discovery som man kan slänga på vilken tid på dygnet som helst och bli helt hänförd över hönsskit eller motorcyklar".

Ser mest på sexan, eller ser är väl fel ord, smågluttar är väl mer korrekt. När jag slöspelar något brukar TV saten stå på med någon B action eller liknande. Att ha datorn bredvid tvn är ganska onödigt men vafan.

Jo Discovery är ju en favoritkanal, synd bara på alltför många repriser,
ser på dom där som bygger Hot Rods ibland,
det coola är att den bäste snubben på att jobba i det gänget är en svensk som heter Bernt.

Mythbusters är ju kul också.

MFC
Medlem

Discovery FTW!

Förutom det så köpte jag en dvd-spelare med usb-port så jag kan kolla på andra trevligheter (utan att slösa DVD-R skivor).


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Tittar bara på 4 kanaler av dom man har och det brukar bara vara ca 6 timmar totalt i veckan för allt annat som sänds på TV är bara skräp och en miljon repriser.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tv6, Discovery, History channel.

Allt man behöver, det behövs absolut inte en ennda kanal till.


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs

Discovery, National Geographic . De bästa.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Discovery channel Sverige är sämst tätt föllt av tv 3. MTV och south park är bra, Tv4 och Lost är kul. Det finns så mycket och titta på om man inte laddar ner hela serien på en gång


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

På senare år har jag blivit gammalmodig och tittar mest Discovery etc.
Och såklart CSI. Showtime visar faktiskt endel bra filmer. Någon som sett City of lost children?


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

jag har inga av dom bra kanalerna... (Discovery, National Geopraphic m.m.)

däremot kan väl TV6 vara lite underhålla på kvällskvisten när man ska gå och lägga sig (Scrubs) och så Kanal9 med Fraiser och Spin City.

vad gäller CSI så klarar jag bara av att se första, original, serien, resterande är så jävla tragiska.
bara på och av med solglasögon och droppa usla oneliners konstant, och är det inte oneliners dom spyr ur sig så är det "Captain Obvious"-saker som säger.... USCH!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av kaptenpirat:

På senare år har jag blivit gammalmodig och tittar mest Discovery etc.
Och såklart CSI. Showtime visar faktiskt endel bra filmer. Någon som sett City of lost children?

Jotusan, Showtime var min favorit filmkanal, men dom där jäkla Boxer tog bort kanalen ur utbudet,
jäkla skit Robert,
går ju en massa grymma filmer som är sällsynta i andra filmkanaler och tvkanaler på Showtime.

*Sparkar Boxer Robert på pungen*

Medlem

Jag har många kanaler, ett hundratal skulle jag tro... Det är nästan alltid skit på tv dock.

Jag gillar discovery men drivs att byta kanal pga alla dessa totalt meningslösa reklamavbrott, kan det vara ett vartannan minut? De gör dessutom reklam för program som var innan det man tittar på nu, program som kommer om en vecka och programmet man tittar på... sedan slänger de in en massa obegripliga inslag utan poäng... helt meningslöst. (tre personer som simmar i en sjö... några mopedungdomar vid en korvkiosk... ingen poäng, ingenting... wtf)

Sedan finns det mycket skit på discovery också typ... 10 bästa bombplanen, bästa ubåtarna osv... Stora grävskoppor, höga hus... Alla program är dessutom repriser.

Jag gillar alla "rättsmedicin" program på TV4 Fakta, tål inte deras aftonbladsliknande dokumentärer dock...

National Geographic kan vara bra ibland, orkar inte se ett inslag om världens dödligaste flygplanscrascher dock. Det räcker nu.

Tydligen fick jag trean i helgen också... tror det är mest 30-minuters pålagda-skratt-komedier där men ändå... Nytt är alltid kul ett tag.

Jag har många helt obegripliga kanaler också... från länder som jag inte ens hört talas om.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Man gillar science fiction en hel del,
så man väntar ivrigt på den nya kanalen tv4 ska starta,
Tv 4 Science fiction, hoppas det blir en del star trek och sånt,
för scifi där ska det helst skjutas med laserpistoler och fräcka rymdskepp ska spränga planeter i småbitar

Medlem

Scrubs är bra att segtitta på efter träningar innan man ska pömsa sött. Prison break följer jag när det går. Let's dance tittar jag på (för sambon och jag dansar ganska mycket). På spåret och så ska det låta. Annars är det inte så mycket som är så kul. SVT framstår mer och mer som vinnare pga inga reklampauser.

Inaktiv

Jag får huvudvärk av att se på reklamkanaler av typen tv 3-5, både av programmen och reklamavbrotten. Det enda program jag följer där är väl Parlamentet.

Discovery, SVT24 samt Eurosport när de visar Snooker är väl de enda kanaler jag ser på någolunda regelbundet.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

holy pope on a stick, det finns (fortfarande) människor som kollar på parlamentet.

*totalt chockad*


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

3 kanaler, eller 2,1 kanaler...
Sport (fotboll) = Canal+Sport
Family Guy o Simpsons o Scrubs = TV6
House = TV4 (0,1 kanal)


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

TV6 = Dexter
TV7 = Gameplay
TV400 = Gameplayer TV


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av straxdax:

Man gillar science fiction en hel del,
så man väntar ivrigt på den nya kanalen tv4 ska starta,
Tv 4 Science fiction, hoppas det blir en del star trek och sånt,
för scifi där ska det helst skjutas med laserpistoler och fräcka rymdskepp ska spränga planeter i småbitar

åhå!!! låter helt underbart, när kommer den upp? :):):)

EDIT:

TV4 Science Fiction - som startar 29/2

YES!!

Har man Viasat kommer man att få kanalen i baspaketet (”underhållningspaketet).

YES!!

faan vad mitt liv blev bra kolla här bara:

*Babylon 5
*Red Dwarf
*Thunderbirds
*Star Trek Voyager

m,m, mitt liv är komplett.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

House
Cityakuten (gammal räv an tittat på hur länge som helst)
Lost (tappade intresset för länge sen, men tittar ändå...)
Heroes
Dexter (mew för att det kommer tillbaks nästa höst)
Scrubs (såklart)
That's it, mer eller mindre.

gällande Discovery och andra faktakanaler. Fastän det är kul så är det väldigt ofta fel fakta i programmen, det händer alltid när jag ser nåt program som handlar om nåt jag är överkunnig inom att det är en massa rena faktafel. Dessutom så översätter dom helt fel ibland så lita inte på texten heller Oo


signatur

yolo

Medlem

Jag ser typ aldrig på tv, följer inte någon tv-serie osv. Det enda jag ser på är Animal Planet då och då
Har grundutbudet på Boxer, fann ingen anledning att ha mer kanaler än så.

Medlem

hoho, igår vart en skön TV-dag.

visserligen såg jag inget Scrubs eller Spin City, men hela FEM avsnitt av Simpsons

först två avsnitt på 6'an, direkt efter det var det ett avsnitt på 3'an, senare på kvällen vart det två avsnitt på 6'an igen.
och ännu senare på kvällen såg jag ett avsnitt av Fraiser

åhh, ett halvt avsnitt av Two and a half Men också


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

glömmer alltid bort tider som program ska gå på tv har basutbutbud plus travel discovery eller vad det heter med massa roliga mat tips på delar av världen.
Så slår mest på tvn och ser vad som går när jag nu får tid o titta på tv kanalerna kanske 2-3timmar i veckan max annars är det datorspel, filmer som gäller


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av q0rra:

TV6 = Dexter
TV7 = Gameplay
TV400 = Gameplayer TV

Gameplayer tv har ett uppehåll nu ?
vet iaf att det gått på fredagar vid 22.30 tiden nåt sånt på tv 400, har inte sett nåt om det börjat igen,
och även Gameplay har uppehåll nu ?

Gillar Gameplay mer för det ser mer proffsigt ut och det är lite mer fart i programmet, dom hinner klara av många spel, nyheter och reportage.

Gameplayer tv är lite mer trögt, 2 ibland 3 snubbar sitter med en billig tygvägg bakom sig och är lite sega och vill gärna tjöta mer än att visa spel,
det går att se på, men det kunde allt vart lite mer tempo i programmet.

Inaktiv

Tv6 är så jäla bäst <3 yipppee ki-yay motherfucker


signatur

Got the skills to pay the bills

Medlem

Måste bara klaga på hur otroligt dålig TV-4 har blivit, kollade i princip alltid på den innan. Var alltid på i bakgrunden osv.
Nu är den nog inte på mer än någon gång i veckan, knappt det Tror dom mer eller mindre dumpat vanliga 4an för alla deras nya kanaler, som enligt min mening verkar vara väldigt tunna?

Oftast 6an som står på nu.

Medlem

Jo 6an är nice, mest för att dom rätt så ofta kör lite filmer man sällan ser på andra kanaler kl 21.00.

Jean Claude Van Damme filmer visar dom titt som tätt, och Damme är en skön figur.

Medlem

TV6, discovery och history channel är väl det enda man tittar på.
Överväger att skaffa TV4 sci-fi eller vad den heter


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar