Om tråden religös finns. Vaför inte den här?

Inaktiv
Om tråden religös finns. Vaför inte den här?

Vad tror ni kommer hända efterdöden? Innan jag har sakt vad som kommer hända så vill jag veta vad ni tror. Och ja, jag vet verkligen eller jag är åtminstonde dödssäker på det.:P

Fråga 2
Om ni fick välja helt själv hur skulle ni vilja dö?:up:


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

1: Ingenting alls
2: Utan obehag


signatur
Medlem

Skulle jag säga något annat än att det antagligen inte händer något så skulle jag lura mig själv känns det som.

Jag vill dö som i goda slutet i Bioshock!! looks like a good way to leave the scene.

Medlem

1. Tror på att man föds på nytt.
2. En naturlig död utan smärta. Helst i sömnen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad tror ni kommer hända efterdöden?

Man respawnar.


signatur
Medlem

nej, det vet du inte.

Medlem

1. Min energi byter form.
2. Skitsamma, inte direkt som man får men av att dö otäckt, det gör ju inte ont i förlängningen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

lustigt iaf att dom flesta gammla tillbringar mer och mer tid på kyrkogården för att snygga till familjens grav,
vore jag urgammal så höll jag mig borta från det stället man snart kommer hamna i.

Medlem
Skrivet av straxdax:

lustigt iaf att dom flesta gammla tillbringar mer och mer tid på kyrkogården för att snygga till familjens grav,
vore jag urgammal så höll jag mig borta från det stället man snart kommer hamna i.

Är man gammal så har man nog många runt sig som dött genom åren, kyrkogården är ett ställe där man kan visa att man minns de som gått bort, det är lungt och stilla och finns tid för att minnas lite... Sedan är det nog tradition på ett annat sätt i de äldre generationerna.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Tror inte någon jävel kommer svara nått annat på tvåan än i sömnen eller smärtfritt...

"Jo jag tackar jag, jag vill bli ilurad polonium som dendära ryska spionen, han såg ut och må bra de sista dagarna i sitt liv!"

Så mitt svarpå #2: Jag skulle vilja bli förgiftad så att jag spyr, skiter, gråter och pissar blod i veckor medan mina inre organ sakta men säkert förblöder och jag dör en hemsk plågsam död på ett sjukhus där läkarna inte kan göra ett skit.

Medlem

1. ens själ slutar existera
2. drunkna eller ramla huvudet före från ett hustak


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad tror ni kommer hända efterdöden?

Man respawnar.

hahaha

-

1) Inte en blekaste. Men jag vill tro och hoppas att det vi ser, och rör oss i bara är ett lager av allt som finns. När vi dör så sjunker en del av oss igenom till nästa.

2) Jag vill vara beredd på det, ha tid nog att hinna tänka typ: "OK. Nu är det dags". Det ska sedan ske snabbt och smärtfritt.

Jag är ganska morbid av mig, händer allt för ofta att jag tänker på sånt här. =/


signatur

I'm a snake, follow me!

Youtube-proffs

1) Det blir tomt. Svart. Man kommer inte vara vid medvetandet.

2) Smärtfritt? Somna in och dö. Inte fan vill jag ha de smärtsamt eller hur, vem vill de liksom


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

1. Ingenting
2. Vill och vill, har en känsla av att jag kommer dö av nåt riktigt patetiskt som att fälla ett träd på mig själv eller nåt. Det eller en atombomb.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem

1. Man blir mat åt miljontals insekter och förvandlas till jord.
2. I någon hemskt blodig olycka. Go out with a bang, och allt det.

Medlem

1) Att det bara ska bli svart räcker inte för mig. Svart är ju något man ser, och det kan man inte om hjärnan inte fungerar. Nej, ens medvetande blir väl till energi eller något.

2) På mina villkor. Jag vill inte förlora till någon/något. Jag vill att min död ska göra något positivt för framtiden, i stor eller liten skala är inte viktigt. Sen vill jag inte bli sörjd, jag vill bli hedrad.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Kusligt iaf när man läst om folk som *dött* men lever och blivit levande begravda.

Vet inte om det är sant, men har läst om folk som fått nån slags slaganfall eller nåt och pulsen har inte vart märkbar, och så har personen kvicknat till i kistan.

Medlem

1: svårt, tror allt blir typ ''svart'' alltså ingeting, men om det typ skulle finnas ett efterliv så hoppas jag fan att dem har bärs i helvetet!

2: gå beserk i en fet strid sedan dö en värdig krigar död! så jag hamnar på nyheterna och blir en legendarisk persons om alla kommer minnas som den ultimata krigaren i universumet, sedan bygger folket massa statyer av mig som en hyllning

Medlem

"Livet är ganska kort om man tänker på hur länge man ska vara död"


signatur
Inaktiv
Skrivet av Meshuggah:

Tror inte någon jävel kommer svara nått annat på tvåan än i sömnen eller smärtfritt...

"Jo jag tackar jag, jag vill bli ilurad polonium som dendära ryska spionen, han såg ut och må bra de sista dagarna i sitt liv!"

Så mitt svarpå #2: Jag skulle vilja bli förgiftad så att jag spyr, skiter, gråter och pissar blod i veckor medan mina inre organ sakta men säkert förblöder och jag dör en hemsk plågsam död på ett sjukhus där läkarna inte kan göra ett skit.

amen to that...


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Medlem

1.inget
2.Utan att veta om det dvs jag ska inte veta att det kommer ske är ju skönast:P


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

1. Min massa förmultnar och ger till jorden vilket senare tas upp av en livsform/används till byggstenar av livsformer etc etc.

2.Av ålderdom.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Vad är meningen med livet egentligen? Är livet en skola för vad som kommer efter livet? Vi lär oss hela tiden nya saker, vi försöker bli bättre människor. Men har det någon mening?

Är vi i helvetet just nu kanske? Vi får uppleva stress, sorg, ilska, våld och orättvisa. I "paradiset" tror jag knappast att det ens existerar.

Vad tror ni om det?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

bryr mig inte


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om nån av er fick en dödlig sjukdom,
och fick erbjudandet att bli nedfryst i typ 100 år då ett botemedel finns och bli upptinad för att rädda ditt liv, skulle du göra det ?

Medlem

Tror att människan verkligen tro att de är någon speciell varelse som just pga det hoppas på liv efter döden.

Jag tro att när man är död så är man. Vi kommer genomgå samma resa som vilket levande väsen på jorden som helst.

Medlem
Skrivet av straxdax:

Om nån av er fick en dödlig sjukdom,
och fick erbjudandet att bli nedfryst i typ 100 år då ett botemedel finns och bli upptinad för att rädda ditt liv, skulle du göra det ?

Nope eftersom du inte kan veta det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tror ni på att ni har levt ett tidigare liv då? Ett liv innan det här.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

1.Verkar som jag blir en utstickare här med mitt svar.
Jag tror på ett liv efter detta som du förtjänar eller inte.

2.Hmm svårt fråga! Inte lidandes i alla fall. I glada dagar. Helst i sömnen tror jag.

Medlem

1. Jag tror inte att nått speciellt händer

2. Helt ur ingenstans, en bussjävel som jag inte såg när jag gick över gatan medan jag lyssnade på god musik och dog omedelbart. Fan va najs egentligen.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

12
Skriv svar