Musik - 100-120 bps

Medlem
Musik - 100-120 bps

Tjena,

Vi håller på med motionsgympa i klassen och musiken å takten är en väldigt viktig del i ämnet. Det jag behöver hjälp med nu är att hitta någon låt som går i 100-120 bpm (beats per minute). Alltså att man räknar takten till 100 eller upp till 120 i en minut. Har letat och letar fortfarande efter någon låt som passar, men har tyvärr inte så bred musiksmak så det blir lite svårt. Det är rock som gäller, men det passar ju inte (:

Tack på förhand!
/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

i 100-120 bps (bits per second)

BPM "Beats per minute"

Sätt på radion och lyssa 1 timme så har du säkert flera alternativ.


signatur
Medlem

Borde det inte vara bättre att lyssna på den musiken man tycker är bäst? Jag får iallafall en rejäl adrenalinkick när jag drar på nånting som jag tycker är jäkligt bra! Och det borde väl betyda att man arbetar på som fasen och inte tänker på det?

Medlem

BPM. Beats per minute är du nog ute efter. (edit: sent ute)

Leta upp några radiokanaler på internet som spelar trance eller lyssna på Last.FM med samma sökord. Det kan kanske vara en start? Hittar du något så anteckan och köp via närmaste ej piratebayhandlare.

Medlem

fixa trådlöst till gympa salen sen en bärbar+högtalare och knappa in di.fm så har du så mycket låtar i den beaten så det räcker och blir över


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

100-120 BPM att lyssna på för ett träningspass? Själv föredrar jag 140-145


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem
Skrivet av cammo:
Skrivet av WaltX:

i 100-120 bps (bits per second)

BPM "Beats per minute"

Sätt på radion och lyssa 1 timme så har du säkert flera alternativ.

Tack, lyssnade inte så noga på vad läraren sa.

Tackar också resten för tipsen!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Finns ju ett par "Rock"låtar med sån beat.. Nightwish - I wish i Had an Angel t. ex.

Eller kanske nått med Rammstein, eller andra Industrimetalband? (har ingen större koll på såna dock)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Bara att lyssna, stampa takten och räkna så hittar du snart låtar med 100 - 120 BPM.

Medlem

Låten Need to Know - Marc Anthony blev perfekt. 115 bpm.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar