Inaktiv
leet-speak

Tja! Jag är här med ännu en fråga.

Vad tycker ni om leet-speak i alla dess olika sammanhang? Allt från seriöst användande av sådana som menar att det är coolt, till de som använder det i ironiskt syfte.

Inaktiv

i dessa forum kommer du nog inte hitta nå leetspeak

jag tror inte på det över huvud taget

Medlem

Leet-speak är helt enkelt ganska jobbigt.
Visst, det var kanske kul förut när man spelade cs, men det känns bara pinsamt om man ser någon på till exempel fragbite elr vad som helst som använder det...

Medlem

Jäkligt löjligt. Händer ibland att jag precis som du skrev; använder det i ironiskt syfte mot de som använder sig utav det hela tiden.

Inaktiv

gillar inte leet-speak när det innehåller massa siffror
men språket dom använder sig av på t ex 4chan är underbart kul
"moar" t ex

Medlem

Det är fult och fjortisaktigt.

Medlem

Använder det när man skämtar med polarna / ironiskt syfte. Inte annars.

Inaktiv
Skrivet av Meshuggah:

i dessa forum kommer du nog inte hitta nå leetspeak

jag tror inte på det över huvud taget

Det jag tänker skriva nu har inget med något att göra men ditt namn REGERAR!

MFC
Medlem

leetspeak fyller sitt syfte men sällan i något seriöst sådant.. humor o ironi är vad jag använder det till..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag tyckte det var roligt att skriva OLLE på miniräknaren när jag var fem år ungefär. Det är väl i den åldern man tycker det är kul antar jag.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Jag tyckte det var roligt att skriva OLLE på miniräknaren när jag var fem år ungefär. Det är väl i den åldern man tycker det är kul antar jag.

Ja just det, jag skrev alltid 1414 som upponer blev hihi. Gud vilken humor jag hade på den tiden ...

Medlem

Prova skriv 7134,6315 och kolla upp å ner, det är ganska illa att man kan skriva det på en miniräknare. 5318008 också.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av F3D:

gillar inte leet-speak när det innehåller massa siffror
men språket dom använder sig av på t ex 4chan är underbart kul
"moar" t ex

Kill it with fire !!!:)


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Prova skriv 7134,6315 och kolla upp å ner, det är ganska illa att man kan skriva det på en miniräknare. 5318008 också.

Whadd-a-hell! Du fick mig att hämta min gamla miniräknare som jag inte använt sedan 6an.

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Prova skriv 7134,6315 och kolla upp å ner, det är ganska illa att man kan skriva det på en miniräknare. 5318008 också.

Jäkla påhittigt:) Undras om inte miniräknaren la grunden till det så kallade leet-språket.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av HinduTimes:

Prova skriv 7134,6315 och kolla upp å ner, det är ganska illa att man kan skriva det på en miniräknare. 5318008 också.

Jäkla påhittigt:) Undras om inte miniräknaren la grunden till det så kallade leet-språket.

Nej så var det inte . Här har du förklaringen .


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av nagash:
Skrivet av Ariath:
Skrivet av HinduTimes:

Prova skriv 7134,6315 och kolla upp å ner, det är ganska illa att man kan skriva det på en miniräknare. 5318008 också.

Jäkla påhittigt:) Undras om inte miniräknaren la grunden till det så kallade leet-språket.

Nej så var det inte . Här har du förklaringen .

En liten lektion så här på kvällskvisten.:) Jag bockar och bugar för upplysningen.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Youtube-proffs

1337 snack blir viktigt då man .... nej den e inte viktig.

Vad förknippas med leet speak? jag tänker Counter strike.

Där har du ditt leetspeak.

Finns bara en sak som står i CS chatten och det är n00b.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

L33t om ja får be xD


signatur

Got the skills to pay the bills

Inaktiv

Jag kan säga så här att om nån använde det på en dejtingsajt så skulle jag aldrig orka bry mig om att ta kontakt.

Medlem
Skrivet av Gnuttfarfar:

Jag kan säga så här att om nån använde det på en dejtingsajt så skulle jag aldrig orka bry mig om att ta kontakt.

Skulle aldrig orka bry mig om att ta kontakt om nån använde en dejtingsajt


signatur

Insert funny qoute here

1
Skriv svar