Melodifestivalen?

Medlem
Melodifestivalen?

Lite fundersam på om det var någon mer på FZ som blev så illa tvungna att titta på Melodifestivalen igår? Lite knepigt att det inte redan finns en tråd redan. Måste bara säga att den låten som jag tyckte var bäst var Amy Diamonds - Thank you. :S Otroligt bra sångröst iallafall och låten är skön förövrigt. Ska spela lite Metallica på högsta volym nu så att jag att min smak kommer tillbaka.

Medlem

Inget tvång här så jag missade gårdagens delfinal. Nästa vecka ska jag titta för 2 jobbarkompisar uppträder.

Andra Generationen med låten Kebabpizza.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

IFPI-festivalen
(:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Carola är ju med nu igen, så hon vinner väl som vanligt,
sist hon vann och åkte ner vart det nu var hon åkte, så stod ju hon på nån väg och prisade gud,

folk trodde ju hon var helt kokobäng,
och det är ju hon också.

Inaktiv

Som tur är verkar jag slippa skiten helt och hållet i år då jag saknar en tv för stunden. Även om jag inte hade planerat att kolla om jag nu hade en.

Melodifestivalen bör läggas ner illa kvickt. Vad jag ser i melodifestivalen idag är inget annat än en korrumperad skit där avdankade sopor får lite extra tid i ramljuset.


signatur
Medlem

valde att inte se det, en polare var tvungen o fly tv rummet när övriga familjen satt som fast klistrade e annan polare hade frugan o barnen som sjöng singstar halva kvällen mohaha.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fyfan för melodifestivalen, blir ju bara värre och värre för varje år (från att vara värdelöst till ännu mer värdelöst, det klarar enbart melodifestivalen / schlagerfestivalen).

Skamligt är vad det är, och jag kan verkligen inte alls förstå varför man ens vill kolla på det, generic sång med generic musik + generic snygg tjej som sjunger, om det ens är hon som gör det dvs!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

är det igång nu igen... det finns två tider på året som är störande för mig: Julen - HÖG MUSIK I HUSET FRÅN 1 DECEMBER TILL 31 DECEMBER!

Melodi-Tiden - Samma sak fast bara när det är...


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

enda gången jag vill se carola det skulle vara i en smaskig porrfilm

Medlem

men meolidfestivalen märker man inte av om man inte läser ab och kollar på dom kanaler det går på


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Förra året såg 3 900 000 finalen i melodifestivalen vilket gjorde det till Sveriges mest sedda program 2007.

Jag tycker det är trevligt spektakel, förbannat mycket bättre än det som brukar rulla på fredagarna och lördagarna (Let's Dance, På Spåret o.s.v.).


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Jag var tvungen att se - tyckte Lullaby var ganska ok, dock ingen schlagerlåt. Jag fattar inte varför jag satt och såg hela programmet. Det enda som var bra var Luuk..

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Förra året såg 3 900 000 finalen i melodifestivalen vilket gjorde det till Sveriges mest sedda program 2007.

Jag tycker det är trevligt spektakel, förbannat mycket bättre än det som brukar rulla på fredagarna och lördagarna (Let's Dance, På Spåret o.s.v.).

håller med där ^_^ gillar tjafset, men missade gårdagens.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Förra året såg 3 900 000 finalen i melodifestivalen vilket gjorde det till Sveriges mest sedda program 2007.

Jag tycker det är trevligt spektakel, förbannat mycket bättre än det som brukar rulla på fredagarna och lördagarna (Let's Dance, På Spåret o.s.v.).

Det finns fler kanaler än svt och tv4,

Kanal 5 har ju börjat sända en ny säsong av C.S.I Miami på lördagar kl 21.30.

Inaktiv

hahaha.. CSI Miami vs melodifestivalen.. det är fan ett svårt avvägande imo.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av Ascendant:

Melodifestivalen bör läggas ner illa kvickt. Vad jag ser i melodifestivalen idag är inget annat än en korrumperad skit där avdankade sopor får lite extra tid i ramljuset.

Så rätt, så rätt


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

och inte nog med det, nu när det finns en massa självständiga små länder som brutit sig ur ryssland så röstar dom mest på sina grannländer, som är rätt så många.

Ryser iaf vid tanken på att smörsångaren med det krampaktiga leendet krister sjögren vinner och får tävla för sverige. Det blir väl han eller Carola...

Inaktiv

Det verkar som att de som hatar melodifestivalen är rätt bra insatta ändå, har ni något att berätta?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Nej, nu kommer Dirty Harry den första filmen med clint eastwood på tv4 film,

hade gärna sett han på melodifestivalen och sett han säga till Krister Sjögren,

Make my day, eller do u feel lucky punk ? Och siktar med sin Magnum revolver med iskall blick.

Medlem

Jag brukar se på Melodifestivalen för att få mig ett gott skratt. Familjen kanske inte direkt uppskattar att jag konstant fäller taskiga (om än väldigt sanna) kommentarer om låtarna och artisterna dock.

För övrigt tycker jag att det borde vara mycket mer "alternativa" låtar i Melodifestivalen, Eurovision. Typ metal och annat. Att höra samma låtar varje år blir väldigt segt efter ett tag, framförallt när de sög redan första gången.

Medlem
Skrivet av Ariath:

Inget tvång här så jag missade gårdagens delfinal. Nästa vecka ska jag titta för 2 jobbarkompisar uppträder.

Andra Generationen med låten Kebabpizza.

oooh Andra Generationen :O! Dom är sjukt grymma!

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Ariath:

Inget tvång här så jag missade gårdagens delfinal. Nästa vecka ska jag titta för 2 jobbarkompisar uppträder.

Andra Generationen med låten Kebabpizza.

oooh Andra Generationen :O! Dom är sjukt grymma!

Deras musik är väl inte riktigt min kopp av te men det vore kul om de kom vidare:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

det är hilarious med nordbor som gråter över att öststater röstar politiskt i internationella industriaxelklappar-tävlingar, när nordbor ALLTID röstat på nordbor (:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

det är hilarious med nordbor som gråter över att öststater röstar politiskt i internationella industriaxelklappar-tävlingar, när nordbor ALLTID röstat på nordbor (:

Mjo, fast personligen så förstår jag inte varför Ukraina gav Ryssland en 12:a förra året. De borde ha varit rätt pissed off på de vid den tidpunkten (dragit åt gasen ni vet så priserna steg ohälsosamt mycket).
Jag hade varit duktigt sur.


signatur
Medlem

Hehe fattar inte varför folk gnäller, gillar man inte skiten, tittar man inte. Jag tycker det är skitbra, jag får en "fruvakt" så jag kan sitta å spela tidigt på kvällen, gnällfritt


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Hehe fattar inte varför folk gnäller, gillar man inte skiten, tittar man inte. Jag tycker det är skitbra, jag får en "fruvakt" så jag kan sitta å spela tidigt på kvällen, gnällfritt

Men det är lite som med sport, vi som inte är intresserade får ändå svälja spelare, matcher, situationer, ekonomi och allt annat skräp trots att vi inte är det minsta intresserade. Både sport och melodifestivalen är ju med i nyhetssändningar liksom, klart man blir trött på att höra om det.

Jag håller alltid på motståndaren för ju sämre det går för sverige, destå mindre behöver jag höra. Vi är de mest illojala fansen i världen. Exempel:

Hur snabbt blev invandrarkvinnan Ludmilla svenskaste svensk när hon började vinna? Hur snabbt blev hon invandrare och försvann efter att hon fuskat? Svaret på båda frågorna är "en minut".

Amy Diamond var rätt väg dock, alla som sjunger borde vara barn, det borde vara barnprogram.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tycker nog att melodifestivalen är lite fel genre för mig. Däremot skulle det vara kul med en liknande tävling med rock/metal.
Kollar ändå på melodifestivalen, vet inte riktigt varför men det är väl lite tradition. Jag sitter ändå mest och gnäller på dem jag tycker är dåliga. Alltså alla.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Döbringer:

Hehe fattar inte varför folk gnäller, gillar man inte skiten, tittar man inte. Jag tycker det är skitbra, jag får en "fruvakt" så jag kan sitta å spela tidigt på kvällen, gnällfritt

Men det är lite som med sport, vi som inte är intresserade får ändå svälja spelare, matcher, situationer, ekonomi och allt annat skräp trots att vi inte är det minsta intresserade. Både sport och melodifestivalen är ju med i nyhetssändningar liksom, klart man blir trött på att höra om det.

Jag håller alltid på motståndaren för ju sämre det går för sverige, destå mindre behöver jag höra. Vi är de mest illojala fansen i världen. Exempel:

Hur snabbt blev invandrarkvinnan Ludmilla svenskaste svensk när hon började vinna? Hur snabbt blev hon invandrare och försvann efter att hon fuskat? Svaret på båda frågorna är "en minut".

Amy Diamond var rätt väg dock, alla som sjunger borde vara barn, det borde vara barnprogram.

Tänk vad nöjda alla pedofiler blir då, både i sverige och i hela europa
Vem vet, amy diamond kanske blir stulen nånstans i någon östbalkanland?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Trianvil:

Tycker nog att melodifestivalen är lite fel genre för mig. Däremot skulle det vara kul med en liknande tävling med rock/metal

nej. det hade vart _exakt_ lika dåligt.
det är ju hela jävla konceptet det är fel på..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Döbringer:

Hehe fattar inte varför folk gnäller, gillar man inte skiten, tittar man inte. Jag tycker det är skitbra, jag får en "fruvakt" så jag kan sitta å spela tidigt på kvällen, gnällfritt

Men det är lite som med sport, vi som inte är intresserade får ändå svälja spelare, matcher, situationer, ekonomi och allt annat skräp trots att vi inte är det minsta intresserade. Både sport och melodifestivalen är ju med i nyhetssändningar liksom, klart man blir trött på att höra om det.

Jag håller alltid på motståndaren för ju sämre det går för sverige, destå mindre behöver jag höra. Vi är de mest illojala fansen i världen. Exempel:

Hur snabbt blev invandrarkvinnan Ludmilla svenskaste svensk när hon började vinna? Hur snabbt blev hon invandrare och försvann efter att hon fuskat? Svaret på båda frågorna är "en minut".

Amy Diamond var rätt väg dock, alla som sjunger borde vara barn, det borde vara barnprogram.

Ju, det är ett jävla tjat om det på jobbet iofs. Tur är att man har öronkåpor ifall det krisar


signatur

yolo

12
Skriv svar