Gothic 4 blir med hemsida

Medlem
Gothic 4 blir med hemsida

Vänta nu... det är väl bara i USA som det ska heta Arcania: A Gothic Tale då serien behövde en nystart där samt skulle få ett annat färgschema än det här hemma där spelet heter Gothic 4?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag måste säga att hemsidan ser RIKTIGT amatörmässig ut...

Medlem

När det gäller Gothic serien så, av erfarenhet, kan man spela spelet ca 1 år efter det släppts. Då är de flesta buggarna borta.

Å andra sidan rockar alla 3. 2:an är bland det bästa RPG jag spelat.

Skrivet av Randor244:

Jag måste säga att hemsidan ser RIKTIGT amatörmässig ut...

Du var nog inne på någon annan sida... Det är väl inget fel på den? Eller du var bara tvungen?:|

Medlem

Nej, jag tycker att den ser amatörmässig ut - stora, alldeles för blaffiga grafikelement, det känns som om sidan är för ett litet obskyrt mmorpg från asien...

En bra fantasyrpgsida ska, enligt mig, vara stilren (vilket denna inte är) men samtidigt uttrycka spelets "känsla", personlighet.

För att förklara bättre vad jag menar, ta en titt på dessa två sidor:
www.demigodthegame.com
www.warhammeronline.com

Sammanfattning: Gothic 4's hemsida är klumpig.

Medlem
Skrivet av Randor244:

Nej, jag tycker att den ser amatörmässig ut - stora, alldeles för blaffiga grafikelement, det känns som om sidan är för ett litet obskyrt mmorpg från asien...

En bra fantasyrpgsida ska, enligt mig, vara stilren (vilket denna inte är) men samtidigt uttrycka spelets "känsla", personlighet.

För att förklara bättre vad jag menar, ta en titt på dessa två sidor:
www.demigodthegame.com
www.warhammeronline.com

Sammanfattning: Gothic 4's hemsida är klumpig.

Demigods hemsida ser bra ut och är enkel att navigera, däremot warhammers hemsida är på tok för rörig, en massa menysystem överallt gör sidan väldigt svårnavigerad. Att sidan ser fin ut grafikmässigt spelar ingen roll om den är piss att navigera.

Medlem

Jag kan förstå vad du menar - dock tycker jag att det finns flera mycket rörigare hemsidor än Warhammers...

En annan mycket viktig sak är förstås innehållet. Det känns som om många spel idag (Crysis t.ex.) har hemsidor som visserligen ser mycket bra ut men har nästan ingen information om spelet alls... MÅSTE förbättras!

Epic är ett företag som alltid har varit bra på detta, deras hemsidor är alltid mycket informativa. Se t.ex UT3, och de andra Unreal-spelen såsom U1, U2, osv.

1
Skriv svar