Yahoo nobbar Microsofts bud.

Medlem
Yahoo nobbar Microsofts bud.

Det blir inget köp för Microsoft, Yahoo anser att dom är värda mer.
Ms bud var på cirka 44 miljarder dollar men det räckte inte.

Enligt Ekonominyheterna på svt texttv.

Medlem

Hmm.. det måste jag googla fram.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

wee, underbart
hoppas dom aldirg kommer kunna köpa.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Vilket skämt.. 44 miljarder dollar! Tvivlar på att Yahoo är värt en krona mer

MFC
Medlem

jag säger som dom sa på TV4-nyheterna.. Ya ho! [jahå:]


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av zAjben:

Vilket skämt.. 44 miljarder dollar! Tvivlar på att Yahoo är värt en krona mer

Instämmer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av straxdax:

Det blir inget köp för Microsoft, Yahoo anser att dom är värda mer.
Ms bud var på cirka 44 miljarder dollar men det räckte inte.

Enligt Ekonominyheterna på svt texttv.

Värda mer? Va fan. Tyckte MS bud på 44 miljarder kändes som ett rejält overkill-pris för yahoo.


signatur
MFC
Medlem

Yahoo måste vara USAs motsvarighet till Spray i Sverige.. fast Yahoo är bättre.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Yes!, äntligen en anledning att avinstallera Yahoo! messenger


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Modigt eller korkat av Yahoo? Själv har jag aldrig användt Yahoos tjänster på minst 10 år så för mig är de redan begravna. Frågan är om köpet hade godkänts med tanke på monopol-lagarna.

Inaktiv

asså..
yahoo är rättså etablerade i usa


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

Undrar vad google skulle säljas för om Yahoo fick ett pris på 44 miljarder.
Eftersom Google är så mycket större.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem
Skrivet av kaptenpirat:

Undrar vad google skulle säljas för om Yahoo fick ett pris på 44 miljarder.
Eftersom Google är så mycket större.

Senast jag hörde så låg Google på 150 miljarder (dollar såklart), vilket absolut inte är dåligt med tanke på att dom inte producerar ett skit, många miljarder som dom får efter alla utgifter så att säga


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av kaptenpirat:

Undrar vad google skulle säljas för om Yahoo fick ett pris på 44 miljarder.
Eftersom Google är så mycket större.

Senast jag hörde så låg Google på 150 miljarder (dollar såklart), vilket absolut inte är dåligt med tanke på att dom inte producerar ett skit, många miljarder som dom får efter alla utgifter så att säga

ehm...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Google_products och det är bara en bråkdel av allt skit dom producerar


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Mjukvarujätten har bjudit 44,6 miljarder dollar, motsvarande 284 miljarder kronor, för sökmotorn Yahoo, hälften med kontanter och hälften med aktier.

Uppgifterna om att Yahoo kommer att tacka nej till budet kommer från en källa som har insyn i affären, skriver tidningen Wall Street Journal.

Källan säger att styrelsen anser att budet på 31 dollar per aktie är för lågt.

Medlem

härligt sjuka summor hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

jag tror inte folk här förstår vad bläckfiskarna har i sina tentakler liksom..
google har t ex youtube och facebook så..
yahoo var jävligt etablerat när google blev stort, dom har nog en förbannat massa saker som folk (amerikaner i huvudsak) använder ofta


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Undra vad hela Microsoft skulle kosta om man tänkt köpa dom,
jisses...

Medlem
Skrivet av prikk:

jag tror inte folk här förstår vad bläckfiskarna har i sina tentakler liksom..
google har t ex youtube och facebook så..
yahoo var jävligt etablerat när google blev stort, dom har nog en förbannat massa saker som folk (amerikaner i huvudsak) använder ofta

men kom igen prikk, erkänn att 283 miljarder kronor är en jäkla summa pengar. Det måste vara billigare att bara kopiera allt den andra gör... eller bara köpa in alla världens genier för att göra den ultimata produkten. Eller varför bara inte dela ut pengar till folk som använder deras tjänster? Jag kan fan börja använda msn för en tusing i månaden


signatur

thank you, come again

Inaktiv

haha ja självklart, det är en astronomisk summa pengar.. men jag är inte insatt nog att avgöra om det är tillräckligt eller inte.. yahoo själva tyckte ju uppenbarligen inte det, så uppenbarligen anser dom sig vara värda mer. dom har nog koll på läget.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

jag undrar hur mycket man betalar för själva varumärket kontra produkten/produkterna i sig.

Inaktiv

Allt kan inte köpas för pengar Glad att det blev såhär och hoppas att Microsoft håller sig lugna. Inte för att jag använder yahoo men de verkar vara mer inriktade på den amerikanska marknaden och det är verkligen tur att det inte bara blir två jättar där ute. Det behövs några för att hålla konkurrensen uppe och sökmotorerna sorterar ju trots allt en hel del information och har ju en otrolig makt om de har onda avsikter. Speciellt om de får monopol. :S

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Greger:
Skrivet av kaptenpirat:

Undrar vad google skulle säljas för om Yahoo fick ett pris på 44 miljarder.
Eftersom Google är så mycket större.

Senast jag hörde så låg Google på 150 miljarder (dollar såklart), vilket absolut inte är dåligt med tanke på att dom inte producerar ett skit, många miljarder som dom får efter alla utgifter så att säga

ehm...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Google_products och det är bara en bråkdel av allt skit dom producerar

Haha ja, dem har producerat sjukt många saker

Medlem

Microsoft expanderar ju ändå, Ms har ju skrivit ett avtal med Sony ericsson och ska ju göra ett operativsystem till kommande Sony ericsson mobiltelefoner,
låter lite lustigt att Sony och MS ska samarbeta

Medlem

Liten twist på nyheten är att Google verkar ha satt käppar i hjulet för affären och Yahoo!'s nej var kanske inte ett nej egentligen.
Google ser fusionen som ett hot alltså och vill undvika centralisering kring Microsofts produkter, d.v.s. undvika monopol (eller kanske bara undvika konkurrens från Microsoft?).
http://www.nytimes.com/2008/02/04/technology/04yahoo.html?_r=...

Och här talar man om en eventuell Google Yahoo! samarbete.
http://www.reuters.com/article/ousiv/idUSN0362915520080204

Vad händer egentligen och vad är sant?

Medlem

Ingen aning, men styrelsen för Yahoo sa iaf nej till MS, och det var ju deras egna beslut.

Återstår att se vad som händer sen.

1
Skriv svar