Hur/var kan man göra en egen sida med normal lagring?

Medlem
Hur/var kan man göra en egen sida med normal lagring?

Tja tja.

Hade tänkt bränna lite tid på att göra en egen hemsida.. Ser ju rätt kul ut
Men, är det någon som vet hur/var man gör det?
och helst med halvstort lagringsutrymme :/
Testade en sida förut, som bara hade typ.. 50 MB lagrings utrymme.. Det fylldes upp rätt snabbt..

Så, någon som vet om man kan göra en hemsida någonstans, med normalt lagrings utrymme, och helst kostnadsfritt?

Tack på förhand


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Nästa steg för FZ kanske? Att börja med webbhosting för sina användare?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Nästa steg för FZ kanske? Att börja med webbhosting för sina användare?

Skulle vara något det

Tackar för länkarna, Shrudder


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Inaktiv

Finns inga bra kostnadsfria webhostings ställen längre. Alla påtvingar dig att ha med reklam på din sida. Och dom som inte gör det kör i regel för dålig hårdvara med tanke på hur många som har sina sidor där så det går skitsegt istället.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem

Ska du bara hosta bilder så har ju google schyssta grejer. Kanske går att fixa annat hos dom också iofs! Tycker dom trycker ut nya spännande funktioner hela tiden


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

50MB är ganska mycket som lagringsutrymme. Lär dig att komprimera bilder och skala ner dem till rätt storlek så kommer du kunna leva på det ett tag.

Lagring av större mängd bilder går också bra på imageshack och photobucket.

Medlem

Starta en egen server


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Lär dig att komprimera bilder och skala ner dem till rätt storlek så kommer du kunna leva på det ett tag.

Lagring av större mängd bilder går också bra på imageshack och photobucket.

Hmm, kalla mig seg, men.. Hur komprimerar man bilderna, hur skalar man ner dem, och vad är rätt storlek? :\
Sen har jag aldrig förstått hur man laddar upp bilder på imageshack och photobucket heller..

Som sagt, seg. ^^


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

imageshack? det är bara att trycka uppload och bläddra


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Medlem
Skrivet av erge:

IQ-fiskmås?

Ostbåge om jag får be..
Och om imageshack ändå vore så enkelt.. hittar helt enkelt aldrig in på första sidan..
Dom länkar jag har hittat/adresser man har skrivit in länkade mej bara rakt igenom sidan och vidare till massa annat skumt skit..
Men, det var ju ett tag sen. Kanske dags att testa igen


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Medlem

Har du 12 kr i månaden till övers?

http://www.one.com

Medlem
Skrivet av erge:

Har du 12 kr i månaden till övers?

http://www.one.com

Kanske det
Men jag undrar fortfarande, hur skalar man ner bilder? Aldrig riktigt fördjupat mig i bilder, men någon gång måste man väl lära sig


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

Inaktiv

Tänk om vi hade fått lära oss det här i skolan. Vad är det med mina medmänniskor om att var och en lär sig själv eller av syskon/vänner?

Fan ta er medmänniskor:evil:


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

1. Start > Kör > mspaint
2. Arkiv > Öppna > Leta upp din bild
3. Bild > Ändra storlek
4. Vågrätt 50% Lodrätt 50% > Ok
5. Arkiv > Spara som > Ange nytt namn för bilden eftersom vi inte vill spara över orginalet.

För er som är ännu mindre begåvade och/eller saknar ett bildbehandlingsprogram?

http://gui.picresize.com/picresize2/

Medlem

Ooo, tackar, teX


signatur

Heroes may not be braver than everyone else. They're just brave five minutes longer.

1
Skriv svar