Google vs Yahoo ?!

Medlem
Google vs Yahoo ?!

Nu när Microsoft håller på och ska köpa Yahoo så tänkte jag kolla vilken sökmotor ni använder, förutom era egna inbyggda, när ni behöver leta efter nått på Internet ?

Länk till Google's bud på Yahoo -->MSGoogle


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Youtube-proffs

ja tänkte klicka på altavista, bara för att jävlas, vem använder en annan sökmotor än google igentligen, google is the shit.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag gör en luring och röstar på Sesam (vad fan är det för nåt föresten?), att msn har sökfunktion visste jag inte, altavista och yahoo var ju något man använde på förskolan iallafall (den lilla tid man satt vid datorn då ), när blev google stort föresten?
Kommer inte ihåg så mycket från det förutom att man gillade deras nya och häftiga logga


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Polish:

ja tänkte klicka på altavista, bara för att jävlas, vem använder en annan sökmotor än google igentligen, google is the shit.

Håller med dig, men nu iochmed Microsoft ska komma in i Sök-motor-businessen så kanske det sker förändringar ?!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag gör en luring och röstar på Sesam (vad fan är det för nåt föresten?)

Om du är sann FZ-missbrukare så borde du ha sett att FZ-sökmotor tjänst är just från [www.sesam.se].
det var därför jag hade sesam som ett av alternativen...


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Youtube-proffs

Tror inte att Microsoft kommer ta över googles. Fråga vilken som helst, ålder från 2-100, sökmotor, och dom kommer tänka google direkt.

Samma sak som att säga möbler > Ikea


signatur

Calle säger att jag är influencer

Youtube-proffs

Tror inte att Microsoft kommer ta över googles. Fråga vilken som helst, ålder från 2-100, sökmotor, och dom kommer tänka google direkt.

Samma sak som att säga möbler > Ikea


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Tror inte att Microsoft kommer ta över googles. Fråga vilken som helst, ålder från 2-100, sökmotor, och dom kommer tänka google direkt.

Samma sak som att säga möbler > Ikea

Ja, du har rätt i det du säger, men det hade ju inte varit fel med en konkurrent som kan hota Google's överlägsna första plats ? Det är ju som IKEA... dem har väll heller inga "riktiga" konkurrenter ?


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

vet inte ens vad man söker med yahoo förutom på deras egna sidor (?)

alltheweb är annars en annan trevlig sökmotor.

edit: haha kollar på min gamla favvis sökmotor och det visar sig att yahoo äger den motorn. Ignorera mig


signatur

thank you, come again

Inaktiv

google används ju inte av alla för det är bäst, google används av alla för alla använder google
(:


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Youtube-proffs
Skrivet av prikk:

google används ju inte av alla för det är bäst, google används av alla för alla använder google
(:

Säg något som är bättre än google då? Ja menar inte att det är bäst men tänk själv, google, lätt att skriva, skriv in de du söker och den hittar det.

Altavista tex... hur många gånger har jag skrivit altalavista igentligen... idiotiskt. Google är enkelt för alla, därför de används. farfar som barnbarn


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

What? finns det andra sökmotorer?!

Medlem

Google. Går snabbt att skriva i adressfältet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vad är en sökmotor? Är det som Google, fast med ett annat namn? Varför då?


signatur

yolo

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Säg något som är bättre än google då? Ja menar inte att det är bäst men tänk själv, google, lätt att skriva, skriv in de du söker och den hittar det.

du missar poängen och bekräftar den

folk använder google, för dom har använt google jättelänge.. det är ingen som bryr sig om ifall nåt annat är bättre. google. industristandard.

Citat:

Altavista tex... hur många gånger har jag skrivit altalavista igentligen... idiotiskt. Google är enkelt för alla, därför de används. farfar som barnbarn

hastalavista har ju cracks


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

hastalavista har ju cracks

astalavista heter det väl, typ box.sk eller nåt.

började använda google för att den hittade bättre det man sökte en gång i tiden och samtidigt väldigt snabbt. Efter det har jag inte funnit någon anledning att byta.


signatur

thank you, come again

Medlem

Google, men skulle inte vilja att andra sökmotorer försvann då man ibland hittar sådant som Google inte indexerat.

De som tycker detsamma och ännu inte börjat använda det dynamiska sökfältet i Firefox kan säkert ha nytta av den här sidan. http://mycroft.mozdev.org/

Genom den kan man lägga till flera olika sökmotorer i Firefox.

Medlem

Om jag ser en dator med yahoo-prylar i har jag tonvis med fördomar kring ägaren. Samma gäller för de som har MSN-standard sidan. Värst är ändå de som har aftonbladet som startsida.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Vet inte om det var riktat mot mitt inlägg men kan klargöra att vad man lägger till i Firefox är inte en massa olika sökmotorfönster utan utökar alternativen i drop down menyn som originalsökfältet har. Firefox ursprungliga utseende förändras alltså inte.

Yahoo! ikonen här visar att man vid det tillfället valt Yahoo som sökmotor.
http://www.mozilla.com/img/firefox/features/searchsuggest.png

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag gör en luring och röstar på Sesam (vad fan är det för nåt föresten?), att msn har sökfunktion visste jag inte, altavista och yahoo var ju något man använde på förskolan iallafall (den lilla tid man satt vid datorn då ), när blev google stort föresten?
Kommer inte ihåg så mycket från det förutom att man gillade deras nya och häftiga logga

Sesam är väl en helsvensk sökmotor.

För övrigt så använder jag självklart Google.

Medlem

Altavista var ju kung en gång i tiden, men jag har för mig att dom inte lyckades hålla pr0n borta på nått bra sätt. Lite tröttsamt att behöva lägga till suffixet -nude till varenda fråga som var orelaterad till just det ämnet.

Medlem

google är ju bäst för mig vet inte om den är the shit över alla sökmotorer angående ms dom har ju en egen sökmotor men har dåligt med indexeringar och ganska usel imo.

Altavista har jag inte använt sen jag upptäckte att google kick ass.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Google är överlägsen, that's it (:

Medlem

Den första jag testade hette webcrawler om jag inte minns fel. Sedan körde jag med en svensk variant som jag inte minns namnet på, tror det var altavista i botten.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Google såklart


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Avstängd
Skrivet av CastorFiber:

Om jag ser en dator med yahoo-prylar i har jag tonvis med fördomar kring ägaren. Samma gäller för de som har MSN-standard sidan. Värst är ändå de som har aftonbladet som startsida.

Samma här. Det är typ bara spansktalande som använder Yahoo.

Medlem

Googles extrema framgång beror på att folk inte vet annat. (Inklusive mig själv.)


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

håller inte med tänk på att google funkade riktigt bra redan från början , och tog andelar från dom som innan kört altavista så var succee redan där sen har dom haft smart biz policy och hype som gjorde dom ännu störrel


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av CastorFiber:

Om jag ser en dator med yahoo-prylar i har jag tonvis med fördomar kring ägaren. Samma gäller för de som har MSN-standard sidan. Värst är ändå de som har aftonbladet som startsida.

Samma här. Det är typ bara spansktalande som använder Yahoo.

Haha, ja - typ. Jag kom på förresten vad min gamla sökmotor hette... "Evreka".

Vad skönt det är när man inte kommer på något på länge så när man minns anar det kommer ordet. Evreka.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

Det här med fördomar över folks startsida är en klassiker..

msn startsida ser jag som en lazy ass som inte vet hur man ändrar.
Aftonhoran.se är en startsida.. för , ja, jag vet inte... jag har haft det, vad kan man kalla mig då, idiot. Hehe.

google som startsida är den äventyrslystna, som alltid har något nytt på g.

Wikipedia som startsida är nobelpristagare och babben larsson som har.

Oj, kom lite OT nu sorry.

google is the shit. (on topic)


signatur

Calle säger att jag är influencer

12
Skriv svar