Ja må LotRO leva!

Medlem
Ja må LotRO leva!

Blir så trött på att varenda MMO efter WoW ska påstås har försökt vara en WoW-dräpare, lägg av, sån jäkla fanboyism.

LOTRO har en helt annan och mer mogen community och inriktning för casualspelare, inte för hardcore-raidare.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ah, spelade detta under ett par veckors tid direkt från starten. Kul att se att det överlever, trots att jag personligen aldrig riktigt föll för det. All lycka och välgång till Turbine i fortsättningen, och grattis på 2-årsdagen till själva spelet!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Lotro är ett trevligt spel med en skön still

Medlem

Återupptog min subscription i förrgår och hade helt glömt bort hur underbart spelet är. Sjukt mysigt och sjukt snygg grafik, första MMORPGet med DX10 också, om jag inte har helt fel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Blir så trött på att varenda MMO efter WoW ska påstås har försökt vara en WoW-dräpare, lägg av, sån jäkla fanboyism.

LOTRO har en helt annan och mer mogen community och inriktning för casualspelare, inte för hardcore-raidare.

Håller med om att det är onödigt att alla MMORPGn ska behöva vara "WoW-dräpare".

LOTRO tycker jag är ett bra exempel på ett lyckat MMORPG, utan att för den sakens skull egentligen hota WoW.
Det känns åtminstone som att LOTRO uppnått kritisk massa och "fungerar", till skillnad från en del andra s.k. "WoW-dräpare".

Medlem

Klosterkatten, det var du som var på Laurelin också va?
Spelade lotro för nästan exakt ett år sedan och har nu tagit upp det igen med lite kompisar och fästmön min. Spelet i sig är ju helt oslagbart, det är vackert, tight och bjuder på massvis med underhållning. Sen att det är så anpassat till historien gör det ju mer perfekt.

Inaktiv

Skulle vilja köra, men är ganska trött på att spendera pengar i månaden för att spela.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Enligt mig så finns det bara 3 mmorpg spel värda att spela och det är WOW, WAR, LOTRO.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

ja man kanske skulle testa det igen, spelade till level hm 37 typ för något år sen, tyckte det var hyffsat skoj faktiskt.

Tog hem WAR precis (10 dagars trial) och det är riktigt fult faktiskt (WoW hade mycket snyggare animationer och art design), kan man leva med den fula grafiken är det säkert okej.


signatur
Medlem

LotrO e riktigt kul. ända mmo som jag har läst questen för att inte missa nån storydel alls.

shysst stämning om man vill rollspela med


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem
Skrivet av MKultra:

ja man kanske skulle testa det igen, spelade till level hm 37 typ för något år sen, tyckte det var hyffsat skoj faktiskt.

Tog hem WAR precis (10 dagars trial) och det är riktigt fult faktiskt (WoW hade mycket snyggare animationer och art design), kan man leva med den fula grafiken är det säkert okej.

War's styrka är i PvPn där enligt mig kickar iaf WoW från tronen.
de stora RvR striderna man kan få till e riktigt sweet

War för pvp
LotrO för PvE
WoW för alla polare lirar de än...


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Medlem

Spelade vid release, men det blev inte mer än till lvl 24. Skyller på min dåvarande dator...
Har tänkt att fixa speltid ett antal gånger men det har aldrig blivit av, polarna lirar ju wow och tycker att lotro är ett fånigt RP spel...

Synd då det är as go stämning och härliga miljöer, kanske ska skita i dom och lira på iaf

Medlem

Jag tog en paus från WoW och köpte Lotro och var väldigt imponerad. Jag hade så jäkla roligt. Aldrig spelat ett spel som var så mysigt och hade så mycket RP (Älskar det!). Och som KlosterKatten skrev: "LOTRO har en helt annan och mer mogen community ". Stämmer väldigt bra.

MEN, efter en månad eller så så kände jag att det var någonting som fattades.. Vet inte exakt vad, men det var någonting.. Kan det ha varit brist på spelare? Att man fick questa själv hela tiden? Ingen aning. Men detta spel är faktiskt riktigt roligt om man ger det tid och orkar levla upp till 50 och joina ett sjysst guild.

Nu medans jag skrev det här flög alla minnen tillbaka i huvudet Funderar på att re-subscriba mitt gamla konto.

Medlem

WoW för att det är roligt.
LotRO för att det är roligt.
WAR för att det är roligt.
X för att det ... jaja!

Pick one or more. Det är väl bara att gratulera Turbine till framgångarna!

Medlem

Jag drog ner trial för runt en månad sedan, helt förutsättningslöst, trodde inte jag skulle fortsätta efter trialtiden. Men det är onekligen ett mysigt spel. Jag fastnade pga att jag är Tolkien-fantast. Precis som sutten så läser jag (nästan) alla quests. Har ännu inte fallit in i mitt vanliga MMO powerlevlings-beteende och hoppas att jag inte gör det.

Medlem

Åh, jag har aldrig lirat ett mmo genom att betala.. har bara spelat trial på alla mmos:P
Älskar verkligen detta spel, det är en mysig stämning och det har det där lilla extra.
En gång när jag lirade trialen ( har typ lirat trial på detta spel tio gånger XD ) så kom jag med i en schysst guild, dom var suveräna, dom hjälpte alltid varandra och var ett helt schysst gille.
Questerna var hur jäkla perfekta som helst! Plus att det blev dubbelt så skoj om man gjorde questerna med någon!
Dom har gjort spelet så bra genom att det kretsar mycket omkring storyn, det är bara helgrymt!


signatur

Wai

Medlem

Har lirat eländet, det är alltför likt wow så man tröttnade fort.

Medlem
Skrivet av Hoppsan:

Har lirat eländet, det är alltför likt wow så man tröttnade fort.

Öhm, vart är det likt WoW? Båda är MMORPG är det där likheten kommer in?

Medlem

Får man säga grattis även om man inte har spelat spelet?.

Det verkar vara ett väldigt fint spel enligt hemsidan och när jag för första gången hörde talas om LOTRO skulle jag köpa det eftersom jag gillar Sagan om ringen, dock vart det ingen köp för att jag totalt glömde bort att det var på väg. Sen fick jag inte riktigt klart för mig att det kosta i månaden att spela och det blir lite svårt nu när man redan spelar 2 MMORPG spel. Plånboken blir nog inte glad om man skaffar en tredje.

Spelar: WoW = Roligt, stor värld, har spelat ända sen första WarCraft kom. Och dessutom jätte roligt att rollspela i det. Och jag älskar Storyn i hela WarCraft.

War = Vet inte varför jag spelar, det är roligt det me, men grafiken är inte fin, för mycket ojämnhet i det spelet. Annars skön PvP.

Sen när ska det komma ett MMORPG som inte heter "WoW-Dräparen"?

Ha en trevlig dag.


signatur

Watashi no namea wa The Mappen desu.

Medlem
Skrivet av sutten:
Skrivet av MKultra:

ja man kanske skulle testa det igen, spelade till level hm 37 typ för något år sen, tyckte det var hyffsat skoj faktiskt.

Tog hem WAR precis (10 dagars trial) och det är riktigt fult faktiskt (WoW hade mycket snyggare animationer och art design), kan man leva med den fula grafiken är det säkert okej.

War's styrka är i PvPn där enligt mig kickar iaf WoW från tronen.
de stora RvR striderna man kan få till e riktigt sweet

War för pvp
LotrO för PvE
WoW för alla polare lirar de än...

WARs PvP är dock SJUKT obalanserad, inga klasser stämmer överrens och det finns knappt några som bryr sig om att få till teamplay i laget.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Gillar LOTRO! Det har mycket skoj som inte wow har, som jag inte sett någonstans faktiskt. Så har det en helt annan känsla med på nått sätt, miljöerna och designen typ. skönt lir! Fast tyvärr kommer man ju oftast tillbaks till wow tillslut ändå för att det är där alla vänner är som är för mesiga för att pröva nått annat.

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Hoppsan:

Har lirat eländet, det är alltför likt wow så man tröttnade fort.

Öhm, vart är det likt WoW? Båda är MMORPG är det där likheten kommer in?

Det är alltför likt grafiskt helt enkelt, kändes som om man lirade wow i ny miljö, boring helt enkelt.

Medlem

Grattis Lotro

Lotro är ett grymt roligt spel , dock så händer det ju att man tröttnar om man kör ensam .
Om man lirar med en irl polare eller hittar nån ingame som är schjysst så är det ass roligt ! Att fixa ett gäng där alla lirar tillsammans så går dessutom riktigt snabbt att lvl'a .

Endgame i lotro är också riktigt najs , faktiskt jävligt många max spelare som lirar ( lvl 60 ) .

Servern Eldar har riktigt många Svenskar ibland hittar men ett random fellowship med bara svenskar NAJS !

www.svenskakrigare.se najs gille oxå

Medlem
Skrivet av Hoppsan:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Hoppsan:

Har lirat eländet, det är alltför likt wow så man tröttnade fort.

Öhm, vart är det likt WoW? Båda är MMORPG är det där likheten kommer in?

Det är alltför likt grafiskt helt enkelt, kändes som om man lirade wow i ny miljö, boring helt enkelt.

Lägg av seriöst , du är ju helt ute å cyklar.... knappast likt WoW grafiskt, lotro är ju snyggare och miljön är ju aaas mysig .

Medlem

Inget tipstack?
Skickade in detta i fredes ju

Medlem
Skrivet av Hoppsan:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Hoppsan:

Har lirat eländet, det är alltför likt wow så man tröttnade fort.

Öhm, vart är det likt WoW? Båda är MMORPG är det där likheten kommer in?

Det är alltför likt grafiskt helt enkelt, kändes som om man lirade wow i ny miljö, boring helt enkelt.

Nu är du tyvärr ute och cyklar helt, rent grafiskt sett finns det 0 liknelser mellan WoW i varken design, grafik, textur, animation eller världen.

WoW:
http://www.the-nextlevel.com/previews/pc/world-warcraft/world...

LOTRO:
http://img12.imageshack.us/img12/4926/screenshot00199.jpg

Var är liknelsen?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hoppsan:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Hoppsan:

Har lirat eländet, det är alltför likt wow så man tröttnade fort.

Öhm, vart är det likt WoW? Båda är MMORPG är det där likheten kommer in?

Det är alltför likt grafiskt helt enkelt, kändes som om man lirade wow i ny miljö, boring helt enkelt.

Nu är du tyvärr ute och cyklar helt, rent grafiskt sett finns det 0 liknelser mellan WoW i varken design, grafik, textur, animation eller världen.

WoW:
http://www.the-nextlevel.com/previews/pc/world-warcraft/world...

LOTRO:
http://img12.imageshack.us/img12/4926/screenshot00199.jpg

Var är liknelsen?

lol, du är rolig du, ta en en närbild på ett berg och jämnför med några som rider i snölandskap.

ta liknande miljöer så tycker iaf jag att både träd och miljöer påminner om wow, och då jämnför man med samma årstid och miljö, och inte jämnför meden closup på ett berg och snö

Medlem

Av att titta på Screenshots har LOTRO fin grafik, inte samma som WoW och helt klart bättre än War grafiken där inget ser ut att passa in. Vilket är det mästa som stör mig i War är att allt är för plastigt och passar inte in, låg ditaljnivå. Nu vet jag inte heller vilket som har störst värld av alla dessa.

LOTRO verkar vara fint av just de bilder som finns att titta på, vet ej hur gameplay är. Men det kan man kolla på youtube eller så testar man ju gratis saken. Grafiks så ser allt att passa in. Har alltid gillat Lord of The Rings. Men det var väll bara 4 raser eller något om jag inte läst fel. Man kunde väll inte köra som Orcerna, då jag tycker att LOTR har de snyggaste Orcerna någonsin.

WoW, udda grafik vilket jag tycker ger en känsla av unik. Gameplay asroligt, WoW är roligast i Northrend dock och behöver fixas i början. Så det är nästan inte det roligaste spel att vara ny på, men har man spelat från början då slipper man den tråkiga början resten av livet (när spelet kom alltså). Ingame Cutscen finns nu också. För dem som missa det. Och många bossar har röstskådisar vilket höjer spelet. Men om man ska ha roligt måste man göra dungeons och helst vara i Northrend såklart för där fortsätter ju själva Storyn kan man tycka. Om man ska ha riktigt roligt ska man läsa alla questlogs.

Warhammer Online. Bra PvP finns det något mer att säga, ganska begränsat liten världen. Ful Grafik och stelt. Inte precis roliga raser att välja bland, då mina favoriter är Vampire Counts och Skaven. Men jag har alltid tyckt att Warhammer inte passar som dataspel. Finns inte många spelare och svårt att hitta grupper på så allt är nästan omöjligt.

Som slutsats kan man nog säga att WoW och LOTRO slår ner War. Även om jag inte nu har spelat LOTRO men jag har läst och kollat runt på bilder. Får titta på youtube för att få någon fattning om gameplay och kanske testa 10 dagars gratis. WoW 1, LOTRO 2, War 3. Men snart kommer det fler spel Star Wars med mera.

Grafiks skulle jag nog säga så här.

1. WoW = Udda unik grafik, fin ditaljnivå och allt passar in där det ska vara. Mer levande animationer. Dock behövs vind effekter. Och ny vatten texture. Eld animationerna är snygga och skuggorna är perfekta. Dock sjunker spelet lite när man titta mot himlen, snygga magi effekter och coola avatars, men Blizzard kan nog göra bättre. 4 år.

2. LOTRO = för att alla screens visar ett fint spel, dock behöver jag bara titta nu på en ingame film och se hur fint spelet är i rörelse. Fint Vatten och fina träd. (baserar bara på bilder just nu, kanske hamnar som 1 i grafik i mina ögon.) (needar bara gameplay) GRATTIS BTW TILL 2 år.

3. War = Tråkig Grafik, livlösa animationer. Liten Värld. Plastigt. Fint vatten dock men man kan inte dyka.

Det är ungefär vad jag tycker om dessa 3 spel. Ni får säga emot mig om ni vill. Ska skaffa en bättre insyn på LOTRO gameplay.

Ha så trevligt.

P.s BTW du som la upp 2 bilder mellan WoW och LOTRO lägg upp någon up to date bild på WoW och inte en gammal. För skuggorna är inte runda fläckar längre. Och dessutom en bild som har allt på max för den där bilden sakna max res och annat och såg bara kantig ut vilket spelet inte gör. Ser mycket snyggare ut nu förtiden.


signatur

Watashi no namea wa The Mappen desu.

Medlem
Skrivet av Hoppsan:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Hoppsan:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Hoppsan:

Har lirat eländet, det är alltför likt wow så man tröttnade fort.

Öhm, vart är det likt WoW? Båda är MMORPG är det där likheten kommer in?

Det är alltför likt grafiskt helt enkelt, kändes som om man lirade wow i ny miljö, boring helt enkelt.

Nu är du tyvärr ute och cyklar helt, rent grafiskt sett finns det 0 liknelser mellan WoW i varken design, grafik, textur, animation eller världen.

WoW:
http://www.the-nextlevel.com/previews/pc/world-warcraft/world...

LOTRO:
http://img12.imageshack.us/img12/4926/screenshot00199.jpg

Var är liknelsen?

lol, du är rolig du, ta en en närbild på ett berg och jämnför med några som rider i snölandskap.

ta liknande miljöer så tycker iaf jag att både träd och miljöer påminner om wow, och då jämnför man med samma årstid och miljö, och inte jämnför meden closup på ett berg och snö

Du är bra rolig du, det där ÄR ett berg i WoW, och det där är ett berg i LOTRO, båda i snölandskap, den som är rolig är du, sluta trolla.

Anledningen att gräslandskapen är liknande i design är för att WoW tagit enorm mycket inspiration från Lord of the rings böckerna, men det betyder inte alls att grafiken är likadan. Finns mycket mer än träd i spel.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

12
Skriv svar