Torchlight - MMO i Diablo-stil

Medlem
Torchlight - MMO i Diablo-stil

Sicken jävla ripoff på miljöerna och stilen

Medlem

Förhoppningsvis får dom användning av allt jobb dom lade ner på Mythos.


signatur
Medlem

Ser riktigt kul ut iaf, hoppas gameplayet är lite lite skoj. Men det tror jag, jag fastnat lätt för denna sortens spel!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Ganska svårt idag att göra ett spel som inte är en mer eller mindre ripoff av nåt annat
Dock skulle det vara kul att få se lite nya MMO som inte är fantasy.

Medlem

100% Diablo 3 klon med månads kostnad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

I smell flop.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

I like it, I like it alot!


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Släpps detta innan Diablo3 lär dom nog sälja rätt bra men kommer det efter lär det floppa.

Medlem

Ser ut som en insta fail version av D3.

Medlem

Kan det vara Mythos som återuppstått? Det spelet var helt underbart, låt oss hoppas att endast namnet ändrats...

Om ArmA är den "sanna" uppföljaren till Operation Flashpoint, så borde väl detta vara den sanna uppföljaren till Diablo och Diablo2?

*duckar*

Inaktiv

Bra, Diablo 3 ser ju suoertråkigt ut.

Inaktiv

Om man kollar på deras fansite så står det:

Citat:

* When is Torchlight coming out?
The press release is a little misleading. There is actually a single player game (the game shown in the screenshots) being developed alongside the MMO. The single player game will be released this year and the MMO in coming years. They are separate games but in the same world.

http://www.runicgamesfansite.com/

Med andra ord så är bilderna från Torchlight som är single player och kommer att släppas redan i år.

MMO spelet (inte detta) kommer baseras på samma värld och släppas om ett par år.

Medlem

Envise Bill Roper försöker sig på MMO-marknaden igen? Han skulle aldrig ha lämnat Blizzard Entertainment.

[Edit]: Efter lite research visade sig bara vara Roper's forna kompisar som utvecklar spelet.

Inaktiv
Skrivet av Phyrex:

Envise Bill Roper försöker sig på MMO-marknaden igen? Han skulle aldrig ha lämnat Blizzard Entertainment.

[Edit]: Efter lite research visade sig bara vara Roper's forna kompisar som utvecklar spelet.

Inte bara det, utan som jag skrev i föregående inlägg är det inte ett MMO.

Spelet kommer att vara billigt, tänkt att ligga på $20-30. Dessutom ha väldigt låga systemkrav, det är sagt att det går att spela på ett Geforce 2!

Medlem
Skrivet av Buio:

Spelet kommer att vara billigt, tänkt att ligga på $20-30. Dessutom ha väldigt låga systemkrav, det är sagt att det går att spela på ett Geforce 2!

Det kallar jag knappast billigt för ett budgetspel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Det kallar jag knappast billigt för ett budgetspel.

Tja, det är du som kallar det budgetspel inte jag.

Men 200-250:- är helt ok för ett spel om det är bra.

Medlem

Kunde säkert gått hem stort om inte D3 var på G : /

Men man ska inte klaga att man får mer spel att välja och vraka bland ^^


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Samma typ av grafik som i WoW ser det ju ut som... ajuste, det är ju Diablo 3 också.

Medlem

Ooh! Alla diablokloner är välkomna. Jag gillar den typen av spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Jimpa_31:

Kunde säkert gått hem stort om inte D3 var på G : /

D3 lär inte släppas förrän i slutet av 2010 som tidigast. Inte tänkt spela något annat innan dess eller?

Medlem

Ser ut som dom har cel-shadat Darkstone... nåja. det tilltalar väl den nya kelgrisen "casualgamers". Det är nog fler som ivrigt väntar in D3 om vi utrycker det milt.

Medlem

Asså, ska dom inte ta och ge upp på mmo fronten kanske?


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Det är inte ett MMO

Läs tidigare inlägg för mer info.

Medlem

Synd att det var ett MMO, behöver ha ett bra nytt SP/Lan hack-n-slash... Ser ut som wow typ,...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Synd att det var ett MMO, behöver ha ett bra nytt SP/Lan hack-n-slash... Ser ut som wow typ,...

Humor.

http://www.denialinfo.com/geeks.jpg

Medlem

Finns ingen anledning att hoppas på att det blir dåligt för min del så jag vill att det blir ett bra spel. Ännu bättre om det kan få in en alternativ styrning än mus+tb, gamepad vore nice.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

GAMEPAD?!?!?! Hädare! Det är fan jävulens påfund. Enda spelen gamepads är bra i är typ NHL och sånt. >:P

Inaktiv

Med tanke på att Torchlight kommer ha ett låst isometriskt perspektiv och inte allt för många action buttons (enligt bilderna och UI) skulle en gamepad fungera rätt bra.

En mini-FAQ har dykt upp
http://www.runicgamesfansite.com/torchlight-faq/

Framgår att inga som helst delar från Mythos ingår i Torchlight, eftersom Runic Games inte äger några av resurserna från det spelet.

12
Skriv svar