Battlefield 1943 släpps i juni

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Krozz:

Det har hänt för att spelutvecklarna gör för mycket skit spel.
kolla bara på Blizzard dom lever bara på Pc. Valve lever också mest på Pc. Det handlar om att göra BRA spel så köper folk Pc spel.
Själv fattar jag inte varför Dice gör så här? Battlefield serien måste ju ha sålt grymt bra på Pc. Dock saknar dom servicen som Blizzard och Valve har!

Svar nej, för att folk gör skitspel?
Sedan när är BF , OFP etc etc you name it skitspel?

Valve släppte orangebox HL2 etc till konsol också så "don't get your hopes up"

OFP är inget skitspel, men det är ett spel som bara attraherar en viss del av massan. Han sa aldrig BF var skit.

Han skrev att Valve mestadels håller sig på PC.

På det stora hela så har Krozz rätt. Men sen har ju folk mer förtroende för Valve och Blizzard att göra bra spel och båda företagen går under policy'n "It's done when it's done". Så jag fattar inte varför alla wajnar bara för vi måste vänta nåra månader extra.

Problemet är just det, dem flesta spel som släpps är ofärdiga.

Sen finns det ju alltid totala skitspel


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Efter vad jag har hört/läst av de som provspelat det verkar det himla kul. Och de personerna hade likaså låga förhoppningar efter att ha sett trailern.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Verkligen dåligt av DICE, jag hade sett fram emot det här spelet i juni till PC. Istället måste vi trogna PC-spelare vänta tills i höst. DICE sjönk rejält i mina ögon nu...

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

Det här har hänt är för alla pirat jävlar, när ska ni fatta det ?

Ursäkta uttrycket, men är du körd i huvudet? Kan säga dig med 99.9% säkerhet att det inte beror på piratkopiering. Anlednigen till att vi PC-ägare får vänta till september är troligen för att de lägger till PC-exklusiva features, så som stöd för moddar, etc.

Med ditt argument hade de ju även fått skjuta upp 360 releasen med isåfall, eftersom att det även där begås en del piratkopiering.

Medlem

va i helv, det är ju till pc från början


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av b3pp0:

va i helv, det är ju till pc från början

fel. Frostbite-motorn har aldrig någonsin varit till PC.
Du måste tänka på BF-serien.

Inaktiv

Kunde inte låta bli :D. Men för övrigt tycker jag det är lite dåligt att de tar med hp regen i ett sådant spel, passar ju inte imo.

Medlem

Mycket gnäll... Jag tycker det ser skitkul ut, gillar cartoonstilen. Ser verkligen fram mot detta, BF 1942 är mitt favoritspel vid sidan av cs 1.6. Har inget emot att vänta till hösten, på sommaren finns det annat att göra än att sitta vid datorn ändå

Medlem

Hmm, det väl väl ganska synd att konsollarna får se det före oss hederliga människor..


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Inaktiv
Skrivet av Harval:

Hmm, det väl väl ganska synd att konsollarna får se det före oss hederliga människor..

Så Konsol ägare är inge hederliga människor?

Kanske ska omformulera det lite...

Medlem

såklart att dom vill finputsa spelet till i höst, det är säkert microsft och sony som vill ha ut spelet snabbare

Medlem

hp regen..... det har tyvärr tillkommigt pga att småbarn idag inte orkar göra nått eller lära sig nått.
ett kasst odåga tyg som måste försvinna
det ska vara som det var förr, är du en dålig usel spelare, ska du faan dö, inte gömma dig, å vänta 1-3sec..

tragiskt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Oj, vilken NERD RAGE det blev. Hehe, man kan ju tro att dommedagen är nära. Dice övergivit PC för att dem skjuter upp ett spel några månader? Men, seriöst.

Trailern ser riktigt kul ut, keep up the good work!

Medlem
Skrivet av Phyrex:

Är mycket skeptisk till det här spelet, 24 pers(vad fan hände?) och hp regenerating(yey, mer easy-mode-konsoll-style).

Det enda som saknas för att göra det här spelet till en enda stor röra(Halo) är att ha inbyggd auto-aim.

Håller med.


signatur

B lup

Medlem

Tror jag skiter i ngt fjolligt konsoll-lir, väntar på BF3 som jag hoppas bara(om det kommer) kommer till PC.:up:


signatur

B lup

Medlem

Varför tror ni att dem väntar till September. Tänk lite nu va. Om ni läst artikeln om Battlefield 1943 så sa Patrick att dem kollade upp om det skulle kunna bli fler spelare och annat extra till PC. Det är väll antagligen det som håller tillbaka spelet. Då är det ju inget att gnälla över, vi får ju en massa extra!

Medlem

Jag tycker att folk som gnäller kan ta och testa BF:BC multiplayer på konsoll under ett par dagar och sedan försöka motivera att FPS inte kan fungera på konsoller.

Sen använder ju 1943 samma motor som BF:BC så det borde ju kunna vara ett hyffsat mått på vad ni kommer att få. Det plus flygplan då.

Verkar vara något skumt med videon för övrigt då den inte laggar på andra sidor jag sett den på.

Medlem

Den laggar inte för mig här.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Eottt:

Tror jag skiter i ngt fjolligt konsoll-lir, väntar på BF3 som jag hoppas bara(om det kommer) kommer till PC.:up:

Vad exakt är ett BF3 då?
1943 skulle väl lika gärna kunna representera det.
Om du vill se en ny PC exklusiv BF titel får du nog hålla dig till dina drömmar tyvärr.

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Jag tycker att folk som gnäller kan ta och testa BF:BC multiplayer på konsoll under ett par dagar och sedan försöka motivera att FPS inte kan fungera på konsoller.

Sen använder ju 1943 samma motor som BF:BC så det borde ju kunna vara ett hyffsat mått på vad ni kommer att få. Det plus flygplan då.

Verkar vara något skumt med videon för övrigt då den inte laggar på andra sidor jag sett den på.

Har jag gjort, det är efterblivet och man är inte lika snabb eller precis med en joye. Givetvis handlar det om träning men ge en musspelare lika lång träning som en joy spelare o sätt dem mot varandra så ska du se våldtäkt.

Därav har de flesta konsolfps samma svårighetsgrad som "my little pony"

Medlem

Bring it on!
Ska bli härligt att damma av de gamla slitna kängorna, eller jag menar den gamla BFSM-musmattan.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar