Sukralos bra för figuren men inte för naturen.

Medlem
Sukralos bra för figuren men inte för naturen.

Såg på nyheterna häromdan om ytterligare ett eventuellt miljöhot,
sötningsmedlet Sukralos som finns i läskedrycker och annat.
Nu har tydligen ämnet sukralos ökat dramatiskt i sjöar och vattendrag pågrund av att vi dricker en hel del som innehåller sukralos och när vi går på toa då pinkar vi ut det,
och det går rakt igenom reningsverk ut i naturen.

Ingen vet än vilken påverkan på naturen sukralos kan ha, men det kan knappast vara bra.

Blir nog en tidsfråga innan sukralos måste ersättas mot nåt annat.

Medlem

Jag gör min del i att hjälpa miljön genom att inte dricka läsk överhuvudtaget.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

MFC
Medlem

det finns de som måste ha produkter med sötningsmedel (läs: diabetiker) men övriga ska hålla sig till "vanliga" saker. Man lurar bara kroppen genom att käka sötningsmedel.. o det verkar inte göra nytta i naturen heller..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

vatten är gott


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

vatten är gott

Finns inget bättre.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av straxdax:

Såg på nyheterna häromdan om ytterligare ett eventuellt miljöhot,
sötningsmedlet Sukralos som finns i läskedrycker och annat.
Nu har tydligen ämnet sukralos ökat dramatiskt i sjöar och vattendrag pågrund av att vi dricker en hel del som innehåller sukralos och när vi går på toa då pinkar vi ut det,
och det går rakt igenom reningsverk ut i naturen.

Ingen vet än vilken påverkan på naturen sukralos kan ha, men det kan knappast vara bra.

Blir nog en tidsfråga innan sukralos måste ersättas mot nåt annat.

Dock om naturen påverkas lär ju vi också i viss mån påverkas.

Socker är alltid bäst. Bara att röra på sig om det skulle bli för mycket och borsta tänderna.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag är en riktig miljöbov tydligen. Om jag dricker läsk föredrar jag lightvarianter och jag köper hem säkert 10L kolsyrat vatten per vecka.

Kan ingen miljömedveten själ köpa en sodastream till mig så lovar jag att sluta.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Köpte en sodastreamer till mig själv, blev lite trött på alla Loka/Ramlösa flaskor som stod här i lägenheten.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av Hjod:

Köpte en sodastreamer till mig själv, blev lite trött på alla Loka/Ramlösa flaskor som stod här i lägenheten.

Loka/Ramlösa!? Jobbar du som penningplacerare i ett investmentföretag? Ärvt en massa pengar av en greve? Jag har bara råd att köpa fulvatten, typ euroshopper.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Hjod:

Köpte en sodastreamer till mig själv, blev lite trött på alla Loka/Ramlösa flaskor som stod här i lägenheten.

Loka/Ramlösa!? Jobbar du som penningplacerare i ett investmentföretag? Ärvt en massa pengar av en greve? Jag har bara råd att köpa fulvatten, typ euroshopper.

Hahahah, fulvatten XD. Skönt uttryck!

Förövrigt, hur förstör sukralos i naturen egentligen? Försurar eller försötar eller vadå?

Medlem

Ingen verkar veta vad Sukralos kan göra för slags skada,

Aspartam är ju också ett sötningsmedel som används flitigt,

det är ju lite lurigt att det kommer påverka vårt dricksvatten på nåt sätt.

Medlem

Personligen föredrar jag aspartam (Cola Zero) framför sukralos (Cola Light) framförallt för smaken men också därför att sukralos inte bryts ner i naturen. Jag är diabetiker så socker är inget alternativ.
Givetvis är vatten godast men när jag dricker läsk så...

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Hjod:

Köpte en sodastreamer till mig själv, blev lite trött på alla Loka/Ramlösa flaskor som stod här i lägenheten.

Loka/Ramlösa!? Jobbar du som penningplacerare i ett investmentföretag? Ärvt en massa pengar av en greve? Jag har bara råd att köpa fulvatten, typ euroshopper.

Lol:D:D:D


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av Tony:

Personligen föredrar jag aspartam (Cola Zero) framför sukralos (Cola Light) framförallt för smaken men också därför att sukralos inte bryts ner i naturen. Jag är diabetiker så socker är inget alternativ.
Givetvis är vatten godast men när jag dricker läsk så...

Är det du eller jag som fått det där bakom foten?

Cola Zero innehåller väl sukralos och Cola Light aspartam?

Pepsi Max innehåller aspartam och acesulfam i varje fall.. det enda jag dricker.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

MFZ
Medlem

sötningsmedel är bad business, det känner man ju på smaken.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Tony:

Personligen föredrar jag aspartam (Cola Zero) framför sukralos (Cola Light) framförallt för smaken men också därför att sukralos inte bryts ner i naturen. Jag är diabetiker så socker är inget alternativ.
Givetvis är vatten godast men när jag dricker läsk så...

Är det du eller jag som fått det där bakom foten?

Cola Zero innehåller väl sukralos och Cola Light aspartam?

Pepsi Max innehåller aspartam och acesulfam i varje fall.. det enda jag dricker.

står sukralos ganska stort på cola light.. gjorde iaf förr.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Tony:

Personligen föredrar jag aspartam (Cola Zero) framför sukralos (Cola Light) framförallt för smaken men också därför att sukralos inte bryts ner i naturen. Jag är diabetiker så socker är inget alternativ.
Givetvis är vatten godast men när jag dricker läsk så...

Är det du eller jag som fått det där bakom foten?

Cola Zero innehåller väl sukralos och Cola Light aspartam?

Pepsi Max innehåller aspartam och acesulfam i varje fall.. det enda jag dricker.

Sukralos i Light, aspartam i zero

MFC
Medlem
Skrivet av Alcr:
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Tony:

Personligen föredrar jag aspartam (Cola Zero) framför sukralos (Cola Light) framförallt för smaken men också därför att sukralos inte bryts ner i naturen. Jag är diabetiker så socker är inget alternativ.
Givetvis är vatten godast men när jag dricker läsk så...

Är det du eller jag som fått det där bakom foten?

Cola Zero innehåller väl sukralos och Cola Light aspartam?

Pepsi Max innehåller aspartam och acesulfam i varje fall.. det enda jag dricker.

Sukralos i Light, aspartam i zero

pest vs. kolera

kiss vs. bajs

fyll på..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

köp en sodastreamer så slipper vi detta miljö problem


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av Donqen:

köp en sodastreamer så slipper vi detta miljö problem

jovars, men dom där smaktillsatsatserna som finns till sodastreamers, man kan ju gör egen cola, fanta apelsin och andra sorter,
har dom inte också nån av sukralos eller aspartam i sig ?

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

sötningsmedel är bad business, det känner man ju på smaken.

Då är jag inte ensam om att tycka det. Jäkla eftersmak av kemikalier.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av straxdax:
Skrivet av Donqen:

köp en sodastreamer så slipper vi detta miljö problem

jovars, men dom där smaktillsatsatserna som finns till sodastreamers, man kan ju gör egen cola, fanta apelsin och andra sorter,
har dom inte också nån av sukralos eller aspartam i sig ?

Både ja och nej på din fråga.
Den innehåller sötningsmedel såsom: natriumcyklamin, acetatsulfam K och aspartam.
men aspartam var väll inte miljöfarligt ?!


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

drick vanlgit kranvatten gott folk, annat är bara korkat


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av Donqen:
Skrivet av straxdax:
Skrivet av Donqen:

köp en sodastreamer så slipper vi detta miljö problem

jovars, men dom där smaktillsatsatserna som finns till sodastreamers, man kan ju gör egen cola, fanta apelsin och andra sorter,
har dom inte också nån av sukralos eller aspartam i sig ?

Både ja och nej på din fråga.
Den innehåller sötningsmedel såsom: natriumcyklamin, acetatsulfam K och aspartam.
men aspartam var väll inte miljöfarligt ?!

Man vet inte heller om sukralos är miljöfarligt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av IceMan:

drick vanlgit kranvatten gott folk, annat är bara korkat

Även när det som i min förra lägenhet smakade mögel? Det var ingen höjdare kan jag säga dig.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

iofs så brukar man ha en kanna med kranvatten i kylskåpet med nån skiva citron i,
friskt och gott.

Inaktiv

Ingen som sett Bullshit's inslag om vatten på flaska? Tror det är samma sak här i sverige som i usa att dom tar upp vanligt kranvatten i flaskorna och smaksätter/kolsyrar.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem
Skrivet av jastor:

Ingen som sett Bullshit's inslag om vatten på flaska? Tror det är samma sak här i sverige som i usa att dom tar upp vanligt kranvatten i flaskorna och smaksätter/kolsyrar.

Jag har sett inslaget men förundras kring att det skulle finnas folk som inte vet detta? Jag vill ha kolsyrat vatten, skitsamma vart det kommer ifrån. Jag köper dock bara fulvatten och jag tvivlar på att euroshopper har en egen källa i roslagen där de tappar källvatten i skymningen...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av jastor:

Ingen som sett Bullshit's inslag om vatten på flaska? Tror det är samma sak här i sverige som i usa att dom tar upp vanligt kranvatten i flaskorna och smaksätter/kolsyrar.

Jag har sett inslaget men förundras kring att det skulle finnas folk som inte vet detta? Jag vill ha kolsyrat vatten, skitsamma vart det kommer ifrån. Jag köper dock bara fulvatten och jag tvivlar på att euroshopper har en egen källa i roslagen där de tappar källvatten i skymningen...

Nä Euroshopper kan man ju inte ha några större förväntningar över, det är väl nån brunn i hässelby dom tappar ur XD.

Men andra märken som Loka och Ramlösa tänker jag på som kör med sin reklam.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem

Kolsyrat vatten, typ Bordsvatten som man köper på konsum är väl bara kolsyrat kranvatten ?

Och det här med Ramlösa och Loka,
tar dom verkligen det vattnet från nån speciell brunn som dom påstår.

12
Skriv svar