The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

Robot
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

Fem års väntan är över - när en viss Riddick på nytt är föremål för spelbranschens uppmärksamhet är svarta linnen, goggles och 3 mm snagg åter high fashion. Följ med FZ när vi tar en tur genom rymdskeppet Dark Athenas innanmäten.

#starbreeze, #the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay, #the-chronicles-of-riddick-assault-on-dark-athena, #thief-the-dark-project, #doom-3-2, #dead-space, #tigon-studios, #half-life-2, #crysis


Medlem
Recension - Riddick: Dark Athena

TACK bara en 2a blev besviken när gamereactor gav det en 8a.

hatar spelet tack för mig

Medlem

Butcher Bay var riktigt bra spel.. synd att Dark Athena inte höll måttet

Medlem

Wow det var ett oväntat betyg nu lär jag nog inte köpa det.. dom kanske skulle gjort en riktig expansion och inte blanda det gamla spelet och köra det mer konsollaktigt..

Medlem

Men om man gillade butcher bay borde ju detta vara bra också?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Spelet är värt en 4.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Blir ändå ett köp för Butcher Bay var verkligen grymt!
Åsikt som åsikt sen var demo också bra för min del.

Redaktör
Skrivet av KlosterKatten:

Men om man gillade butcher bay borde ju detta vara bra också?

Borde och borde... Spelen är på sätt och vis olika. Butcher Bay var smygande, pusslande och slagsmål, Dark Athena känns mer linjärt och mer actionorienterat. Det är inte dåligt, som sagt, men det är tveklöst sämre.


signatur
Medlem

Blir väl att plocka upp det ur reahyllan ett par år framåt.

Inaktiv

Tycker faktiskt betyget är konstigt. Det går helt emot vad branchen verkar tycka i övrigt. Ser man till alla andra stora "spelsidor" på nätet så har inte spelet fått sämre betyg än 7/10...

Medlem

Lite skillnad på betyg. Gamereactor gav den en 8:a och ni en 2:a (utav 5 i-och-för-sig). :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Badz:

Tycker faktiskt betyget är konstigt. Det går helt emot vad branchen verkar tycka i övrigt. Ser man till alla andra stora "spelsidor" på nätet så har inte spelet fått sämre betyg än 7/10...

"Branschen" tyckte att Far cry 2 var ett bra spel.. säger en del om "Branschen" tycker jag.

Medlem

Jag tycker det är rätt skönt att FZ inte bara skriver samma saker som "branschen".


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Uniqe:
Skrivet av Badz:

Tycker faktiskt betyget är konstigt. Det går helt emot vad branchen verkar tycka i övrigt. Ser man till alla andra stora "spelsidor" på nätet så har inte spelet fått sämre betyg än 7/10...

"Branschen" tyckte att Far cry 2 var ett bra spel.. säger en del om "Branschen" tycker jag.

+1

Medlem

Men det är väl mycket bättre på PC, aight?


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem
Skrivet av Sc00pii:

Men det är väl mycket bättre på PC, aight?

Recensenter klagade ju lite på kontrollerna, de lär ju vara bättre på PC.

Notera: Lite

Medlem

Tycker spelet varit fantastiskt hittills , skulle ge det 4/5 och då är jag fortfarande på Butcher Bay kampanjen

Medlem

Det stavas Thief.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:
Skrivet av Uniqe:
Skrivet av Badz:

Tycker faktiskt betyget är konstigt. Det går helt emot vad branchen verkar tycka i övrigt. Ser man till alla andra stora "spelsidor" på nätet så har inte spelet fått sämre betyg än 7/10...

"Branschen" tyckte att Far cry 2 var ett bra spel.. säger en del om "Branschen" tycker jag.

+1

+2

Medlem

Grejen är väl som sagt att tyckte man butcher bay var grymt så kanske det är ett bra köp då man får Dark athena + butcher bay med updaterad grafik.

Blev själv positivt överraskad när Butcher bay kom då grafik var som sagt tidigare grym för sin tid så det kanske blir att köpa detta när det är rea på det.

Medlem
Skrivet av Badz:

Tycker faktiskt betyget är konstigt. Det går helt emot vad branchen verkar tycka i övrigt. Ser man till alla andra stora "spelsidor" på nätet så har inte spelet fått sämre betyg än 7/10...

Det är det som gör FZ så bra. De är en av de få spelsidor som fortfarande har tillräckligt med integritet för att kapa dagens flodvåg av skitspel trots bländande grafik och kritikerjubel på annat håll.

Keep it up!

Medlem

Om man inte spelat Butcher bay tidigare är det värt att köpa det då?

Medlem
Skrivet av hönsgården:

Om man inte spelat Butcher bay tidigare är det värt att köpa det då?

Självklart, ett av 2004 bästa spel.
Sen finns butcher bay med dark athena.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har sedan alla recensioner bestämt mig att skita i detta spelet.
Hade större förhoppningar på det, but for nothing.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Grymt besviken på resensenten och betyget är helt obefogat!

Kikade på http://www.metacritic.com av 40 resentioner är det runt 90-80% i betyg, svt gav den 5/5, denna resention gör mig bara ledsen.. 40% är ett skämt, nästan så att man tror att det är aprilskämt.

Tycker spelet är helt klart värt 4.5/5

Inaktiv
Skrivet av gameZone:

Grymt besviken på resensenten och betyget är helt obefogat!

Kikade på http://www.metacritic.com av 40 resentioner är det runt 90-80% i betyg, svt gav den 5/5, denna resention gör mig bara ledsen.. 40% är ett skämt, nästan så att man tror att det är aprilskämt.

Tycker spelet är helt klart värt 4.5/5

Hmm, första posten, två edits, har vi Starbreeze på besök här?

JB
Medlem

2a?

Butcher bay fast med nya uppgrag, ny grafik är tillräckligt för en 4a för mig

Men jag får väl prova själv när spelet finns på min dator, innan jag ger betyg.

Inaktiv
Citat:

Hmm, första posten, två edits, har vi Starbreeze på besök här?

Brukar inte skriva posts här, går dock in o kikar på nya spel, men detta var så sjukt att jag var tvungen dra en komment. Kram på dig

Medlem

Är väl knappast en hemlighet att jag jobbar på starbreeze


signatur

---
Boo!

Medlem

Betyget var för lågt tycker jag spelet förtjänar minst 3/5.


signatur

I got a Goldenshower.

123
Skriv svar