The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

Antikvitet
Skrivet av gameZone:

Grymt besviken på resensenten och betyget är helt obefogat!

Kikade på http://www.metacritic.com av 40 resentioner är det runt 90-80% i betyg, svt gav den 5/5, denna resention gör mig bara ledsen.. 40% är ett skämt, nästan så att man tror att det är aprilskämt.

Tycker spelet är helt klart värt 4.5/5

Det här inlägget tycker jag är djupt störande. Inte bara därför att skribenten inte kan stava till "recension", utan också för att det är skrivet av ett nyregistrerat konto som använts från en enda ip-adress. Denna ip-adress visar sig i RIPE tillhöra Starbreeze.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av gameZone:

Grymt besviken på resensenten och betyget är helt obefogat!

Kikade på http://www.metacritic.com av 40 resentioner är det runt 90-80% i betyg, svt gav den 5/5, denna resention gör mig bara ledsen.. 40% är ett skämt, nästan så att man tror att det är aprilskämt.

Tycker spelet är helt klart värt 4.5/5

Det här inlägget tycker jag är djupt störande. Inte bara därför att skribenten inte kan stava till "recension", utan också för att det är skrivet av ett nyregistrerat konto som använts från en enda ip-adress. Denna ip-adress visar sig i RIPE tillhöra Starbreeze.

Haha! Det var en intressant iakttagelse.

Btw, jag hoppas du har läst mitt tidigare inlägg i denna tråd och att du har tagit till dig om detta.

Mvh/ Robban


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Metacritic-människor är alltid kul att se på, som apor i en bur typ.

Om ni tycker att betyget är för lågt, säg varför ni själva tycker det förtjänar bättre istället för att säga att "en del andra gillar det så här mycket".

Skrivet av Deathwisher:

Vad jag dock ogillar är "en andra åsikt". [...]

Jag förstår vad du menar, men som du själv påpekar är det nog för att visa att recensioner i slutändan aldrig är satta i sten, det kommer alltid att finnas olika åsikter.

Problemet här är att den andra åsikten inte tillför någon ny information för konsumenten att basera ett köp på utan bara återigen säger det som står i recensionen fast med bättre betyg. Då känns det på visst vis som osämja som du skriver.

Tycker absolut inte de ska slänga in den andra åsikten i recensionen och kompromissa fram ett betyg däremot, lämna överslagsbetyg åt sidor som metacritic. Jag vill inte veta av dem själv.

Skrivet av John:
Skrivet av gameZone:

Grymt besviken på resensenten och betyget är helt obefogat!

Kikade på http://www.metacritic.com av 40 resentioner är det runt 90-80% i betyg, svt gav den 5/5, denna resention gör mig bara ledsen.. 40% är ett skämt, nästan så att man tror att det är aprilskämt.

Tycker spelet är helt klart värt 4.5/5

Det här inlägget tycker jag är djupt störande. Inte bara därför att skribenten inte kan stava till "recension", utan också för att det är skrivet av ett nyregistrerat konto som använts från en enda ip-adress. Denna ip-adress visar sig i RIPE tillhöra Starbreeze.

Fifan. Inte smidigt.

Medlem

Sätt 2-3 recensenter på varje spel och låt betyget vara ett medelbetyg av vad de ger den.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av gameZone:

Grymt besviken på resensenten och betyget är helt obefogat!

Kikade på http://www.metacritic.com av 40 resentioner är det runt 90-80% i betyg, svt gav den 5/5, denna resention gör mig bara ledsen.. 40% är ett skämt, nästan så att man tror att det är aprilskämt.

Tycker spelet är helt klart värt 4.5/5

Det här inlägget tycker jag är djupt störande. Inte bara därför att skribenten inte kan stava till "recension", utan också för att det är skrivet av ett nyregistrerat konto som använts från en enda ip-adress. Denna ip-adress visar sig i RIPE tillhöra Starbreeze.

haha då hade rendermonkey rätt.
pinsamt starbreeze!
Har fan börjat ogilla starbreeze allt mer sedan en irl vän till mig jobbat där och berättat att de flesta är ganska udda. Detta spädde dessvärre bara på mina fördomar :\

Medlem

Så du ogillar dom för att de är udda?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av Ankh:

Sätt 2-3 recensenter på varje spel och låt betyget vara ett medelbetyg av vad de ger den.

Verkligheten funkar inte så. Folk som skriver bra är svåra att få tag på, dessutom kostar varje recension både arbetskraft och pengar. Tidningar gör det inte heller (eller i alla fall väldigt sällan), och de har större redaktionella resurser än oss.

Skrivet av Deathwisher:

Vad jag dock ogillar är "en andra åsikt"...

"En andra åsikt" finns med just för att spegla att recensenterna inte alltid tycker likadant. Recensioner är subjektiva, det här är ett ganska tydligt exempel. Det är däremot inte ett försök av den ena att undergräva den andras åsikt, jag tror och hoppas att de flesta inser det. Folk tycker olika, svårare är det inte.

Alternativet, att två eller flera personer skriver recensinoen tillsammans, blir i slutändan ändå samma sak, oavsett hur man väljer att låta det påverka betyget (ett eller flera betyg). Det är två personers åsikter som presenteras. Den modellen tar för övrigt väldigt mycket mer arbete i kraft, därför kör vi den inte särskilt ofta.


signatur
Medlem
Skrivet av Ankh:

Så du ogillar dom för att de är udda?

Jag vill inte sitta och snacka skit om folk. Udda är ett snällt ord helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ankh:

Sätt 2-3 recensenter på varje spel och låt betyget vara ett medelbetyg av vad de ger den.

Verkligheten funkar inte så. Folk som skriver bra är svåra att få tag på, dessutom kostar varje recension både arbetskraft och pengar. Tidningar gör det inte heller (eller i alla fall väldigt sällan), och de har större redaktionella resurser än oss.

Nej självklart - men om ni nu endå ska ha en andra recension så...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av Ankh:

Nej självklart - men om ni nu endå ska ha en andra recension så...

... så vadå? Det tar som sagt massor av tid och resurser. Vi kör dubbelrecensioner i någon form när vi tycker det är av stor vikt men det finns inte en chans att vi har tid, pengar eller resurser att göra det till en vana.


signatur
Skrivet av Javas:

Men vafan, följer Butcher Bay med så bör spelet få en 3a åtminstånde...2 spel i 1, varav det ena spelet är riktigt bra...kan ju aldrig vara fel

Om det stämde så kunde utgivare inkludera spelets föregångare för att dra upp betyget på sitt nya dåliga spel. Om det stämde då alltså, vilket det inte gör. Det kan ge ett plus i kanten eller ett separat betyg för hela boxen på sin höjd. Tror jag...

Skrivet av Ankh:

Sätt 2-3 recensenter på varje spel och låt betyget vara ett medelbetyg av vad de ger den.

Varför inte 12? Eller så kan konsumenten läsa ifrån några andra källor och själv bilda sig en uppfattning?

P.i.n.s.a.m.t gameZone! Där gjorde du bort dig själv och dina arbetskamrater totalt.

Medlem

Tycker det är lite fånigt att klaga på lågt betyg.
folk som gör det gillar spelet eller hur?
gillar ni spelet mindre nu när nån ger spelet 2/5?
påverkar det hur kul ni har med spelet?
om så är fallet, är det mycket sorligt..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av John:
Skrivet av gameZone:

Grymt besviken på resensenten och betyget är helt obefogat!

Kikade på http://www.metacritic.com av 40 resentioner är det runt 90-80% i betyg, svt gav den 5/5, denna resention gör mig bara ledsen.. 40% är ett skämt, nästan så att man tror att det är aprilskämt.

Tycker spelet är helt klart värt 4.5/5

Det här inlägget tycker jag är djupt störande. Inte bara därför att skribenten inte kan stava till "recension", utan också för att det är skrivet av ett nyregistrerat konto som använts från en enda ip-adress. Denna ip-adress visar sig i RIPE tillhöra Starbreeze.

Haha! Det var en intressant iakttagelse.

Btw, jag hoppas du har läst mitt tidigare inlägg i denna tråd och att du har tagit till dig om detta.

Mvh/ Robban

... Otroligt pinsamt...
det är så här korruption, företagspåverkan av neutrala bolag, påtryckningar ser ut.

Visst är det jobbigt när folk inte ställer sig och blind tycker allt är bäst bara för att ett företag vill att så skall vara?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Wow.

Det är det enda jag har att säga om John's inlägg, intrigen saknar motstycke.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Oj, om det är så att nån på sbz postat det där så får jag vara den första att be om ursäkt.

Är fan inte ok att hålla på sådär. Man kan ju undra vad det är för spån som inte förstår att saker man gör på internet går att spåra.

Skrivet av Runken:
Skrivet av Ankh:

Så du ogillar dom för att de är udda?

Jag vill inte sitta och snacka skit om folk. Udda är ett snällt ord helt enkelt.

Vad du vill till trots, så nog sitter du och snackar skit om folk.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Grön:

Varför inte 12? Eller så kan konsumenten läsa ifrån några andra källor och själv bilda sig en uppfattning?

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ankh:

Nej självklart - men om ni nu endå ska ha en andra recension så...

... så vadå? Det tar som sagt massor av tid och resurser. Vi kör dubbelrecensioner i någon form när vi tycker det är av stor vikt men det finns inte en chans att vi har tid, pengar eller resurser att göra det till en vana.

Ni missförstår mig. Jag syftar på de gånger ni verkligen vill ha fler än en som recenserar så kan ni ju lika gärna sätta betyget då den sista gjort sin recension.

Grön - du behöver inte överdriva.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Oj, om det är så att nån på sbz postat det där så får jag vara den första att be om ursäkt.

Är fan inte ok att hålla på sådär. Man kan ju undra vad det är för spån som inte förstår att saker man gör på internet går att spåra.

Nej precis - så du får nog ta bort ditt andra konto nu


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Phosphor:

Oj, om det är så att nån på sbz postat det där så får jag vara den första att be om ursäkt.

Är fan inte ok att hålla på sådär. Man kan ju undra vad det är för spån som inte förstår att saker man gör på internet går att spåra.

Nej precis - så du får nog ta bort ditt andra konto nu

Jag är benägen att hålla med.... nog är det suspekt alltid.... trodde faktiskt inte att sånt här kunde förekomma på en sån här nivå. :$


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Skrivet av Ankh:
Skrivet av Grön:

Varför inte 12? Eller så kan konsumenten läsa ifrån några andra källor och själv bilda sig en uppfattning?

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Ankh:

Nej självklart - men om ni nu endå ska ha en andra recension så...

... så vadå? Det tar som sagt massor av tid och resurser. Vi kör dubbelrecensioner i någon form när vi tycker det är av stor vikt men det finns inte en chans att vi har tid, pengar eller resurser att göra det till en vana.

Ni missförstår mig. Jag syftar på de gånger ni verkligen vill ha fler än en som recenserar så kan ni ju lika gärna sätta betyget då den sista gjort sin recension.

Grön - du behöver inte överdriva.

Men det är ju ingen separat recension utan en andra åsikt, således har Tompa i detta fallet inte lagt ner arbetet som krävs för att själv sätta ett betyg? Det är så jag har förstått det hela.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Phosphor:

Oj, om det är så att nån på sbz postat det där så får jag vara den första att be om ursäkt.

Är fan inte ok att hålla på sådär. Man kan ju undra vad det är för spån som inte förstår att saker man gör på internet går att spåra.

Nej precis - så du får nog ta bort ditt andra konto nu

Nä, tar bort detta, gillar nicket bättre på gameZone kontot.


signatur

---
Boo!

Inaktiv

Kan säga direkt att det är FZ som har mest rätt tycker jag, Dark Athena är så jädra likt Bucher Bay så det nästan inte är sant, ytterst lite förbättring av grafiken


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

"knognävsmassage"? Vad är det?

"Sin dörrvaktsanatomi till trots är Riddick nämligen relativt skör. Ett par hagelsvärmar räcker som regel för tidig pensionering, varför spelet i likhet med sin föregångare belönar kringtassande i skuggor och bestraffar allt som ens påminner om höftskjutning."

Nej? Dör han av att bli skjuten med hagelgevär? Trots sina muskler? Nej!? Fy vad dåligt!


signatur

Taskigt.

Medlem

Ett av dom bästa spelen på mycket länge. Ett enormt prisvärt paket, där man får en singleplayer, multiplayer och dessutom det tidigare spelet, Butcher Bay, i nytt fräscht utseende.

Jag gillade verkligen Butcher Bay när det kom ut. Nu några år senare när jag får chansen att spela igenom det igen njuter jag precis lika mycket. Ett riktigt bra spel.

Och det otroliga är...att Dark Athena, fortsättningen, är lika bra som Butcher Bay i mina ögon. Lite annorlunda, fast samma, fast ändå inte. Miljöerna i Dark Athena är otroligt snygga. Håller med recensenten, Peter Eriksson, om blandningen av Doom3 och Dead Space, men även lite andra spel då man inte vistas enbart i den sortens miljö.

Det är så otroligt enkelt att gilla Dark Athena. Intressanta karaktärer, fina miljöer, spänning, äventyret, actionfyllda och intressant encounters.

Medlem

Oj, vilka dåliga recenssion.
Jag ger det 5/5 eller kanske 4,5/5.

Spelet är värt ett köp. Escape from butcher bay får man också med.

Så det är två spel för priset av ett.

Blev besviken av Gamereactors låga betyg. Men detta är ju ett skämt 2/5. Suck.

Medlem

verkligen synd alltså såg verkligen fram emot ett nytt riddick, många goda timmar framför butcher bay

Inaktiv

Tråkigt att det fick så dåligt betyg. Älskade Butchers Bay. Deras miljöer i det fängelset, slagsmålen, allt får utan att tveka 5 brödrostar av 5 möjliga. Storyn var lite sisådär imo, kunde vart lite mer. Dock var det säkerligen 4-5 år sedan jag spelade det.

Synd att dem inte byggde ett spel på tv serien OZ med Butchers Bay, om ni förstår.

Medlem

Sjukt förvånad över ditt betyg. Jag ger spelet en 9/10

Medlem

Det Riddick-spel som förtjänar en 2:a har ännu inte sett dagens ljus. Detta är inget undantag, har förtjänat en 4:a, minst!

123
Skriv svar