New york eller Thailand?

Youtube-proffs
New york eller Thailand?

God dag, idag har jag bestämt mig för att resa bort till april\maj. Men har lite beslutsångst så jag tänkte fråga er alla, var skall jag åka?

Motivera gärna era svar med egna erfarenheter och så!

Tack på förhand

\\P


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

New York New York!

Det är vad jag skulle valt, jag har aldrig riktigt gillat länder där det är för varmt (iofs så har jag inte rest så mycket själv, varmaste landet jag varit i är spanien under en värmebölja, gillade det inte direkt ), men det beror nog helt på vad dina planer är.

Gillar du att bada och snorkla och supa med många människor från en herrejävlans massa länder, och ladyboys så dra till Thailand, om du är mer inne på att ta det lugnt, festa som i sverige och kolla på hockey så tycker jag du ska välja New York


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Beror ju på vilken typ av semester du är ute efter?

I april-maj är säsongen över i thailand dock.


signatur
Medlem

Thailand, klimatet är bättre än i New york, och det blir lite mer annorlunda att åka dit än till New York som bara är en storstad.

Medlem
Skrivet av Greger:

New York New York!

Det är vad jag skulle valt, jag har aldrig riktigt gillat länder där det är för varmt (iofs så har jag inte rest så mycket själv, varmaste landet jag varit i är spanien under en värmebölja, gillade det inte direkt ), men det beror nog helt på vad dina planer är.

Gillar du att bada och snorkla och supa med många människor från en herrejävlans massa länder, och ladyboys så dra till Thailand, om du är mer inne på att ta det lugnt, festa som i sverige och kolla på hockey så tycker jag du ska välja New York

hehe, lät kul det där,

"om du är mer inne på att ta det lugnt, festa som i sverige och kolla på hockey så tycker jag du ska välja New york.

om man vill ha det som i sverige då kan man ju lika bra stanna hemma

MFC
Medlem

alla gånger hellre naturen o kulturen i thailand.. betongpalatset i new york kan ju vänta tills man är pensioner (been there ...)


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

visserligen så har Polish ett tredje alternativ, åka nån annanstans än new york eller thailand,

finns nog mer ställen än dom 2 att välja på.

Miami hade vart fräckt också, skitsnygg stad och omgivningar med fiina brudar.

hur mycke har du tänkt dig resan ska kosta Polish ?

Medlem

Skulle säga Thailand. Var där i december, gillade verkligen landet. Klimatet, naturen, folket, kulture, you name it. However så är högsäsongen där dec-feb/mars, och om du ska åka i april/maj så är risken stor att det är värsta monsunen där. Det regnar i stort sett ena halvan av året och är sol andra halvan (det är vad folk sa till mig iaf).

Medlem

Vad är det herr Polish är ute efter? Dom olika alternativen har lite skilda saker att erbjuda om man säger så 8)

Anyhow, var nere i Thailand i december förra året med en polare i en vecka. Allt som allt gick på ~10k och då softade vi mest. Besökte öar, snorklade, solade, träffade ladyboys, osv. Väldigt trevligt, onekligen värt pengarna. Allt är jäkla billigt också. Blir nog en till resa, lite längre dock.

Skulle gärna vilja besöka NY men känns som man måste vara där ett bra tag för att få ett "riktigt" intryck, så att säga.

Medlem

ny kräver def mer än en vecka för att kunna i lugn o ro smälta alla intryck.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs

Jag har hört olika saker om alla ställen. Men jag har bestämt mig till slut.

Det är såhär, Thailand är ett ställe jag enbart skulle vilja åka till pga klimatet. Men då tänker jag, varför thailand? Det är så överturistaktigt.. då åker jag hellre till ett annat tropiskt land, vilket blir betydligt dyrare men mindre turistigt.. jag vill inte ha det turistigt när jag är på en solsemester någonstans.

New york däremot, har aldrig vart där men enda sedan jag var en liten pöjk så har jag gillat staden, pga stämmningen den avger. Jag fullkomligt ÄLSKAR Seinfeld och en av mina favoritfilmer of all times är Die Hard 3.

Sedan så hade jag tänkt ta en veckas semester, och då kan man inte åka till Thailand, inte en vecka, minst två eller tre i mina ögon. En vecka i NY borde bli ok. Notumforce säger mer än en vecka, vissa säger 3-4 dagar max. Andra säger, 10 dagar är perfekt.

Jag åker iväg 10 dagar till NY. Problemet är att jag måste hitta någon att åka med, en tjej helst. Jag vill inte göra en sån här resa själv, men måste jag så måste jag.

Skall nog göra resan i april, så jag kommer hem lagom till releasen av GTA IV

Tack för alla tips och points! Väldigt uppskattat!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

NY är nice, åker dit en vecka över påsk.


signatur
Medlem

hehe... Ladyboys, så lurigt så lurigt,
vissa ladyboys är ju så otroligt snygga, speciellt asiater,
så man kan ju aldrig vara säker på vad det är man raggar upp.

Hade man åkt till new york då hade det vart coolt om man haft chansen att sitta i publiken på en daglig inspelning av David Lettermans eller Conan o Brien´s talkshow.

Medlem
Skrivet av Polish:

Jag har hört olika saker om alla ställen. Men jag har bestämt mig till slut.

Det är såhär, Thailand är ett ställe jag enbart skulle vilja åka till pga klimatet. Men då tänker jag, varför thailand? Det är så överturistaktigt.. då åker jag hellre till ett annat tropiskt land, vilket blir betydligt dyrare men mindre turistigt.. jag vill inte ha det turistigt när jag är på en solsemester någonstans.

New york däremot, har aldrig vart där men enda sedan jag var en liten pöjk så har jag gillat staden, pga stämmningen den avger. Jag fullkomligt ÄLSKAR Seinfeld och en av mina favoritfilmer of all times är Die Hard 3.

Sedan så hade jag tänkt ta en veckas semester, och då kan man inte åka till Thailand, inte en vecka, minst två eller tre i mina ögon. En vecka i NY borde bli ok. Notumforce säger mer än en vecka, vissa säger 3-4 dagar max. Andra säger, 10 dagar är perfekt.

Jag åker iväg 10 dagar till NY. Problemet är att jag måste hitta någon att åka med, en tjej helst. Jag vill inte göra en sån här resa själv, men måste jag så måste jag.

Skall nog göra resan i april, så jag kommer hem lagom till releasen av GTA IV

Tack för alla tips och points! Väldigt uppskattat!

Det blir nog kanon du kan ju kanske ordna rese kompisar via http://www.reseledaren.nu/


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Första maj bär det av till New York för mig, så självklart så lägger jag min röst på det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

Första maj bär det av till New York för mig, så självklart så lägger jag min röst på det.

Är det något symboliskt med att du åker första maj?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

GO Thailand, Mainstream swede!

Muay Thai Boxning!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Ta med mig till New York, snälla

Medlem
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av SuperTank:

Första maj bär det av till New York för mig, så självklart så lägger jag min röst på det.

Är det något symboliskt med att du åker första maj?

Var mest helgdagar då bara.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag har aldrig varit i thailand men jag har varit i new york och om jag fick välja skulle jag åka tillbaka till new york igen. No doubt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

New York är väldigt överskattat men Thailand i April är nog värre

Medlem
Skrivet av -vesslan-:

New York är väldigt överskattat

På vilket sätt är det överskattat?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

jag tror nog att New York är ett riktigt bra turistmål att åka till.. Finns massor att titta på om man gillar Arkitektur och stora fina köpcentrum om man vill ha något speciellt som inte finns i Sverige, och det finns massa skumma saker i USA.

Något som nästan är ett måste är att besöka Empire State Building vyn där is amazing, och det är också New Yorks högsta byggnad. Jag har dock inte varit där men en kompis var där förra året och han vissade massor av bilder och videoklipp ifrån sin resa, så nånting som man själv skulle vilja besöka är nog New York.

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Jag har hört olika saker om alla ställen. Men jag har bestämt mig till slut.

Det är såhär, Thailand är ett ställe jag enbart skulle vilja åka till pga klimatet. Men då tänker jag, varför thailand? Det är så överturistaktigt.. då åker jag hellre till ett annat tropiskt land, vilket blir betydligt dyrare men mindre turistigt.. jag vill inte ha det turistigt när jag är på en solsemester någonstans.

New york däremot, har aldrig vart där men enda sedan jag var en liten pöjk så har jag gillat staden, pga stämmningen den avger. Jag fullkomligt ÄLSKAR Seinfeld och en av mina favoritfilmer of all times är Die Hard 3.

Sedan så hade jag tänkt ta en veckas semester, och då kan man inte åka till Thailand, inte en vecka, minst två eller tre i mina ögon. En vecka i NY borde bli ok. Notumforce säger mer än en vecka, vissa säger 3-4 dagar max. Andra säger, 10 dagar är perfekt.

Jag åker iväg 10 dagar till NY. Problemet är att jag måste hitta någon att åka med, en tjej helst. Jag vill inte göra en sån här resa själv, men måste jag så måste jag.

Skall nog göra resan i april, så jag kommer hem lagom till releasen av GTA IV

Tack för alla tips och points! Väldigt uppskattat!

Själv vill jag bo i NY, Bra val!:up:

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av -vesslan-:

New York är väldigt överskattat

På vilket sätt är det överskattat?

Man tror att det ska vara så stort och häftigt med allt osv.. men du vänjer dig efter de första 2 dagarna. Blir det USA ska du åka till Las Vegas eller Miami.

Inaktiv
Skrivet av -vesslan-:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av -vesslan-:

New York är väldigt överskattat

På vilket sätt är det överskattat?

Man tror att det ska vara så stort och häftigt med allt osv.. men du vänjer dig efter de första 2 dagarna. Blir det USA ska du åka till Las Vegas eller Miami.

Nej, det tror inte jag!
Dom säger att NY och USA är två olika saker

Medlem
Skrivet av -vesslan-:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av -vesslan-:

New York är väldigt överskattat

På vilket sätt är det överskattat?

Man tror att det ska vara så stort och häftigt med allt osv.. men du vänjer dig efter de första 2 dagarna. Blir det USA ska du åka till Las Vegas eller Miami.

Jag håller inte med dig, om du tröttnade på NY efter två dagar måste du varit i new jersey.
Du hinner inte se en bråkdel på två dagar - staden har ju allt, får man inte en kick av alla ställen man sett på film så finns det ju all mat och kultur i hela världen att rota i, jag som hatar shopping hade hur kul som helst i alla skumma affärer - minns speciellt en butik avsedd för poliser där man kunde köpa allt från polisvapen till uniformer. Om man var polis alltså... jag köpte en NYPD tshirt dock, man är ju turist.

Skulle gärna åka till Las Vegas dock, jag var på väg men vi fick vända i LA, tiden sprang ifrån oss...

Polsih, your are in for a treat!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Miami är inge vidare.. Eller iofs.. beror väl på vad man är inställd på att göra.

Det som är nice i Miami är ju längs beachen med alla småaffärer, resturanger och krogar. Men Miami Downtown är ju sunkets sunk! :S


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

new york är fantastiskt, jag kommer absolut att åka dit igen.

men bangkok är en ap-cool storstad också! man får ge den ett par dagar innan man vänjer sig vid chocken av alla ljud, lukter, intryck, trafik, människor... men sen är det bara att njuuuta.

en aspekt är ju att det är väldigt mycket billigare att vara två veckor i thailand än en vecka i NY, och flyget är väl ungefär same-same?

Medlem
Skrivet av lave:

en aspekt är ju att det är väldigt mycket billigare att vara två veckor i thailand än en vecka i NY, och flyget är väl ungefär same-same?

Sant, dollarn är dock tokbillig så det är ekonomiska att åka dit nu.
Sedan det där med tropiska öar och så... luckor, knappar som skall tryckas på, isbjörnar och svarta moln - lite för mycket action för en semester.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar