Ny filmavdelning hos FZ

Medlem

Släck lyset funkar inte som det ska på min dator (OS X 10.5.6 , varken i safari 4.0 beta eller i Firefox 3.1 b3). Den drar ner ljusstyrkan på allt (inklusive filmen) utom släck lyset-knappen och den man ändrar upplösning med... :S Så ska det väl ändå inte vara?

Medlem
Skrivet av henchman:
Skrivet av burkmopp:

Verkar inte ladda ordentligt här för mig, ser alla valmöjligheter, alla olika filmklipp osv, men ingen film verkar dyka upp.

Har du Adblock? Det var felet för mig iaf

Har jag iof, men det verkar ha fixat sig nu

Ojoj, det här var ju riktigt fin upplösning. Gj!

Medlem

Me like! Helt klart ett steg i rätt riktning.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Redaktör
Skrivet av SebbeSkarp:

Släck lyset funkar inte som det ska på min dator (OS X 10.5.6 , varken i safari 4.0 beta eller i Firefox 3.1 b3). Den drar ner ljusstyrkan på allt (inklusive filmen) utom släck lyset-knappen och den man ändrar upplösning med... :S Så ska det väl ändå inte vara?

Så ska det inte vara, nej. Det verkar krångla med Safari och Firefox under OS X (men Opera funkar), vi får kika på det. Tack för buggrapporten.


signatur
Medlem

Det här var nog det bästa ni gjort på länge. Allt var ju perfekt.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Väldigt bra, men varför är den röda "Filmer"-logon så överdimensionerad? Vad gör den där i huvud taget? Den svarta listen där det står "Film" i räcker, nu måste man scrolla ned en bit för att se hela startside-innehållet?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mina intryck äro goda, efter en lättare överblick. Gott med utveckling, är det inte.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Haha älskar lyset funktionen

Medlem

Hur bra som helst. Job well done FZ!


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Enda jag inte riktigt hittar är en download knapp på video sidan, måste man gå in i filarkivet för att tanka ner en trailer?

Förutom det så känns FZ.se i princip perfekt nu, stort tack för att ni finns.

Inaktiv

Mycket bra. men vad hände med flashzone?

Medlem

FZ <3


signatur

Googla först , fråga sen

Redaktör
Skrivet av Fletchett:

Enda jag inte riktigt hittar är en download knapp på video sidan, måste man gå in i filarkivet för att tanka ner en trailer?

Det kommer i sinom tid. Vi har inte hunnit få med alla funktioner än.


signatur
Antikvitet
Skrivet av jeppe95:

Mycket bra. men vad hände med flashzone?

Vår nya avdelning For The Win kommer inom en väldigt, väldigt snar framtid.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Läckert!
Riktigt snyggt gjort, jag älskar den nya layoten med bevakade trådar och sånt där uppe, med avataren också, sweet. Men tycker kanske att det var lite väl rött, där det står filmer, att det är rött är det inge fel på men kanske bara lite pang på. En annan liten kvalster sak är att när man "släcker" (som förövrigt är skitcoolt) så sänks det mjukt, men när man tänder såt blir det tänt direkt.

Annars, riktigt snyggt jobbat, helt grymt asså


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Jätte läckert

brukar dock starta videon samtidigt som jag läser kommentarer o texten...vilket inte går nu men men det spelar ingen roll...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Fungerar faktiskt riktigt, riktigt bra! Faktiskt bättre än Youtube HD tycker jag... Sjukt bra jobbat!

Medlem

Gillar också den nya layouten. Kommer några avdelningar som vi har idag att strykas dock? Har lite svårt att tänka mig att alla länkar i navigeringen som finns idag kommer få plats i den nya.

Låter smart att släppa designen bitvis. För mycket nytt på en gång avskräcker bara en del.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Härligt med hög upplösning (om man inte orkar ladda ned filmerna och kolla på dem, vilket ofta är fallet för mig).
Släcka lyset var coolt

Medlem

Detta var på tiden, specielt fullskrämsläget något vi har saknat i flera år Tackar.

JB
Medlem

Har ad block disablat på fz.se men filmer startar inte. Måste ab vara avinstallerad helt för filmer skall kunna starta?

Medlem

Meh, funkar inte för mig. Trycker på play knappen så kommer FZ-loggan upp i ca 1-2sec sen kommer play knappen tillbaka och inget händer. Kör Firefox, ingen ad block på Fz.se. Någon som vet vad det kan vara?

Och, är 'The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, launch trailer' stor? Kanske bara jag som är otålig och inte väntar på att den laddar klart.

[Edit]: "Detta klipp är ett reklambudskap. Inslaget börjar direkt efter reklamen." den är framme hela tiden, kommer ingen reklam heller.

Medlem

"SLÄCK LJUSET" LOL
bra sida, nu finns det 2 fz


signatur

hejsanhejsanhejsan

JB
Medlem

Skönt förresten att reklamer på fz.se inte blinkar vitt längre.

Medlem

Fan vad smutt fz! Det här har jag längtat efter länge.

Medlem

En bra sida som blir ännu bättre. Keep up the good work!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Funkar inte för mich att se filmer, kommer bara till "Detta klipp är ett reklambudskap. Inslaget börjar direkt efter reklamen." Firefox 3.1b3, inget adblock (eller inaktiverat från grunden på fz, stängde av det utan att det gjorde skillnad.

Testat olika filmklipp.

Skrivet av henchman:

Någon som vet varför jag inte kan se på flashfilmer på en del hemsidor om jag har igång adblock?

Är ofta så ifall det är reklam inbäddat före eller i klippet på något vis vad jag märkt.

Edit: Nwm, startade om firefox och nu fungerar det utmärkt tror jag.

Edit 2: Skitbra filmspelare! Enda jag saknar är väl att den sparar vad man vill ha för upplösning och att man måste in till en annan sida för att se klipp som finns i nyheter, alltid bekvämt att direkt kunna klicka sig till kommentarerna efter att ha sett ett klipp. Men det är ju en ren bekvämlighetsfråga.

Medlem

Kan någon förklara för mig varför jag inte kan visa någon film? Först ser jag FZ-logon och hör ljudet av filmen men skärmen är svart -.-

W2k
Medlem

Kan ni som kör Adblock och har problem, möjligen berätta vilken version och vilka filterlistor ni kör med? Med Adblock Plus 1.0.2 och EasyList (USA) funkar det utmärkt att se på video för mig (inkl reklamen).

Skrivet av peak_performance:

Skitbra filmspelare! Enda jag saknar är väl att den sparar vad man vill ha för upplösning

Om den senaste filmen du såg var en HD-film så kommer den att minnas det och visa HD direkt nästa gång. Så nog sparas det alltid - eller menade du något annat?


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Mycket imponerande FZ!
Det lilla extra med "tänd / släck lyset" förgyllde hela avdelningen med ytterliggare poäng!

Mkt nice, top poäng!

123
Skriv svar