Google polisanmält för upphovsrättsbrott

Robot
Google polisanmält för upphovsrättsbrott
Medlem
Google polisanmält för upphovsrättsbrott

"-Syftet är inte att fälla Google, syftet är att fälla IPRED-lagen."

... Vad har IPRED lagen med detta att göra?

Medlem

så sant...ska bli spännande att se vad som händer

Medlem

Keep on goin!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Syftet är väl ädelt, men jag tror man missat vitala poänger om man inte förstår skillnaden mellan TPB-åtalet och Google.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Är det några "ynglingar" lär det väl bara bli patetiskt. Men vi får väl se hur det ter sig. Hade varit intressant om det varit lite mer intressant folk.

Och vad har som sagt IPRED med saken att göra?

Medlem

blabla fail blablabla fail bla ipred bla filminustri blablabla domstolar bla...:down:

kan de inte bara skicka ut en 50:- lapp i böter till alla som har en dator med bredband och så är alla nöjda och glada.:up:

för det är ungefär så många som minst har ett olagligt program elller spel i sin dator. 8)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Självklart är detta möjligt.
Men dessa två "ynglingar" har nog inte insett vilka rättegångskostnader dom kommer få stå för när dom förlorar. Eftersom google kan driva detta en bra bit!

Rättegångskostnaden för TPB gick upp mot 820 000:-.


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Mja, jag antar att killarna syftar på att man inte ska lagstifta bort teknik och jag är beredd att hålla med. Det är för mig lika galet som att börja lagstifta emot trafikflygplan, hur mycket än varmluftsballongföretagarna och zeppelinarlobbyister trycker på.

Medlem
Skrivet av BlåMes:

Självklart är detta möjligt.
Men dessa två "ynglingar" har nog inte insett vilka rättegångskostnader dom kommer få stå för när dom förlorar. Eftersom google kan driva detta en bra bit!

Rättegångskostnaden för TPB gick upp mot 820 000:-.

^- Dom har gjort en polisanmälan, det är ingen stämning. Tror du verkligen att en person som polisanmäler någon för våldtäkt får stå för kostnaderna för rättegången om den åtalade frikänns?

Medlem
Skrivet av edge80:

Mja, jag antar att killarna syftar på att man inte ska lagstifta bort teknik och jag är beredd att hålla med. Det är för mig lika galet som att börja lagstifta emot trafikflygplan, hur mycket än varmluftsballongföretagarna och zeppelinarlobbyister trycker på.

Men det har ju absolut INGET med IPRED att göra, som dom nämner mot slutet. Tror killarna är förvirrade.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av BlåMes:

Självklart är detta möjligt.
Men dessa två "ynglingar" har nog inte insett vilka rättegångskostnader dom kommer få stå för när dom förlorar. Eftersom google kan driva detta en bra bit!

Rättegångskostnaden för TPB gick upp mot 820 000:-.

^- Dom har gjort en polisanmälan, det är ingen stämning. Tror du verkligen att en person som polisanmäler någon för våldtäkt får stå för kostnaderna för rättegången om den åtalade frikänns?

Det är väl skillnad på civilmål och brottsmål? Eller är jag ute och cyklar nu igen?

Medlem
Skrivet av kozzak:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av BlåMes:

Självklart är detta möjligt.
Men dessa två "ynglingar" har nog inte insett vilka rättegångskostnader dom kommer få stå för när dom förlorar. Eftersom google kan driva detta en bra bit!

Rättegångskostnaden för TPB gick upp mot 820 000:-.

^- Dom har gjort en polisanmälan, det är ingen stämning. Tror du verkligen att en person som polisanmäler någon för våldtäkt får stå för kostnaderna för rättegången om den åtalade frikänns?

Det är väl skillnad på civilmål och brottsmål? Eller är jag ute och cyklar nu igen?

Såvitt jag vet så behöver man inte betala rättegångskostnader för en polisanmälan.

Medlem
Skrivet av kozzak:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av BlåMes:

Självklart är detta möjligt.
Men dessa två "ynglingar" har nog inte insett vilka rättegångskostnader dom kommer få stå för när dom förlorar. Eftersom google kan driva detta en bra bit!

Rättegångskostnaden för TPB gick upp mot 820 000:-.

^- Dom har gjort en polisanmälan, det är ingen stämning. Tror du verkligen att en person som polisanmäler någon för våldtäkt får stå för kostnaderna för rättegången om den åtalade frikänns?

Det är väl skillnad på civilmål och brottsmål? Eller är jag ute och cyklar nu igen?

Men upphovsrättsbrott hamnar väl under straffrätt där alla brottsmål hamnar? Vilket inte tillhör civilrätt. Så det har ju inget betydelse, eller förstår inte riktigt var du ville komma med ditt inlägg :/

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av edge80:

Mja, jag antar att killarna syftar på att man inte ska lagstifta bort teknik och jag är beredd att hålla med. Det är för mig lika galet som att börja lagstifta emot trafikflygplan, hur mycket än varmluftsballongföretagarna och zeppelinarlobbyister trycker på.

Men det har ju absolut INGET med IPRED att göra, som dom nämner mot slutet. Tror killarna är förvirrade.

Ja, de har nog inte läst in sig vad IPRED innebär. De aktiverar sig nog för fildelning och påpekar att man med hjälp av google kan hitta upphovrättsskyddade verk.

Det kan även vara ett försök att få apb och co. att ta sig an ett storföretag som Google, som säkert kan försvara sig bra mycket mer än fyra herrar. Skulle iofs gärna se ärkefeta Hollywoodbranschen gå en holmgång i rätten mot mastodontgoogle... som typ en rabiessmittad Tyson på speed mot en T-rex :>

Medlem

haha riktgit bra!:D google läggs ner?! WTF vart ska komam sen då:S?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det jag menade var helt enkelt om att det blir rättegång räknas det väl som ett civilmål? Och då borde rimligtvis kostnaden för rättegången tillfalla den anklagande parten om de förlorar. Jag bara gissar här var länge sen jag läste rättskunskap.

Medlem

tycker det är lite intressant det hela, hade själv en tanke på att man borde lämna in polisanmälan mot Google, eller varför inte Volvo som tillverkar bilar som praktiskt taget nästan varenda svensk använder för att bryta mot lagen (köra för fort, prata i mobil, etc etc).

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

tycker det är lite intressant det hela, hade själv en tanke på att man borde lämna in polisanmälan mot Google, eller varför inte Volvo som tillverkar bilar som praktiskt taget nästan varenda svensk använder för att bryta mot lagen (köra för fort, prata i mobil, etc etc).

Då kan vi gå så långt att polisanmäla vägverket, om det inte finns några vägar kan vi ju inte köra för fort!

Medlem

Alltså, orkar man hålla på med det här utan att ha stark anknytning till ena eller andra sidan har man helt enkelt för mycket fritid. Samla frimärken eller nå't istället =P


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Så jävla BRA gjort!


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av Parzec:

Alltså, orkar man hålla på med det här utan att ha stark anknytning till ena eller andra sidan har man helt enkelt för mycket fritid. Samla frimärken eller nå't istället =P

Att spendera en kväll sätta sig in i integritetskränkande lagstiftnig är väl sundare än att glo på tv eller frimärken, no offence alla filatelister. Det är kul att några ungdomar får upp ögonen för politik, med lite tur kan vi få ett generationsskifte inom en inte alltför avlägsen framtid i riksdag och regering, god knows we need it.

Glöm inte bort att båda blocken var med på att sälja vår personliga integritet till Hollywood, rösta pirat sjunde juni.

Medlem

Intressant initiativ, Google hittar ju böcker på nätet som är skyddade och lägger ut, hmm...

Medlem
Skrivet av Parzec:

Alltså, orkar man hålla på med det här utan att ha stark anknytning till ena eller andra sidan har man helt enkelt för mycket fritid. Samla frimärken eller nå't istället =P

Borde alla sitta stilla som zombies hemma framför sina datorer och inte säga någonting om vad de tycker? Låta STATEN tala/tänka/tycka för folket i alla frågor? Sen när har motstånd mot något skapat debatt eller en förändring?

Men du kan ju gå och samla frimärken, du behöver inte oroa ditt lilla huvud om det här. Det ordnar sig.

Medlem

dom har ju faktiskt rätt .. för killarna från TPB gör en sådan sida betydder de inte att man måste ladda ner , dessutom har jag sökt på en hel del musik på google som de sedan visat sig att man kan ladda ner på många andra sidor , utöver piratebay .. KÖR STENHÅRT

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

... Vad har IPRED lagen med detta att göra?

+1

Medlem
Skrivet av edge80:

Att spendera en kväll sätta sig in i integritetskränkande lagstiftnig är väl sundare än att glo på tv eller frimärken, no offence alla filatelister. Det är kul att några ungdomar får upp ögonen för politik, med lite tur kan vi få ett generationsskifte inom en inte alltför avlägsen framtid i riksdag och regering, god knows we need it.

Om du nu tror att det räcker med en kväll för att sätta sig in i allt det där så tror jag nog att du själv inte är särskilt insatt. Visst, intresse är bra men två grabbar/killar som vill skapa debatt genom polisanmälningar ? Politik och lagar är ju inte helt synonymt.

Skrivet av asdfg:

Borde alla sitta stilla som zombies hemma framför sina datorer och inte säga någonting om vad de tycker? Låta STATEN tala/tänka/tycka för folket i alla frågor? Sen när har motstånd mot något skapat debatt eller en förändring?

Men du kan ju gå och samla frimärken, du behöver inte oroa ditt lilla huvud om det här. Det ordnar sig.

Klart att alla ska få säga vad de tycker, är väl en av grunderna i en demokrati och det finns väl gott om alternativ att välja på. De här två har gått lite längre än att bara säga saker, oavsett om det nu leder vidare någonstans eller inte.

Staten är folkvald att tala/tänka/tycka för folket av majoriteten av folket; om det ska vara i alla frågor eller inte vet inte jag, du verkar ha bättre koll på det.

Jag har nog samlat fler pokémon än frimärken i mina dagar så jag oroar nog mitt lilla huvud om nästa måltid istället. Vare sig det "ordnar sig" eller inte.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

mmm, Jag gillar iden med att anmäla google OM det är en liten form av demonstration är det det så är den ju helt perfekt, uppenbarligen efter som alla pratar om det. Men jag tycker att man hellre kunnat anmäla t.ex bredbandsbolaget, då det ju faktiskt är deras fel att man har möjligheten att ladda ner. typ se det som att langa,

Medlem
Skrivet av Parzec:

Dubbelcitering

Nej, en kväll räcker inte men det är en bra start, bra mycket bättre än att inte orka bry sig och att svara avfärdande och försöka förlöjliga två killar som agerat korrekt mot något som de ansett varit fel. Nu vet jag inte hur mycket tid dessa killar la ner på att skriva polisanmälan men jag är gissar på minst en kväll minus en timme för tv-tittande (säkert 2 1/2 män). För övrigt är lagar och politik extremt sammanflätat. Godnatt.

Medlem

2 1/2 män är ju för övrigt jobbigt distraherande. Det måste varit då de kom till Ipred-biten.

Skriv svar