UFC 2009 Undisputed-demo släppt

Kan bara säga att detta är det bästa fightingspel jag spelat, längtat länge efter ett sånt här spel..

Efter 10 timmars sträck spelande mot polare så är alla eniga.. satan va bra detta spel är!

Man måste spela på sina och motståndarens styrkor respektive svagheter samtidigt som man måste vara noga med 'flåset'.. ett tips är att slå på "stamina" mätaren så förstår man hur bra detta spel är!!

Visst en match ta bara 20 sec om man ha otur(som i verkligheten), men sen kan det bli kamp i tre ronder också.. och adrenalin nivån efter dom matcherna har jag aldrig upplevt i annat ett spel.

Efter 10 timmar så landade vi fortfarande olika takedowns och submissions.. helt underbart!. Sen att grafiken och animationerna och ljudet är i världsklass skadar inte heller..

Nä! ..nu skall köra lite mer bodyshot på Liddell han börjar bli bra blå på höger sida nu...

:up::up::up::up::up::up:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Riktigt roligt, synd att jag är så jäkla kass på marken bara.

Inaktiv
Skrivet av MulleMeck:

Riktigt roligt, synd att jag är så jäkla kass på marken bara.

Samma här. På experienced så älskar motståndaren att börja brottas. Har inte riktigt lärt mig hur man ska röra Right stick för att komma ur alla olika låsgrepp.

Skrivet av Guzilla:
Skrivet av MulleMeck:

Riktigt roligt, synd att jag är så jäkla kass på marken bara.

Samma här. På experienced så älskar motståndaren att börja brottas. Har inte riktigt lärt mig hur man ska röra Right stick för att komma ur alla olika låsgrepp.

Du kan strypa ifrån ryggläge också.. Brassen är bra på det.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Efter att ha höjt nivån lite insåg jag att jag var sämre på marken än vad jag trodde. Fick byta till brassen för att slippa alla hans försök att kasta ner mig till marken. Som brassen har jag en chans på de högre nivåerna i alla fall.

Medlem

Älskar UFC, både spelen och galorna
Hoppas att spelet knäcker wrestling spelen, både TNA och WWE.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

S_Z
Medlem

Är också ett stort MMA fan som sitter klistrad klockan 04.00 framför tv4 sport varje UFC gala

Det här var ju riktigt jävla skoj! Mitt ground game är som för flera andra här inget vidare. Ta mig runt i/ur guard/mount går bra men inte lyckats med en enda submission (kör som shogun), måste göra nåt fel där. Har kört tutorial men den ger inte speciellt mycket i det här fallet tycker jag. Behöver ju inte göra nåt för att lyckas med en submission där. Vad gör ni för att lyckas med ett grepp?

En annan sak är att det är fruktansvärt svårt att stå tiden ut måste jag säga. Trots att jag verkligen försöker genom att göra nertagningar och sen inte försöka slå ut moståndaren. I tredje ronden blir alltid någon utslagen hur mycket jag än försöker förhindra det

Inaktiv

Jag diggar detta spelet enormt, men ja måste säga att det är svårt att gå tre ronder, har gått till domarna en gång och då fick ja ta de försiktigt mot slutet för att inte "råka" knocka min motståndare.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Det var riktigt kul men amerikanaren är ju så sjukt obalanserad...
Hans slag kan ju knocka en nästan omedelbart jämfört med killen från brazil.

Skulle mer kalla det verklighetstroget

visst, nu är Liddell "over the hill". Men styrkorna i spelet är ganska lika hans egna i verkligheten

För några år sedan kunde han mer eller mindre knocka vem som helst ur vilken position som helst, han hade några st när han knockar folk backandes

Personligen tycker jag det är mycket svårare att spela som liddell än Shogun, åker du ner på marken mot shogun så är du körd.

Submissions är förövrigt riktigt knepigt att få in, kräver mycket arbete för att få in jävlarna.

Kolla in 0:48, 1:17 och 1:28 för några exempel
[http://www.youtube.com/watch?v=CnPYLJgSo9s]

Medlem

[quote=S_Z]Ä
Det här var ju riktigt jävla skoj! Mitt ground game är som för flera andra här inget vidare. Ta mig runt i/ur guard/mount går bra men inte lyckats med en enda submission (kör som shogun), måste göra nåt fel där. Har kört tutorial men den ger inte speciellt mycket i det här fallet tycker jag. Behöver ju inte göra nåt för att lyckas med en submission där. Vad gör ni för att lyckas med ett grepp?
/quote]

Några tips
1. Du måste få ner liddell's stamina till botten, men du ska fortfarande ha en hel del kvar själv
2. "Arbeta" på delen du vill submitta, ska du köra ett leglock, använd många legkicks etc.
3. Effektivaste sätten att få ner hans stamina är body shots, eller ta ner honom till marken, och blocka alla hans försök att ta sig upp
4. Försök submissionen du vill ha flera gånger, det ska underlätta säger vissa.

Medlem

Helt sjukt stört underbart spel det här kommer bli tog ner demot precis och kan bara inte sluta spela

12
Skriv svar