Hearts of Iron III filmat

Inaktiv

Wtf?! 2an ser ju 10x bättre ut än de där skiten!

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Jag hade faktiskt hoppats på en något större uppgradering av grafikmotorn inför den här delen.

Ack nej... HOI 2 blir riktigt segt runt 1941-45 även med två stjärnig processor. Bara kartan är finputsad sen struntar man i 3D models, segar bara ner spelet så man lirar med counters "block" typ.

***

Efter att ha läst utvecklardagboken så är jag spänd för ur små nationer nu kommer att porträtt eras bättre, i HOI 2 kunde inte sverige mobilisera 100 000 på kort tid, det är runt 20div eller mer. Nu är det andra bullar eftersom små nationer funkar annorlunda och har en chans!

Ett bra exempel är att man inte kan stacka upp 100 div på en provinse, samt att strider sker i divisions nivå som avlöser varandra. 10 Div attackerar inte längre försvararna som kanske har 1 om provinsen inte stödjer det. Det kan bli 1 vs 4 och sen avlöser anfallarna varandra.

kort som gott så blir striderna djupare än i föregångarna. Saker som reserver funkar ordentligt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av omgponies:
Skrivet av mr.bear:

Jag hade faktiskt hoppats på en något större uppgradering av grafikmotorn inför den här delen.

Det är en helt annan motor, snabbare, stabilare, snyggare och i 3D. Jämfört med gamla motorn som var slö, ostabil och i 2D.

Det är jag medveten om, men jag hade ändå förväntat mig en något större uppgradering. Seriens fokus är ju inte direkt grafik men det betyder inte att man kan försöka få det att se lite finare ut. Det ser inte speciellt mycket "bättre" ut än vad EU3 gör, som har två år på nacken. Under den tidsperioden tycker åtminstone jag att man skulle ha kunnat putsat fram en något mer välutvecklad grafikmotor.

I slutändan spelar det antagligen ingen större roll, då själva spelupplevelsen säkerligen kommer bli minst lika bra som i tidigare delar men det hade verkligen inte skadat om det hela såg lite lyxigare ut.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Shaef:

Fick just hem EU3 Complete och HOI Anthology i brevlådan, längtar till detta ramlar in

Paradox bör få all support och uppskattning möjligt av de som uppskattar deras produkter (och en frisk dos feedback angående alla de buggar som brukar ta sig igenom till de första versionerna).

JA och JA igen. Håller med till fullo.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Skrivet av SID 6.7:

Är det andra eller första världskriget?

På bilden till rubriken så har Tyskland sin flagga från WW1, men i texten står det att det skall vara WW2.

Eller har Paradox liksom Dice med BF1942 fegat ur och kör med historieförfalskning för att slippa gnäll om Nazisymbolik i sitt spel?

Paradox har aldrig använt nazist flaggan i sina spel för att den är olaglig i hela Israel älskande västvärlden. Däremot kan du ju modifiera alla spelen till ditt egna tycke och lägga in den historiskt korrekta flaggan.

Skrivet av Biermann:

Kommer det vara baserat på EU3 motorn?

Nej som alltid används en slags "krigskarta" för HoI spelen. Som ska likna en karta en general kan tänkas ha haft. HoI 3 kommer ha en gött mö mer bättre karta än t.om 2:an. EU3 är ju en helt annan historia.

Ni som inte tycker om den nya kartan och säger den är ful........(udda människor) men visst, som alltid kan man ju modda spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av sHaggstah:

Wtf?! 2an ser ju 10x bättre ut än de där skiten!

Nej?

Vet inte, men jag tycker det ser grymt trevligt ut! Ser fram emot!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Att 3D-kartan är fulare än de handritade i tidigare spel är det inget tvivel om. Men förhoppningsvis blir den nu lättare att modda. Just hårdkodade kartor har ställt till med problem för moddare i tidigare Paradox-spel.

Själv ser jag mest fram emot de rent speltekniska nyheterna. Licenstillverka krigsmateriel, mums!

Medlem

GE MIG NU!!!!!

O_O

Medlem

har aldrig förstått mig på hearts of iron :/ hade en klass kompis som lira 2an förrut och de så inte kul ut, typ lika kul som football manager när de först kom... kul för dom som gillar detta! alltid kul med uppföljare

Medlem

Om jag vore arbetslös, utan någon fru och vänner, DÅ skulle jag sätta tänderna i det här spelet. Det verkar vara enormt tidskrävande.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Deathwisher:

Om jag vore arbetslös, utan någon fru och vänner, DÅ skulle jag sätta tänderna i det här spelet. Det verkar vara enormt tidskrävande.

Nämen... det är inte WoW vi talar om. Visst det tar 1-3 timmar att komma in i spelet och vid gudarna det kan ta 24+ att lära sig allt som krävs för att bli en effektiv general. Men när väl allt är inne så är det riktigt roligt.

Själv delar jag upp mina singelplayer scenarion på cirka 2timmar varda, bara det kan bli otroligt mycket information att hantera så man blir lätt trött efteråt och fortsätter nästa dag, speciellt om man är i fredstid. Men i Krig kan man bli fast några fler timmar.

Mitt personliga rekord på att ta över Frankrike är 28 dagar. Och då har Paris, nord kusten samt mangot linjen fallit!


signatur

The definition of insanity?

Skrivet av matte89:
Skrivet av Deathwisher:

Om jag vore arbetslös, utan någon fru och vänner, DÅ skulle jag sätta tänderna i det här spelet. Det verkar vara enormt tidskrävande.

Nämen... det är inte WoW vi talar om. Visst det tar 1-3 timmar att komma in i spelet och vid gudarna det kan ta 24+ att lära sig allt som krävs för att bli en effektiv general. Men när väl allt är inne så är det riktigt roligt.

Själv delar jag upp mina singelplayer scenarion på cirka 2timmar varda, bara det kan bli otroligt mycket information att hantera så man blir lätt trött efteråt och fortsätter nästa dag, speciellt om man är i fredstid. Men i Krig kan man bli fast några fler timmar.

Mitt personliga rekord på att ta över Frankrike är 28 dagar. Och då har Paris, nord kusten samt mangot linjen fallit!

Exakt sedan så kan det vara kul att dela upp de militära kampanjerna. Som t.ex.
"I morgon gör jag ett blixt anfall och tar Ungern, Jugoslavien och Grekland. På söndag förbereder jag för Operation Barbarossa."

Man kan ha en massa kul när man planerar sina kampanjer för när man är ledig.

:):heart:


signatur
Inaktiv

Så sant dofilusåkaffe, har spelat rätt mycket med Sverige. En gång var jag i fred till 1944 sen jag anföll Berlin med 8 Fallskärms divisioner samt attackerade och tog tillbaka Norge & Danmark. Men sen fick jag smisk när Tyska armen i Finland vände om och attackerade mig ^^ Berlin höll jag inte länge heller men i alle fall visade jag världen att svennar inte var nå fegisar ^^

I mina fantasier så hade general Rappe ett personligt samtal med Fuhrern i Berlin efter företaget lyckades, sen transporterades han till ett fångläger på Gotland. Auf wiedersehen Adolf!


signatur

The definition of insanity?

12
Skriv svar