Pirate Bay-domaren misstänkt för jäv

Robot
Pirate Bay-domaren misstänkt för jäv
Medlem
Pirate Bay-domaren misstänkt för jäv

Hahaha kommer nu när många torrentsiter stängt ner. Aja får se hur det går med allt detta, jag tror ändå på att dom kommer bli dämda även fast straffet möjligtvist lindras.

Medlem

freaking duh!

MFC
Medlem

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Detta är för jäv-igt!
Detta hade kanske ändrat domslutet totalt (vilket iof bara hade blivit överklagat, men ändå)...

Dags att ta bort "du fria" i nationalsången imo. Korrupta dommare och politiker, vad är detta för land, Sydamerika?


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

Medlem

Som sagt, som sagts i tidigare trådar så handlar detta om så mycket mer än illegal fildelning och upphovsrätt... Jäv, mutor, ett rättssystem där personer inte får en rättvis rättegång tack vare stora företag som står bakom med pengarna och makten i hand.

Medlem
Skrivet av hansen:

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

Fast nu förlorade dom 1 års frihet och 30 mille inte en match

Medlem
Skrivet av hansen:

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

Du tycker att det är fine att domaren är med i en organisation som finansieras av film och skivbolag och dömer i ett mål om upphovsrätt?

Medlem
Skrivet av aesdana:
Skrivet av hansen:

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

Fast nu förlorade dom 1 års frihet och 30 mille inte en match

"Usch, vi förlorade målet - Domaren hänger på forum som har med saker att göra!"

Det jag försöker säga är
Det finns nog INGEN domare som INTE har NÅGON slags koppling till något.

Om han sedan kan koppla bort det när han dömer, det är en annan fråga.

Medlem

Jag undrar om detta är något de kommit fram till nu eller om de valt att vänta till efter domen fallit innan de publicerade det för att ge nyheten större genomslagskraft.

I vilket fall som helst så är jag inte det minsta förvånad. Hela detta fall känns genomsyrat av korruption.

Medlem

Misstrial!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av aesdana:
Skrivet av hansen:

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

Fast nu förlorade dom 1 års frihet och 30 mille inte en match

"Usch, vi förlorade målet - Domaren hänger på forum som har med saker att göra!"

Det jag försöker säga är
Det finns nog INGEN domare som INTE har NÅGON slags koppling till något.

Om han sedan kan koppla bort det när han dömer, det är en annan fråga.

Är du allvarlig?
Klart att det inte går att hitta en domare som inte har några kopplingar till någonting alls, MEN han får givetvis inte ha det till någon part i målet.
Annars får han ha vilka kopplingar som helst, men inte i målet i fråga, då får han avsäga sig målet som domare göra hela tiden.

Barnsligt och banalt att jämföra med en match när rättsäkerheten står på spel.

Det är oacceptabelt att domaren sitter med i samma organisation(er) som målsägande parten och jobbar med liknande frågor som rättegången handlar om.
Hela livet består av kontakter och kontaktnät,
tjänster och gentjänster.

Domaren sitter ju till och med i samma organisation som advokaten som representerar målsägarna i det här målet, det är helt sanslöst!
Dessutom jobbar han aktivt med denna för att stärka upphovsrätten..

Kul att sitta åtalad och veta att motsidan har ett personligt förhållande till rättens ordförande.

Den här stofildomaren har ju gjort ett medvetet aktivt val och tagit ställning för upphovsrätten offentligt.

Han ska INTE döma i ett sådant här mål.

Att han inte själv inser det och inte anser att han gjort något fel säger ju mer om hans integritet och moral än någonting annat..

Det här är precis lika fel som om domaren hade varit aktiv medlem i piratpartiet.

Medlem

http://www.upphovsrattsforeningen.com/medlemmar.asp

Det är så man bara vill skratta åt det hela.

Medlem

Aja hur det än går förtjänar de att bli dömda för brottet de begått.

Medlem

Det förstod jag från början då jag hörde vad domen blev att det här var inte en riktigt rättegång mer en politisk rättegång.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Wow vad förvånande!...NOT!!!
Sveriges rättssystem är fucked up! och politikerna är dumma i huvet! Sverige blir bara mer o mer korrupt!!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Domaren sitter dessutom i styrelsen för Svenska Föreningen för Industriellt Rättsskydd (SFIR).

Och det var samma domare i tillslaget mot Bahnhof.

Skrivet av zauii89:

Aja hur det än går förtjänar de att bli dömda för brottet de begått.

Vad bra låter som att du också vill ha diktatur i vårt land kul att det inte bara är jag........................Ironi:up::up::heart:


signatur
Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Aja hur det än går förtjänar de att bli dömda för brottet de begått.

Man kan lika gärna sätta dit Google, youtube, myspace osv. Hur mycket olagligheter kan man inte få fram genom att använda google?

Medlem

Haha folk kallade mig för tjurskallig pirat, men jag hade rätt! Visste att dom skulle börja missbruka IPRED-lagen dirr!

Jävla skitregering vi har, bort med skräplagen på en gång!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

Man kan lika gärna sätta dit Google, youtube, myspace osv. Hur mycket olagligheter kan man inte få fram genom att använda google?

Precis. Vad sägs om:

http://www.google.com/cse?cx=003849996876419856805:erhhdbygrm...

eller

http://www.thepirategoogle.com/

som exempel.

Inaktiv
Skrivet av hansen:

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

"Dags att ta bort 'du fria' i nationalsången imo. Korrupta dommare och politiker, vad är detta för land, Sydamerika!"

Hahaha, epic kommentar...den som inte förstår det skojiga bör läsa på sin geografi

Medlem

borde bli en till demonstration for det har i helgen

Medlem

nemen se där.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av hansen:

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

[http://i44.tinypic.com/10ni2bs.jpg]

Inaktiv
Skrivet av unavailable:
Skrivet av blesserad:
Skrivet av hansen:

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

[http://i44.tinypic.com/10ni2bs.jpg]

Jag ångrar att jag klickade på bilden!

Medlem

Oj, vad...oväntat.

Medlem

Hoppas resten av världen får höra hur rutten och korrumperad denna rättsprocess har varit! Börjar kännas som att det är dags för oss unga att resa oss sparka etablisemanget i pungen!


signatur

Tempus fugit.

123
Skriv svar