Pirate Bay-domaren misstänkt för jäv

Medlem

'Jäv', aldrig i hela mitt liv hört det ordet, man lär sig något nytt varje dag.

Inaktiv

Ja, var detta nyheter?

Medlem

Skandalöst...

Medlem

pengar KAN köpa allt.

Det tragiska är egentligen inte rättegången i sig, utan i helhet kommer detta generera sån stark misstro på rättsystemet.
Utan en trygghet i att rättsystemet är objektivt kommer brottsligheten utökas, finns många länder som exempel.

Bra jobbat idioter. Sverige är på väg neråt.

Medlem

Råna ett par banker med leksakspistoler tills man har 30 miljoner.. Göm undan pengarna, ta nått extra år på hotell Kumla som straff för rånen och betala av skulden.

Sen kör man en Liam Norberg och skriver en bok eller ett manus om historien och blir känd skådespelare/författare på köpet.

Sverige ftw.. =D

lol

Medlem

seriöst. Har man följt rättegången så är allt ett jävla skämt.
Fyfan vilket k*keri säger jag bara!

Medlem
Medlem

Haha detta har jag sagt i flera år: Sverige suger.

Finns ingenting som är värt nog att stanna här, kommer inte stanna i detta "soon to be" U-Land i framtiden.


signatur

Jag äger.

Skrivet av Mack:

Råna ett par banker med leksakspistoler tills man har 30 miljoner.. Göm undan pengarna, ta nått extra år på hotell Kumla som straff för rånen och betala av skulden.

Sen kör man en Liam Norberg och skriver en bok eller ett manus om historien och blir känd skådespelare/författare på köpet.

Sverige ftw.. =D

lol

Jag önskar jag tänkte på detta när man var 15 år. Då hade man ju vart rik idag.


signatur
Medlem

Allvarligt talat, just organisationerna som han är med i borde stänga av honom från att döma målet, det spelar ju inte ens någon roll vilka andra som är med. Jag tvivlar på att domen skulle bli mycket annorlunda men det blir ju nästan löjligt i detta ljus.

Medlem
Citat:

– Men jag har inte bedömt att jag är jävig på grund av de där engagemangen, säger Tomas Norström

nehej mister? och då kommer följdfrågan: och varför inte det!?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av zauii89:

Aja hur det än går förtjänar de att bli dömda för brottet de begått.

De har inte begått något brott. Eller tycker du att google också borde ställas inför rätta?

Medlem

haha tyckte det stod "jävlig" först XD

men om man skulle ha en helt opartisk domare så skulle han i såfall ha varit isolerad hela livet så han inte kunde ha några åsikter om något, och dessutom inga kontakter alls


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem

ush, vad skulle hända om de skulle frikännas av en annan dommare?

Det kulle bli en enorm katastrof för förtroendet av hela det svenska rättsväsendet!...

Medlem
Skrivet av Thumba:
Citat:

? Men jag har inte bedömt att jag är jävig på grund av de där engagemangen, säger Tomas Norström

nehej mister? och då kommer följdfrågan: och varför inte det!?

Ja, speciellt eftersom Norström rådde en nämndeman att inte vara med i målet eftersom han var medlem i föreningen Svenska tonsättare (FST), vilket de experter som SR har pratat med tycker är en mycket svagare koppling.
Se Nämndemannen som slutade hade mindre kopplingar till motsidan än domaren

Har Norström ingen självinsikt alls, undrar man. Så himla klantigt skött. Vad som är illa är att det skadar folkets förtroende för det svenska rättssystemet och åklagarsidan har ju gjort sig själv en björntjänst genom att de inte lyfte fram det här trots att de kände till det.

Medlem

Han borde bli stämd för 30 miljoner, vilket svin alltså, kopplingar till samma förening big suprise va.

Medlem
Skrivet av Sabel:

ush, vad skulle hända om de skulle frikännas av en annan dommare?

Det kulle bli en enorm katastrof för förtroendet av hela det svenska rättsväsendet!...

Då kan man snacka om skandal..

Medlem

Det spelar ingen roll om han bedömer sig själv varit jävig eller inte - i ett sådant här känsligt och grundläggande rättsfall så borde ingen som helst misstanke över huvud taget få finnas. Minsta lilla frågetecken and he's off the set. Allt annat är mygel och jävla skitsnack.

Medlem

Vilken jävla cirkus.
En korrupt domare, amerikansk lobbyism, multinationella bolag som vill kriminalisera kids och pensionärer...

Piratpartiet 2010!


signatur

yolo

Vox
Medlem

Då kan du även lära dig delikatessjäv, som det är fråga om nu. Det ligger antagligen ganska nära gränsen för jäv om än oklart om på vilken sida av den. Samtidigt så är det inget speciellt med det - jäv förekommer ju. Jag snackade tidigare idag med Sven-Erik Alhem och håller med han om hans ståndpunkt att det är konstigt att domaren inte helt enkelt sa detta i början av rättegången. Bara det kan nog få det att, om det inte redan är det, tippa över till definitivt delikatessjäv. En annan person som för fram vettiga åsikter i sammahanget är Mårten Schults - han må vara mediakåt som få - men han har ju vissa poänger ( För er andra jur.stud - Kausalitet måste ju vinna pris för bästa omslag, höhö )

Läs mer på newsmill:
http://www.newsmill.se/artikel/2009/04/23/javsdebatten-skadar...

http://www.newsmill.se/artikel/2009/04/23/upphovsrattsforenin...

Kan även tipsa om Schults blogg om ni vill läsa mer om tpb-rättegången.
http://martenschultz.wordpress.com/

Medlem

domen kommer ju ändå strykas

f.ö borde Sverige sluta lapa USAs A**LE snart.. börjar blir riktigt fjantigt

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av aesdana:
Skrivet av hansen:

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

Fast nu förlorade dom 1 års frihet och 30 mille inte en match

"Usch, vi förlorade målet - Domaren hänger på forum som har med saker att göra!"

Det jag försöker säga är
Det finns nog INGEN domare som INTE har NÅGON slags koppling till något.

Om han sedan kan koppla bort det när han dömer, det är en annan fråga.

Är du seriös nu?

Medlem
Skrivet av hansen:

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

Det värsta är att jag tror det skulle bli större uppståndelse bland allmänheten om detta skedde i ett sportsammanhang.

Medlem
Skrivet av iCake:

men om man skulle ha en helt opartisk domare så skulle han i såfall ha varit isolerad hela livet så han inte kunde ha några åsikter om något, och dessutom inga kontakter alls

Precis. Ingen domare kan vara opartisk i alla situationer. Därför är vissa domare inte lämpliga att döma i vissa mål.

Skrivet av Fairfax:
Skrivet av hansen:

"Usch, vi förlorade hockey matchen - Linjedomaren är DIF'are!"

Det värsta är att jag tror det skulle bli större uppståndelse bland allmänheten om detta skedde i ett sportsammanhang.

Det roliga är att man har vart med om detta.:P....Sjukt men sant.


signatur
Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Detta är för jäv-igt!
Detta hade kanske ändrat domslutet totalt (vilket iof bara hade blivit överklagat, men ändå)...

Dags att ta bort "du fria" i nationalsången imo. Korrupta dommare och politiker, vad är detta för land, Sydamerika?

Sydamerika är ju den sydliga delen av den Amerikanska kontinenten. Inte ett land.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Exx
Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Detta är för jäv-igt!
Detta hade kanske ändrat domslutet totalt (vilket iof bara hade blivit överklagat, men ändå)...

Dags att ta bort "du fria" i nationalsången imo. Korrupta dommare och politiker, vad är detta för land, Sydamerika?

Syamerika är inget land, Einstein.

Medlem

H4xx!!!

Alla ni som skriver att Sverige och dess politiker suger och att ni skall dra så fort ni får chansen - ni har aldrig funderat i banorna att saker och ting blir fel eftersom VI, de riktiga makthavarna, det svenska folket, är för jävla lata och bekväma för att göra något åt saken?

Vem vinner på att du tar din attityd och byter land? Inte du i alla fall...

Jag säger på intet sätt att jag själv är någon förebild men jag tror att ett stort problem i Sverige är allas flathet, lathet i kombination med ett äckligt mediaklimat.

Jag tänker på allmänhetens inställning till en politiker som gjort något fel exempelvis - avgå, avgå, avgå är det enda man kan tänka sig som åtgärd, snabb ogenomtänkt rättvisa som egentligen bottnar i att vi ÄLSKAR att se någon med hög lön bli av med jobbet eller råka ut för något tråkigt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Bara jag som skrek "Objection!" out loud?


signatur

- r4z0r -

123
Skriv svar