Vrida tillbaka tiden

Medlem
Vrida tillbaka tiden

Om ni kunde vrida tillbaka tiden vilken incident eller händelse skulle ni vilja få ogjort då? Ni som vill dela med er alla kanske inte vill det vilket jag har full förståelse för eller ni kanske inte ångrar något i ert liv?

Vilket felsteg eller tabbe har ni gjort som ni ingenting annat vill få ogjord som orsakat stor skada och gjort ert liv mindre lyckat?

Nu tänker jag dela med mig av min.

Jag skulle vilja få min bil olycka ogjord som jag var med om sen nästan ett år och fyra månader sen.

Vad har denna bil olycka orsakat mig så jag vill ingenting annat än att få den ogjort? Jo jag fick en whiplash skada med på köpet och har haft ett rent helvete med nacken. Började få ont i den dec 06 och har sedan dess haft nästan kontinuerlig huvudvärk, huvudet känns tungt precis som man har en betong keps på huvudet, ständig värk i nacken vissa explosiva pulserande punkter, det stramar då man vrider och vänder på huvudet. Det är en fruktansvärd börda att bära på. Inte nog med det, det blir aldrig bättre bara värre och värre.

Jag tänker väldigt ofta tillbaka på tiden då jag hade en felfri nacke, på den tiden då jag aldrig någonsin hade ont eller minsta lilla problem. Hur jag kunde pressa allt vad jag hade, ta i för kung och fosterland i dom mest påfrestande nack övningarna på gymmet och jag fick aldrig någonsin ont i den bara träningsvärk. Jag kunde bänka utan dess like, samma sak med hantelpress, axel övningar, alla övningar, fick aldrig ont bara tränings verk. Nu är det inte ens att tänka på, har gjort en del tappra försök och anpassat övningarna på bästa tänkbara sätt för nacken och enligt sjukgymnastens råd men icke, värken blir värre och intensivare och det där helvete blir ett sju helvetes helvete.

Förut såg jag fram emot saker och ting, det gör jag inte längre för jag har bara ett liv fullt med bedrövlig nackvärk framför mig. Jag ser inte ens fram emot resor, händelser saker man ska göra, ingenting ser jag fram emot. Jo förutom att arbetsdagen ska ta slut så jag kan åka hem och vila min nacke.

Den här olyckan har förstört för mig så fruktansvärt mycket. Nu i efterhand fattar man inte varför man klagade då eller gick runt och deppade för att man inte hade någon tjej för allt det där är bara bagateller för nästan allting går det göra någonting åt.

Fyfan vad jag saknar min gamla nacke.

Nu är det eran tur! Vad skulle ni vilja få ogjort ifall ni kunde vrida tillbaka tiden?

Medlem

13 januari 07. kompis dör, jag hade absoolut inte något med det att göra, inte ens i närheten. Men hade gärna varit där och puttat bort honom


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Vrid tillbaka all tid man ägnat åt MMORPGs.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

skulle vilja vrida tillbaks tiden så att man kan återuppleva den första gången man lirade Quake1, och få uppleva dom åren man tillbringade med Quake1 online,
jisses va kul det var.

Medlem

Göra om plugget och slå ner alla idioter som skulle gruffa med en istället för att välja icke vålds principen..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

inte gjort den där 10 combon när jag viste att han kunde reversa den

flirtat med den där bruden istället för att bara ignorera henne

Youtube-proffs

Själv hade jag nog vridit tillbaka tiden för att .... vet inte, känns inte som mitt liv kunnat bli något annorlunda om jag gjorde om något som ja ångrat.

btw juhan, väldigt tråkigt med nacken. Får alla ens problem att verka så enklare när du berättar om den..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag lever ett jätte bra liv nu, har allt jag behöver och mer därtill.
Skulle jag ändra nått bakåt i mitt liv, så kanske jag inte skulle sitta här idag..

Klart som nån skrev, slå ner alla puckon i skolan istället för att ta skiten. Men och andra sidan så kanske det har stärkt en.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Tills jag var 3 och börjat spela extremt mkt piano.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Vrida tillbaka tiden och ändra saker man kunde gjort bättre, att ta tillfället i akt när det gavs men man vågade inte.

Medlem

kommer inte på nåt att ändra, men vill beklaga din nacke :/

Har konstant värk också sen ung, vet inte varför, kroppen är väl lite sne eller nåt, men inget som dig. Vet dock att det tär så extremt på krafterna och mentaliteten i längden. Man väljer att ta det lungt istället för att utsätta sig för något.

Det kom en dokumentär på svt typ ett år sen som som hanterade frågan varför vissa tål smärta mer än andra. Där fanns någon kille som levde med nån typ av konstant smärta, han hade nån ide på hur man kunde lära sig leva med den.

Tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket mer av det och vad programmet hette, men hör med svt, kanske kan du få lite idéer att hantera det du har?


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Polish:

btw juhan, väldigt tråkigt med nacken. Får alla ens problem att verka så enklare när du berättar om den..

Jo jag vet. Här hör man kompisar från höger och vänster som klagar på det ena och det andra och inte på tal om alla gnällspikar på jobbet som gnäller och klagar för det minsta lilla. Själv så tycker jag att dom skall vara glad som har en hel och fin nacke. Själv så skulle jag kunna göra vad som helst för att få tillbaka min gamla nacke.

Skrivet av huxflux:

kommer inte på nåt att ändra, men vill beklaga din nacke :/

Har konstant värk också sen ung, vet inte varför, kroppen är väl lite sne eller nåt, men inget som dig. Vet dock att det tär så extremt på krafterna och mentaliteten i längden. Man väljer att ta det lungt istället för att utsätta sig för något.

Det kom en dokumentär på svt typ ett år sen som som hanterade frågan varför vissa tål smärta mer än andra. Där fanns någon kille som levde med nån typ av konstant smärta, han hade nån ide på hur man kunde lära sig leva med den.

Tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket mer av det och vad programmet hette, men hör med svt, kanske kan du få lite idéer att hantera det du har?

Jag väljer också att ta det väldigt lugnt istället för att utsätta nacken för en massa saker.

Jag har inte gett upp hoppet än. Det finns en operations metod som kallas triggerpunktskirugi som utförs och påkommen av en svensk läkare som heter Åke Nyström. Operationen utförs i USA som går ut på att frigöra nerver och blodkärl som ligger i kläm och det är troligtvis det som orsakar min smärta enligt sjukgymnasten för det syns ingenting på röntgen. Men det sjukaste av allt är att sverige vägrar ta in den operations metoden trotts mycket goda skansen att bli avsevärt mycket bättre och tillochmed helt återställt i vissa fall. Men jag tror det handlar om ren snålhet, med tanke på att det är ca 300 000 svenskar som har whiplash så skulle det kosta en hel del att operera alla dom.

Medlem

Jag skulle ha undvikt all dejting och lagt alla pengar på datorhårdvara istället.

Medlem

Jag skulle nog ha vridit tillbaks klockan till den dag jag slutade träna akrobatik och ångrat det. Såhär i efterhand inser jag att jag faktiskt behövt den träningen


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Youtube-proffs

Jo en sak, eller.. kanske inte.. jag vill vrida tillbaka tiden och lära mig börsen bättre.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Uhm. ångrar som fasen att jag inte började spela gitarr som liten, och även skejta


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Om man skulle få alla sina misstag ogjorda så skulle man endå bara skjuta upp de eftersom man inte har lärt sig nått utan att ha begått dem.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Vridit tillbaka tiden och satsat hårdare på att komma in till nån friidrottsklubb. Jag var snabbast på 400 meter i skolan (jag gick då 6:an) - utan någon som helst träning. Om jag hade börjat träna hade jag kunnat vara ett proffs nu.

Iofs är jag nöjd med mitt nuvarande liv. Jag tror inte att jag skulle fiffla med tiden om det var möjligt.

1
Skriv svar