Varning för känsliga tittare!

Medlem
Varning för känsliga tittare!

Fyfan vad jag har lust att döda jävlarna, bokstavligt talat! Filmen har förstört min dag. Jävla Kina.

Varning för känsliga tittare!

Vad kan man göra åt detta?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

jag ar kanslig... vad far man se pa filmen? djurmisshandel antar jag? flar de levande djur? sant ar ratt fucked upp. inte sa mycket man kan gora at det nar det ar sa langt bort (och framforallt i en diktatur), kanske lattare att involvera sig i djurrattsfragor i europa?

Medlem

tyvärr finns pengarna och efterfrågan för den branschen... sjukt...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag kollade men såg inga känsliga tittare någonstans?

Nej, seriously... thats f***d up.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Mm, såg den för nån vecka sen.. Mår fan riktigt dåligt av att kolla på den.

Jag kan förstå att man handlar med pälsar, efterfrågan och förtjänsten.
Men varför i allsindar ska dom utföra det totalt vidrigt onödiga våldet på djuren? Varför inte helt enkelt föda upp djuren, låta dom leva ett värdigt liv. När tiden är inne slakta djuret enligt humana medel som innebär så lite lidande som möjligt. Ät upp köttet och sälj pälsen?

Varför ska dom promt vara så otroligt empatilösa och barbariska?

Were is the love?
Finns the love bara här? :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Fyfan, Fyfan...

Dom borde hängas.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Mmm har sett nått sånt förut, kan nog vara densamma.
Jag rekommenderar att man tittar, för det lär en något om hur grymma en del kan vara mot djur. Det ger lite perspektiv på hur andra kulturer kan skilja sej från vår.

Jag kände mej illa berörd i flera dagar efter att ha sett den.


signatur

yolo

Inaktiv

nog för att jag inte är emot själva konceptet att döda djur för flå dom och använda pälsen till diverse produkter..

men utan att ha sett filmen - bara dom två bilderna på sidan o läst den fetstilta texten..palla ha djuren vid liv innan man flår dom?

kineser...

Medlem

Jag kom just på en sak!

Kineser är rakade apor med hår på skallen!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

dom flesta pälsar går väl åt till överklasskärringar.

Medlem

Skulle vara trevligt att få samma reaktion över alla miljoner människor idag svälter och dör i krig. men men

Det är konstigt att folk kan vara så här kännslo lösa, köp ej skin!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

folk som plågar djur måste iaf vara rejält sjuka.
själv så mådde man dåligt när man ibland röt till åt hunden när han kissat inomhus, man såg hur skamsen och lessen hunden var efter utskällningen,
hur dom kan stå ut med djurens plågade skrik är för mig ofattbart.

Youtube-proffs

Världen är en sjuk plats, att vi ens förtjänar att leva på den är ett under.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Brukar ej vara allt för kännslig men det var nära en tår kom fram och jag klarade ej av att se klart filmen. HUR I HELVETES JÄVLA SJUKA KAN MÄNNISKOR VARA?

Kan inget annat säga, är så jävla upprörd. Detta kommer att svetsas fast på min näthinna och fan ta alla jävla pälsar och skit!

Skrivet av IceMan:

Skulle vara trevligt att få samma reaktion över alla miljoner människor idag svälter och dör i krig. men men

Det är konstigt att folk kan vara så här kännslo lösa, köp ej skin!

Så kan man ändå ej se det. Är två helt skilda problem. Svält är förjävligt och jag hoppas verkligen på att situationen i dessa länder kommer att lösa sig men som sagt så har dessa människor inget val om man så kan säga. De får leva i de förutsättningarna.

Det är det onödiga lidandet på djuret som gör mig så jävla arg. Jag är själv ingen bonde men jag har sett att bönder när de ska slakta gris använder sig av något instument som de rikta mot grisens huvud och avfyra. Om det är blod på pälsen de är rädda för så är detta ett upperligt instrument. inga ytliga skador men grisen dör direkt utan lidande.

Medlem

jag är Elitebonde, och idag så får man inte avliva djur hemma längre, utan det måste gå via slakt dumma EU regler antar jag.
dvs, att man kan ej längre få en massa god kött direkt där ifrån man vet vart det kommer ifån.

"pistolen" är en bultpistol, snabbt å effektiv. Mycker trevligare än filmens, slå hjäl dom på måfå


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

skulle vilja se J-Lo bli tvingad att se denna film

Medlem

bara att skumma igenom kommentarerna får mig att må väldigt dåligt. Jag uppskattar varningen för filmen, det är inget jag kommer att se.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av IceMan:

Skulle vara trevligt att få samma reaktion över alla miljoner människor idag svälter och dör i krig. men men

Det är konstigt att folk kan vara så här kännslo lösa, köp ej skin!

Om man visade dom några filmer på folk som torteras till döds skulle det väl ge en liknande reaktion, fast värre.
Nää usch fyfan nu fick du mej att tänka på ett sånt videoklipp jag blev visad en gång :#


signatur

yolo

Medlem

Hur i helvete kan sånt där vara lagligt i kina?

mår illa

Medlem
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av IceMan:

Skulle vara trevligt att få samma reaktion över alla miljoner människor idag svälter och dör i krig. men men

Det är konstigt att folk kan vara så här kännslo lösa, köp ej skin!

Om man visade dom några filmer på folk som torteras till döds skulle det väl ge en liknande reaktion, fast värre.
Nää usch fyfan nu fick du mej att tänka på ett sånt videoklipp jag blev visad en gång :#

jo visst! men det jag menade var, När senast såg du ett inlägg om hur folk som lider idag har det?
aldrig, men man ser tex detta och sedan att man inte ska äkta kött för det är synd om djuren.

Men aldrig inlägg om alla miljoner barn som dör av svält. Inget fel i nått här, bara mina tankar.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Världen är en sjuk plats, att vi ens förtjänar att leva på den är ett under.

Gör vi det?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

fan va arg man blir... hittar inga ord för detta.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Döbringer:
Skrivet av IceMan:

Skulle vara trevligt att få samma reaktion över alla miljoner människor idag svälter och dör i krig. men men

Det är konstigt att folk kan vara så här kännslo lösa, köp ej skin!

Om man visade dom några filmer på folk som torteras till döds skulle det väl ge en liknande reaktion, fast värre.
Nää usch fyfan nu fick du mej att tänka på ett sånt videoklipp jag blev visad en gång :#

jo visst! men det jag menade var, När senast såg du ett inlägg om hur folk som lider idag har det?
aldrig, men man ser tex detta och sedan att man inte ska äkta kött för det är synd om djuren.

Men aldrig inlägg om alla miljoner barn som dör av svält. Inget fel i nått här, bara mina tankar.

Det är nog för att det inte finns någon uppenbar "skurk" i det dramat. Det är ju inte som om det finns filmer på nån elak kines som står och viftar med lite gröt framför ett svältande barn.

Därför får filmer som dessa med en uppenbar källa till ondksan mer effekt.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Sen ska man börja med sig själv ser inga poster från iceman om grymma förhållanden där människor är i nöd.

Samma problem hela tiden så fort man tycker nått är jkligt så kommer det alltid en kommentar tänk om det blivit lika stora reaktioner på ditten eller datten , börja skriv själv då för bövelen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Sen ska man börja med sig själv ser inga poster från iceman om grymma förhållanden där människor är i nöd.

Samma problem hela tiden så fort man tycker nått är jkligt så kommer det alltid en kommentar tänk om det blivit lika stora reaktioner på ditten eller datten , börja skriv själv då för bövelen.

True true


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Jag avstår att kolla på filmen.

Men detta är väl bara 1st fabrik i kina, det bor ju en miljard där nere, jag tycker det är otroligt att man kan hata över en miljard människor för något som 1 fabrik gör/gjorde.

Sen pågår det djurmisshandel över hela världen, inkl. Sverige, fast det är ingen som filmat det ännu.

Förrutom misshandel så utrotar vi dem också.

Ta det förlovade landet: Japan. De jobbar stenhårt på att äta upp alla valar. Det är en tradition att jaga val och de tänker inte lägga ner den pga att valen där är utrotningshotad.

Ta vårat land, vi fortsätter att fiska i Östersjön trots utrodningshot.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Jag hatar absolut inte alla kineser, där överdriver du lite väl mycket. Det jag menar är att Kina inte gör någonting åt djurmisshandel. I Sverige finns det iaf lag på det, och i USA är det ännu hårdare lag på djurmisshandel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

man läser ibland även i sverige där nån bonde har haft kor, hästar eller andra djur i vanvård,
där vetrinärer fått avliva djuren.

så vi är inga helgon här i sverige heller,
och norrmänen som klubbar sälungar är ju riktiga svin dom också.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Sen ska man börja med sig själv ser inga poster från iceman om grymma förhållanden där människor är i nöd.

Samma problem hela tiden så fort man tycker nått är jkligt så kommer det alltid en kommentar tänk om det blivit lika stora reaktioner på ditten eller datten , börja skriv själv då för bövelen.

jag har inte heller gjort trådar om varesig djur eller veganer heller.....
å sen har jag mera intresse i andra saker
krig å sånt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Notumforce:

Sen ska man börja med sig själv ser inga poster från iceman om grymma förhållanden där människor är i nöd.

Samma problem hela tiden så fort man tycker nått är jkligt så kommer det alltid en kommentar tänk om det blivit lika stora reaktioner på ditten eller datten , börja skriv själv då för bövelen.

jag har inte heller gjort trådar om varesig djur eller veganer heller.....
å sen har jag mera intresse i andra saker
krig å sånt

det är för att krig är coolt.

eller? va?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skriv svar