Inaktiv
Somna?

Vad gör du för vända tillbaka på dygnet?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Vad gör du för vända tillbaka på dygnet?

Oroar mig inte alls för det. Jag tror att om man bara slutar tänka i "jisses-jag -som-skall-upp-tidigt"-banorna och lägger sig först när man är trött så rättar kroppen till situationen riktigt fort.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av Sipmo:

Vad gör du för vända tillbaka på dygnet?

Jag hade problem med att jag vaknade 5 på morgonen, jobbade, kom hem klockan 2-3 och somnade i 3 timmar, sedan kunde jag inte somna föränn 1-2.. ond cirkel.

Då gjorde jag så att klockan nio tog jag cykeln och cyklade intensivt i en timma. Sedan när jag kom hem så nanna jag som en bäbis


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Skippar att lägga mig en natt så somnar man tidigt dagen efter.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv

Tror jag aldrig har haft problem med att vända tillbaka dygnet.


signatur

When people write "plz" just because its shorter then "please", I write "no" because its shorter then yes.

Medlem
Skrivet av nagash:

Skippar att lägga mig en natt så somnar man tidigt dagen efter.

Det har jag också testat, det funkar ganska bra. Sova må vara skönt men det är slöseri med värdefull speltid.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av nagash:

Skippar att lägga mig en natt så somnar man tidigt dagen efter.

Det har jag också testat, det funkar ganska bra. Sova må vara skönt men det är slöseri med värdefull speltid.

Tycker jag med. Och skölja ansiktet med kallt vatten då och då för att vakna upp om det känns riktigt segt. Men då snackar vi vakenhet utan kaffe alltså. edit: Med kaffe är det ju inga större problem (glömde säga det)

Medlem

"Synkar ur mig" över flera dygn för att hamna i rätt tidszon igen. kan ta ett par dagar men..

Medlem

Kör slut på dig fysiskt, slappna av mentalt och vad du än gör sätt dig INTE framför datorn.

Medlem

Varje gång hittills har jag, precis som nagrash, skippat sömn en natt. Somnar man nästan för tidigt kvällen därpå. Kaffe hjälper inte, vatten gör det.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Varje gång hittills har jag, precis som nagrash, skippat sömn en natt. Somnar man nästan för tidigt kvällen därpå. Kaffe hjälper inte, vatten gör det.

Håller med här också. Att skölja ansiktet med kaffe hjälper inte.

Eller hur menar du? Kaffe hjälper helt klart men nog mer om man inte är stordrickare. Dock är det väl inget som man borde rekommendera för kaffe i sig är väl skit egentligen.

Medlem

kaffe blir man bara dålig av i magen om man dricker den mängd man behöver för att hålla sig vaken i ett sånt läge

Om jag inte kan somna så och försökt i en 2 timmar då går jag upp tar en dush och håller mig uppe ett dygn sen kan jag garantera man somnar som en gris


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

kaffe är en drog, så unvik det, och all annan konstgjord skit.
fysisk aktivetet gör att man sover som en stock.

Svårare än så är det ej
en trött kropp sover välldigt bra.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om jag vänder dygnet och går och lägger mig 4 på natten säger vi, så försöker jag bara sova 1 timme och hålla mig vaken så jag kan lägga mig tidigt

Medlem

Oftast så gör man så att man försöker hålla sig vaken utan att sova. Ibland däckar man dock runt 10 eller 12 på dagen och då brukar man komma tillbaka i samma cirkel.

Aldrig testat med att köra någon fysisk aktivitet direkt för att somna på det viset. Kanske vore något till nästa gång man lyckas fixa till det för sig


signatur

osv.

Inaktiv

Tack för alla erfarenheter.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Att undvika att lägga sig en natt funkade för mig med,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Att bara sova några få timmar någon natt är inget man ska oroa sig över, behöver din kropp sova ordentligt så gör den det. Är du riktigt trött så går kroppen ner i djupsömn mycket fortare än vanligt.

Lägg dig i tid och gå upp när du ska, om du sover eller ligger vaken gör inte så jäkla stor skillnad i det stora hela! Nästa natt lär du sova som en bäbis om du va vaken hela förra natten

Medlem

Jag vände dygnet åt andra hållet.. jag tänkte bara vad ogillar jag mest.. att tvinga migsjälv att vara vaken, eller att tvinga migsjälv att vakna? Vara vaken var det självklara svaret. Tar lite längre tid men det funkar ganska bra.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar