Ny karriär forts.

Medlem
Ny karriär forts.

Då har jag hämtat ut mic och ljudkort. Måste fixa nån vettig mjukvara bara. Typ Garageband.

Ljudkort ESI QuataFire 610 (ser ut att ha några år på nacken).
MIC, JJ Labs BMD950Pro (säger mig ingenting). Killen jag lånar av var butikschef på JAM förut så det är väl deras eget märke har jag för mig??!!

Nån som har tips på vettig mjukvara, gärna gratis! Vill gärna ha lite sing-along eller liknande då jag inte har egen musik att sjunga till. Typ karaoke fast lite mer seriöst

Hoppas ni har haft mindre regn på er idag än jag har haft, ösregn hela långa dagen ackompanjerat av lite åska till och från. En mysig dag att vara inne på jobbet iofs

Lägger till en bild från idag, efter regnet:

//M

#blogg

Medlem
Ny karriär forts.

Tyvärr, har haft lika dåligt väder själv.

Okej! Bra startkit till att börja med! JJ Labs är inte Jams egna märke, utan en annan svensk dude. Rekommenderar även Garageband för nybörjaren, riktigt mycket kvalité i det lilla programmet! Däremot känner jag inte till några kareoke-grejer, men jag kan kolla runt efter lite backtracks (instrumentala bakgrunder). Vilka låtar, eller vilken stil hade du tänkt?

Izotope Vinyl - Ett plugin som simulerar ljudet från en LP om du vill ha det lite retro.

Audacity - Gratis ljudinspelare och redigerare.

NI Kore 2 Player - Gratis ljudsamplingar, synthar mm.

Det är en start i alla fall. Sen finns det billigare program för trumprogrammering och grejer. Men det behöver du inte om du bara ska sjunga och mixa lite. Fråga gärna om du behöver hjälp eller råd!

Och lycka till!

Medlem

Tackar

Ska kolla in Audacity. Jag har ju i ett svagt tillfälle slängt garageband och lyckas inte installera det igen. Är ju ute efter att sjunga till musik och det blir allt från grunge till rock.

Medlem

Det här kanske kan vara något?

Backtracks.se

Jag vet inte vilken kvalité du vill ha på produktionerna, det är ju typ som kareokestandard det där, kanske lite bättre. Fanns en del låtar i alla fall. Lyssna på ljudklippen

ProTrax

Det här är mycket seriösare, och antagligen mycket dyrare. Står tyvärr inte vad det kostar på någon utav sidorna.

Medlem

Backtracks var lite för simplet, vill ha riktiga instrument. ProTrax kom jag inte in på, kan vara uppkopplingen på jobbet som strular iofs. Ska kika på det igen när jag kommer hem. GarageBand hade ju säkert varit ultimat, men jag pallar inte pröjsa för det. Satan att jag slängt det från burken.

1
Skriv svar