Ett hej, hej då och en förfrågan!

Medlem
Ett hej, hej då och en förfrågan!

Till att börja med då, Hej!

Jo det är så här att jag kommer att emigrera till Japan i cirka 2 år är, därav "Hej då!":et inte från FZ såklart här kommer jag hänga i all min ensamhet, men hejdå Sverige!

Det jag tänkte syssla med där är nämligen att plugga Japanska. Kort och gott. 8)

Nu till förfrågan, eftersom jag vill hålla mina nära och kära här hemma i Sverige uppdaterade om allt som sker med den lilla vilsna SeniiL så skapade jag en blogg! Där har jag suttit och skrivit lite skit om hur det har gått med ansökan och annat tjafs, men nu börjar ju the real deal faktiskt närma sig och jag tänkte då försöka piffa upp bloggen lite.

Och eftersom jag suger, men många andra här inte inte suger så tänkte jag fråga om det är någon som vet några schyssta mallar till en .blogspot blog? Eller det jag egentligen då vill komma fram till om någon är sugen på att haxxa till en najsig mall till mig? tycker min egna jag har fått fram med flera timmars knåpande inte riktigt håller måttet

Så är det någon fraggelkamrat som kan tänka sig knåpa så är jag evigt tacksam!

Bloggen om ni är intresserade finns i min signatur om jag inte miss minner mig!

Puss och kram :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Vad ska du med japanska till? Är du så fängslad av animé/manga?

Inaktiv

Ha det så trevligt <3


signatur

[Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz][PSU: Hiper ATX 580W][RAM:Corsair TWIN2X 6400 DDR2 (2x1024MB)][GPU: Sapphire Radeon X1950XT 256MB]

Inaktiv
Inaktiv

F3D, SeniiL: Tog ni studielån eller har ni sparat pengar?

Jag planerar själv att dra dit när sparbössan nått ~120-150k.
Tills dess är det ett par terminer i Japanska som ska pluggas på kvällstid.

Men jag vet inte hur pass mycket man bör kunna innan man vågar börja studera där nere.

Edit 1:
Ha det så trevligt SeniiL... och förstås F3D som redan nått det förlovade landet.

Edit 2:
Plugga i Japan, en onödig blogg.
Kommentaren lät verkligen som du hade en positiv till detta.

Edit 3:

Mikaelh, Herregud!
198 spel i din samling, och inte ett enda av dom var ifrån Öst. Jag som skulle komma med argumenetet: "du skulle kunna spela spel X på det språk det var tänkt!"


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Ja men fefan.. Bloggar brukar ju vara så onödiga, varför skulle min vara different?

Eum jag tog ett tjockt jävla lån... Smällar man får ta, ung och dum och allt det där.

8)


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

åh, ha det så kul där nere i Japa SeniiL
och hälsa Mr Mayagi!!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ha så kul där borta! Tyvärr är man inte lika ung och dum längre så jag orkar ta tag och göra samma sak ;p

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

F3D, SeniiL: Tog ni studielån eller har ni sparat pengar?

Men jag vet inte hur pass mycket man bör kunna innan man vågar börja studera där nere.

*vill inte sno tråden, så tog bort allt jag skrev*
CSN ftw!

kvällskurser innan du åker till japan ftw..
palla med dumma jävla vitingar som inte kan ett ord japanska när dom kommer hit...
jävla utlänningar!
pekar på menyer och säger "this"..åh herre gud vad pinsamt

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tyvärr är man inte lika ung och dum längre

love it

edit*
chotto shuurishita ne!
ちょっと修理したね!^_^

Inaktiv

Låter gött det där. Farshan har bott i japan i ca 10 år skulle också vilja resa till japan. Pga har lite släkt som kommer där ifrån "mina halvsyrror".
Jag antar att man får vänta tills man blir 18 och har pengar tills dess ska man plugga japanska på gymnasiet iallafall..


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Youtube-proffs

Om du ändå åker till Japan så kan du ju hälsa på TomPengPung, han ska tydligen vara i lite av samma sits du är!

Nej men cred till dig, jag gillar folk som tar sig i kragen och gör det dom vill och inte sitter hemma framför datorn och släpar arslet efter senaste datorspelen.

GL HF mate


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Önskar dig en trevlig vistelse där borta och lycka till med språkstudierna.

(Har inget att erbjuda i blogdesignväg. Sorry.)

Medlem
Skrivet av F3D:

*vill inte sno tråden, så tog bort allt jag skrev*
CSN ftw!

kvällskurser innan du åker till japan ftw..
palla med dumma jävla vitingar som inte kan ett ord japanska när dom kommer hit...
jävla utlänningar!
pekar på menyer och säger "this"..åh herre gud vad pinsamt

Förfan, skiter väl i om du snor tråden lite halvt! Skriv om igen!

Have no fear F3D, har studerat 1 år på gymnasiet samt en kurs på medborgarskolan

Så jag kommer iaf kunna säga "これ!" och peka på menyn

Tack så mycket för alla svar förresten :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Håller med SenilL. F3D, share us your experience.

Angående Medborgarskolan, vi har bara två terminer här i Skövde.
Vilken termin av japanska var det du läste i västerås?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Håller med SenilL. F3D, share us your experience.

Angående Medborgarskolan, vi har bara två terminer här i Skövde.
Vilken termin av japanska var det du läste i västerås?

Hm jadu. Ingen aning. Läste en 8 veckors kurs, med en lektion i veckan. Den baserades nog inte på något termin system.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv
Skrivet av SeniiL:

Hm jadu. Ingen aning. Läste en 8 veckors kurs, med en lektion i veckan. Den baserades nog inte på något termin system.

läste oxå en kurs på medborgarskolan faktiskt
japanese for busy people - boken? åh vad man inte gillade den
skynda på o kom hit nu..bort ifrån allt .. det där!
snöade i tokyo idag btw..1gång per år eller vad det nu är..you missed it! snö! omg!

Skrivet av Sipmo:

Håller med SenilL. F3D, share us your experience.

har ni inte kollat på min fotoblog varje dag sen jag kom hit?

Medlem
Skrivet av F3D:

kvällskurser innan du åker till japan ftw..
palla med dumma jävla vitingar som inte kan ett ord japanska när dom kommer hit...
jävla utlänningar!
pekar på menyer och säger "this"..åh herre gud vad pinsamt

Ofta man ska behöva kunna ett språk innan man reser till ett land, om man ska dit som turist en vistelse bara.
Då är det ju mer pinsamt med japanernas bristande engelska.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av Budolicious:

Ofta man ska behöva kunna ett språk innan man reser till ett land, om man ska dit som turist en vistelse bara.
Då är det ju mer pinsamt med japanernas bristande engelska.

spoken like a true american
så klart att hela världen ska kunna engelska! jag menar, vi kan ju det!

eller?

måste inte kunna språket innan man reser till ett land..men jag personligen ser ner på folk som reser till ett land och inte kan annat än att peka på bilder - som små barn.

varför ska dom behöva kunna engelska?
dom behöver nog vitingar mycket mindre än vi behöver dom

Medlem

sumi masen, anatawa eigo ga wakarimaska?

Är det inte så?

Eller... eum..

Watachiwa nihongo ga schochi wakarimas, demo mada djo tsu djaharmimasen...

Körde en språkkurs i cd-spelaren några kvällar för ett par år sedan, det var en massa skit som fastnade bara genom att lyssna på den. Minns inte vad kursen hette men de som gjorde den förutsatte att man skulle åka till japan för att ragga en japansk tjej... så de visste precis vad jag ville.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Är det inte så?

förutom att japanska som är skrivet med romaji ser ut som finska och får ens ögon att blöda, och söta felstavningar .. så va väll allt korrekt grattis?
でもね、日本語が上手だよ!おめでとーうね!
もうちょっと勉強してよ!:up:
皆、日本に来てね!
日本はスウェーデンより本当にすごいだよ!
これから、ぜんぜんスウェーデンに帰りたくないねー!

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av SeniiL:

Hm jadu. Ingen aning. Läste en 8 veckors kurs, med en lektion i veckan. Den baserades nog inte på något termin system.

läste oxå en kurs på medborgarskolan faktiskt
japanese for busy people - boken? åh vad man inte gillade den
skynda på o kom hit nu..bort ifrån allt .. det där!
snöade i tokyo idag btw..1gång per år eller vad det nu är..you missed it! snö! omg!

Skrivet av Sipmo:

Håller med SenilL. F3D, share us your experience.

har ni inte kollat på min fotoblog varje dag sen jag kom hit?

Jag har fått nog av snö för ett tag tack Lumpen i arvidsjaur.

I'm on my way! du får komma och guida mig i Kyoto vetja.. tar väl bara 2 h från Tokyo

Sen hade jag ingen aning om att du hade konto på bilddagboken eller att du ens var i Japan för den delen! Men hey! skall kollas in.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:

Vad ska du med japanska till? Är du så fängslad av animé/manga?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

MFC
Medlem

CSN.. förvisso har man sällan ett val, men den jävla myndigheten vill man bara skicka en låda med bajs till..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

varför är alla så fascinerad av japan,
det är väl inget direkt speciellt där, om man inte extremgillar manga och anime.

Inaktiv

^- NÄ PRECIS, I japan finns ju inget som kan mäta sig med sverige LIXXZOM!?!1 Måste ju vara all h-manga då kanske....

Skrivet av F3D:

har ni inte kollat på min fotoblog varje dag sen jag kom hit?

Klart, man slänger ett öga på din blogg F3D!
Men jag måste missat att du skrev hur du gick till väga innan du åkte till japan. :/


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

^- NÄ PRECIS, I japan finns ju inget som kan mäta sig med sverige LIXXZOM!?!1

Finns många söta tjejer där nere som är välkända för att vara bra på en sak

Sen har de lite annorlunda maträtter och sånt där nere, mycket av det smakar faktiskt gott. Dessutom är det många kampsportsnördar som reser dit och tränar.

Medlem
Skrivet av DarthZ:
Skrivet av Mikaelh:

Vad ska du med japanska till? Är du så fängslad av animé/manga?

Varför dyker alltid denna fråga upp? den börjar irritera mig något fruktansvärt..

Varför jag ska dit? Vad ska jag med japanska till? wtf?

Vad sägs om... Jag vill? Tycker även det är kul med språk. Vad ska man INTE med ett till språk till?

Och att det blev just Japan, ja... Finner landet och deras kultur intressant kort och gott.

Räcker det? eller vill ni ha någon annan anledning som passar er? isåfall kör på den här: Uh! HöHö Jag ska lära mig japanska så jag kan kolla på hentai utan subs! HÖhö!

Fefan, sluta ställ dumma frågor. Make love not war. :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

1
Skriv svar