Nära döden.

Medlem
Nära döden.

Jag och en kompis till mig var väldigt dumma i våra yngre dagar (vilket jag inte tror att vi är ensamma om) , en dag strosade vi runt för att komma på något att göra och då fick vi syn på en stor bumling som satt utstickande från en jordvägg.

Vi började ivrigt gräva bort jorden som fanns under den, utan att ha en tanke på att den skulle kunna skada oss.

Men rätt som det var så lossnade den med ett väldans brak och den rullade på mig. Jag fick en redig smäll på axeln och lyckades precis ta mig bort från den, Men vi kunde lika bra kunnat bli mos båda två.

Skulle tycka att det skulle vara intressant att läsa om det är några mer som har varit med om något liknande.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv

bra att du klarade dig!

En gång så var det en kille som försökte dränka mig i aq-va-kuls, kuliga vatten.


signatur

[Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz][PSU: Hiper ATX 580W][RAM:Corsair TWIN2X 6400 DDR2 (2x1024MB)][GPU: Sapphire Radeon X1950XT 256MB]

Inaktiv

När jag var liten skulle jag och några kompisar kolla vem som kunde simma till botten i nått badhus och nudda ett galler som var på botten. Jag simmade ner och när jag rörde gallret med handen skulle jag ta fart med benen, då fastnade jag med nyckelknippa som jag hade runt vristen.
Jag fick ju såklart typ panik eftersom det var en bra bit ner och jag hade så gott som slut på luft, istället för att böja sig ner och ta bort den ryckte jag som en galning.
Den gick av efter ett tag, antagligen var det ingen fara och inte nära döden men känslan av att tro att jag skulle drunkna var lite vidrig.

Inaktiv
Skrivet av priZma:

När jag var liten skulle jag och några kompisar kolla vem som kunde simma till botten i nått badhus och nudda ett galler som var på botten. Jag simmade ner och när jag rörde gallret med handen skulle jag ta fart med benen, då fastnade jag med nyckelknippa som jag hade runt vristen.
Jag fick ju såklart typ panik eftersom det var en bra bit ner och jag hade så gott som slut på luft, istället för att böja sig ner och ta bort den ryckte jag som en galning.
Den gick av efter ett tag, antagligen var det ingen fara och inte nära döden men känslan av att tro att jag skulle drunkna var lite vidrig.

Åh fyfan, jag hade drömt mardrömmar resten av mitt liv i princip...

Medlem

Ja, fyfan vad läskigt att vara nära att drunkna..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv
Skrivet av szafto:

bra att du klarade dig!

En gång så var det en kille som försökte dränka mig i aq-va-kuls, kuliga vatten.

Inte för att vara otrevlig men jag skrattade som fan när jag läste vad du skrev xD


signatur

ONE TIME AT BANDCAMP! "i saw this guy, and he LOOKED at med. It was soooo cool!

Medlem

Nära döden... lite svårt att veta vad som hade hänt om det hade hänt så att säga men det första jag tänker på är när jag höll på att ta fallskärmscertifikat. Jag hade hoppat tillräckligt mycket för att våga ta ut svängarna lite, bli lite modig (läs korkad).

En tjej som hoppat innan mig ur planet flög så sakta i sin skärm så jag hann ifatt henne och passerade snett över hennes skärm på ett avstånd som gjorde att jag kunde gå den om jag ville - detta är ingen bra idé av flera anledningar främst kanske för att om jag hade fått in foten i hennes lior hade vi förmodligen rasat till marken båda två. Inga nöjda instruktörer på marken efter det hoppet... Höjden var inte tillräckligt hör för att rätta till problem men hög nog för att orsaka två relativt döda hoppare.

En vän som var med den dagen tog en massa kort och han tog faktiskt ett kort precis innan jag flög över skärmen - så det finns bevis på att jag är en dåligt fallskärmhoppare.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:

Nära döden... lite svårt att veta vad som hade hänt om det hade hänt så att säga men det första jag tänker på är när jag höll på att ta fallskärmscertifikat. Jag hade hoppat tillräckligt mycket för att våga ta ut svängarna lite, bli lite modig (läs korkad).

En tjej som hoppat innan mig ur planet flög så sakta i sin skärm så jag hann ifatt henne och passerade snett över hennes skärm på ett avstånd som gjorde att jag kunde gå den om jag ville - detta är ingen bra idé av flera anledningar främst kanske för att om jag hade fått in foten i hennes lior hade vi förmodligen rasat till marken båda två. Inga nöjda instruktörer på marken efter det hoppet... Höjden var inte tillräckligt hör för att rätta till problem men hög nog för att orsaka två relativt döda hoppare.

En vän som var med den dagen tog en massa kort och han tog faktiskt ett kort precis innan jag flög över skärmen - så det finns bevis på att jag är en dåligt fallskärmhoppare.

Denna bild vill jag se!

E det denna föressten? Hoppade du utan skärm?

FFS

http://img205.imageshack.us/img205/6616/pastranadivehtq4.jpg


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

När jag var 12 så gick jag med brusten blindtarm i ca 2 månader, var inne på sjukhuset ca 3-4ggr men dom sa att det bara var magont/feber/maginfluensa osv. Jag vet att det låter otroligt eftersom man brukar dö efter en till två dagar efter blindtarmen spricker. Men jag hade sån tur att det varade sig så kraftigt så blindtarmen stängdes igen med en varpropp typ.

Jag åkte in till sjukhuset på julafton för morsan märkte att jag hallicunerade, till och med kattskrället märkte att jag inte mådde bra och bet i mig och jamade som aldrig förr.

Akutopererades morgonen därpå, men blev inte frisk utan varet hade också typ knutit ihop mina tarmar så jag kunde inte äta/dricka något utan att kräkas. Doktorerna velade fram och tillbaka hur dom skulle göra. Mina tarmar höll på att dö och jag var uppsvälld som en gasboll typ :p.

Men sen opererade dom mig och det löste sig tillslut, låg på sjukhuset i en och en halv vecka och gick ner ca 20kg, levde på dropp och morfin under hela vistelsen. Morfinet gjorde så jag inte kom ihåg ett skit typ utan har fått allt återberättat för mig av morsan.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av Hjod:

När jag var 12 så gick jag med brusten blindtarm i ca 2 månader, var inne på sjukhuset ca 3-4ggr men dom sa att det bara var magont/feber/maginfluensa osv. Jag vet att det låter otroligt eftersom man brukar dö efter en till två dagar efter blindtarmen spricker. Men jag hade sån tur att det varade sig så kraftigt så blindtarmen stängdes igen med en varpropp typ.

Jag åkte in till sjukhuset på julafton för morsan märkte att jag hallicunerade, till och med kattskrället märkte att jag inte mådde bra och bet i mig och jamade som aldrig förr.

Akutopererades morgonen därpå, men blev inte frisk utan varet hade också typ knutit ihop mina tarmar så jag kunde inte äta/dricka något utan att kräkas. Doktorerna velade fram och tillbaka hur dom skulle göra. Mina tarmar höll på att dö och jag var uppsvälld som en gasboll typ :p.

Men sen opererade dom mig och det löste sig tillslut, låg på sjukhuset i en och en halv vecka och gick ner ca 20kg, levde på dropp och morfin under hela vistelsen. Morfinet gjorde så jag inte kom ihåg ett skit typ utan har fått allt återberättat för mig av morsan.

Fan vad najs. Diets don't work, brusten blindtarm does!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Hehe precis, man kanske skulle börja leva på dropp.

Synd bara att man gick upp igen när man kom hem, tog inte lång tid


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av CastorFiber:

Nära döden... lite svårt att veta vad som hade hänt om det hade hänt så att säga men det första jag tänker på är när jag höll på att ta fallskärmscertifikat. Jag hade hoppat tillräckligt mycket för att våga ta ut svängarna lite, bli lite modig (läs korkad).

En tjej som hoppat innan mig ur planet flög så sakta i sin skärm så jag hann ifatt henne och passerade snett över hennes skärm på ett avstånd som gjorde att jag kunde gå den om jag ville - detta är ingen bra idé av flera anledningar främst kanske för att om jag hade fått in foten i hennes lior hade vi förmodligen rasat till marken båda två. Inga nöjda instruktörer på marken efter det hoppet... Höjden var inte tillräckligt hör för att rätta till problem men hög nog för att orsaka två relativt döda hoppare.

En vän som var med den dagen tog en massa kort och han tog faktiskt ett kort precis innan jag flög över skärmen - så det finns bevis på att jag är en dåligt fallskärmhoppare.

Denna bild vill jag se!

E det denna föressten? Hoppade du utan skärm?

FFS

http://img205.imageshack.us/img205/6616/pastranadivehtq4.jpg

Det där magplasket lär ha varit rejält vidrigt :/


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Jag har som tur är aldrig haft en sådan upplevelse men jag var med en kompis när han var riktigt nära att gå bort.

När vi cyklade till skolan så passerade vi varje morgon ett litet tågövergångsställe (inte med bommar och sådant) och just den dagen så var det underkylt regn. När han skulle gå över så gick han "sittande" med benen på varsin sida på ramen och lite ouppmärksam som han var så märkte han att tåget var riktigt nära.
Han var då inte riktigt halvväg över utan skulle då backa men hans skor fick inget färste alls utan han bara gled.

Det var fasen inte ens med en halvmeter han lyckades komma ifrån spåret innan tåget svepte förbi. Det var riktigt läskigt.

Youtube-proffs

En gång när jag var på stan, så kom Per moberg gåendes, jag fick nästan ögonkontakt. Det var väldigt nära det.


signatur

Calle säger att jag är influencer

MFC
Medlem

kopplade in en strömkontakt som bara var.. en strömkontakt... proppen gick o ja, jag kunde dött.. tur det var så längesedan att jag nästan glömt det.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Polish:

En gång när jag var på stan, så kom Per moberg gåendes, jag fick nästan ögonkontakt. Det var väldigt nära det.

Var glad att du lever!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Behövs inga läskiga spökhistorier här inte för att man skall bli skraj!

Fan trist det där Hjod att du fick lida i onödan. Sjukvården tar inte folk på allvar allt för ofta, men tur att det hade ett bra slut.
För inte allt för länge sedan sökte jag vård och där sa de till mig att mina symptom berodde på oro. Jag sket rent ut sagt i detta för ett liknande svar hade man fått ett par år tidigare och gick till en annan läkare där det efter tester och undersökningar kom fram att jag bl.a. bara hade magsår...
Man måste tydligen stå på sig och träffa minst två-tre läkare för att få en bra diagnos.

För att återgå till det egentliga ämnet så kändes det som en nära döden upplevelse när en lastbil i motgående riktning förlorade kontrollen och körde på bilen framför oss. Föraren klarade sig dock otroligt nog trots att det blev mos av bilen.
Så min upplevelse var egentligen ändå rätt så odramatisk om man jämför med det som personen som fick en lastbil på sig troligtvis kände.
Men nära var det.

Förlora medvetandet och bli magpumpad är en höjdare (tonårsfylla ftw!). Där var det också nära fick jag veta.

Medlem
Skrivet av anon_389:

Gått med polare i Amsterdam på/brevid spårvagnsspåret (utan att ha varit särskilt medveten om det) inne i centrum och hörde ett högt PLING (spårvagnspling som används som tuta).
Utan att tänka efter så skuttade jag ungefär en halvmeter åt höger. Hade jag gjort det åt vänster så hade jag varit överkörd av spårvagnen.

Vet en kille som står på ett ställe i Amsterdam (i korsningen på Amstel/Rokin) och rycker undan folk från spåret. Han hade tröttnat på att se folk dö..

Medlem

Dök efter en bojsten, är kanske tre meter under ytan, fastnade med ena grodfoten (heter det så?) i en kedja. Fick först panik, men blev sedan av någon anledning lugn, böjde mig ned, tog av grodfoten och simmade upp. Var tydligen nere rätt länge, pappa höll på att hoppa i när jag kom upp...

Medlem

Fick en ovanlig form av Njursvikt när jag var 9år. och var rätt nära döden innan den upptäcktes. och jag finns än och det är man tacksam för ^_^

Medlem

Var nära på att drunkna när jag gick i 3an. När en person i klassen fått upp mig frågar de som äger basängen om jag vill ha ett glas mjölk eller glass? Oo Tror du helt 100% att jag som nyss drunknat tänker sätta mig och äta glass/dricka mjölk? ALDRIG! Ville bara hem då.. Man känner inget efter ett tag under vattnet iallafall.

Inaktiv
Skrivet av MFC:

kopplade in en strömkontakt som bara var.. en strömkontakt... proppen gick o ja, jag kunde dött.. tur det var så längesedan att jag nästan glömt det.

tsk.. väggström är bara farligt för barn under 10 år.. för oss andra surrar det bara lite ;P


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:
Skrivet av MFC:

kopplade in en strömkontakt som bara var.. en strömkontakt... proppen gick o ja, jag kunde dött.. tur det var så längesedan att jag nästan glömt det.

tsk.. väggström är bara farligt för barn under 10 år.. för oss andra surrar det bara lite ;P

Beror ju lite på elsystemet i huset också förståss.

Jag "lagade" min första CD-spelare med en skruvmejsel men glömde ta ur sladden ur väggen... Första och förhoppningsvis sista stöten jag får.

Kopplade in lite oldschool teknik-lego till vägguttaget ochså, jag klarade mig bra med legot funkade aldrig mer.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hehe, where to begin?(jag har haft ett antal nära-döden upplevelser)

Kan börja med att när jag var 3 år gammal så gillade jag att ränna omkring naken i huset. Men en vacker dag efter det att min mamma badat mig så sprang jag ut från toaletten...naken och blöt(ja jag vet hur det låter...). Av någon anledning fick jag för mig att göra en "Ninja-turtle-Chuck-Norris-roundhouse-spark", men självklart så misslyckades jag totalt, halkade och smällde ansiktet rakt på vårt nya glasbord. Min näsa sprack nästan mitt itu och jag låg i koma i typ 5 dagar. Så just nu så är min näsa till 80% icke-organiskt material. Men det ser inte så hemskt ut som några av er kanske har föreställt er, har bara ett "litet" ärr.

2 år efter den lilla incidenten så fick jag för mig att klättra uppför ett stängsel som va ungefär 10 meter högt. Jag skulle då leka att jag va nån extremt häftig superhjälte, vilket jag gjorde ett tag tills jag kollade ner och trillade med huvudet före och bröt nacken mer eller mindre...eller jag fick en spricka i någon kota om jag minns rätt. Fick gå med någon slags specialare-stödgrage rätt lång tid efter det-

När jag var 13 så "råkade" min bror dränka mig...seriöst. Han fick för sig att det va en bra idé att sitta på mina axlar medans mitt huvud var under vatten. Jag klöste honom och nöp honom och grejer men han fattade ju inte. Efter cirkus 1 min kollapsade jag livlöst, brodern vrålade efter badvakten som fick dra upp mig ur vattnet och köra mun-mot-mun metoden o hela köret. som "tur" va så hade jag bara varit under vatten i cirka 2 min. Några sekunder efter det att badvakten påbörjat "CPR" så fick han liv i mig.....messed up. Ryser fan varje gång jag tänker på det.

Stackars mina föräldrar säger jag bara:P


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

höll på att ramla ner för 3 våningar rätt ner i asfalt när jag var 1 år.

sen så höll jag på drunkna när jag var cirka 4-5 år på ett badhus, morsan hade ramlat i en trapp så min farsa plus min kusins föräldrar for dit och lämna mej i vattnet, farsan kom på att jag var kvar i vattnet och sprang för att hämta mej.
minns fortfarande hur jobbigt det var.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av El-Dudeerino:

...fick jag för mig att klättra uppför ett stängsel som va ungefär 10 meter högt.

Ungefär 10 m höga stängsel? Är du uppväxt på guantanamo eller vet du inte hur långt 10 m är?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av prikk:
Skrivet av MFC:

kopplade in en strömkontakt som bara var.. en strömkontakt... proppen gick o ja, jag kunde dött.. tur det var så längesedan att jag nästan glömt det.

tsk.. väggström är bara farligt för barn under 10 år.. för oss andra surrar det bara lite ;P

Haha, nu minns jag min fysiklärare i 7-9an som alltid var petnoga med att man skulle akta sig för vägguttag. Han konstaterade jämt om vad som kunde hända men en dag gick han in i sin egen fälla och skulle koppla in en kontakt och jisses vad han skrek till! Helt chockad ställde han sig upp och sa "ja, där ser ni hur det kan gå...".

OT:

Jag har nog aldrig varit sådär RIKTIGT nära att dö.

(detta kommer jag inte ihåg, mamma har berättat.)
Jag var hos min dagmamma och när hon var i ett annat rum så började jag leka lite smått med ett vägguttag och gissa vad som hände? Samma som med min fysiklärare. Dock ingen nära-döden upplevelse.

En annan hände för typ 3 år sedan när jag och några polare skulle upp och "tjuvbada" uppe vid utomhusbadet.
Det var ganska tidigt på året så badet hade inte öppnat än och då hade dem lagt över något jättestort skynke över hela bassängen och där tyckte ju vi givetvis att det var skitkul att glida runder, men sen började vi roa oss under det istället, men några andra stannade där uppe. Jag gick ut typ mot mitten av bassängen och helt plöstligt är det någon som går ovanför mig, så jag trycks ner under vattnet och detta skynket var ganska tungt så jag lyckades inte att pressa upp mig igen. Jag kände hur luften började ta slut i mina lungor och då började jag i panik simma åt alla håll och kanter, tillslut tänkte jag "simma rakt din idiot" och tillslut kom jag till bassängkanten och kunde då ta mig ur bassängen.

Idiotiskt, jag vet

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av El-Dudeerino:

...fick jag för mig att klättra uppför ett stängsel som va ungefär 10 meter högt.

Ungefär 10 m höga stängsel? Är du uppväxt på guantanamo eller vet du inte hur långt 10 m är?

Nämen va fasiken hehe, jag va liten....högt som bara den va det iaf. Det va ju ett fotbollsstängsel om det ger en rimligare förklaring. Ett sånt stängsel som hindrar tåfjärtsbollar flyga iväg från planen(asfaltsplan).

Men vi säger 4 meter då...och för bövelen Castor, jag bröt nacken ffs skit i stängslet!:)


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Tror inte jag har blivit utsat.
Jag byggde lego, och sedan satt här.

Riskfritt och helt ofarligt! \o/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Brusten blindtarm - operation i väldigt många timmar och sedan "rehablitering" efter det Var väldigt nära på att dö...

Men annars har jag klarat mig ytterst bra

12
Skriv svar