Nära döden.

Inaktiv

Min värsta nära döden upplevelse var nog när jag gick i 3an. Min farsa hämtade mej och en kompis från fritids. När vi gick förbi klätterställningen bestämde jag mej för att stajla lite. Jag tänkte visa att jag kunde hoppa till den pinne som var längst bort i en armgång. Jag klarar hoppet men fick för mycket fart och ramlar 2 meter rakt ner i den frusna sanden. Svimmade ett par sekunder och farsan trodde jag hade brutit ryggen, klarade mej med en hjärnskakning endast.
Det hände nåt liknande i 7an. Vet inte riktigt vad som hände eftersom jag tappade minnet helt från den dagen, men det var en kille som slog mej med sin gympapåse så att jag flög i stengolvet. Fick en hjärnskakning även då

Medlem
Skrivet av IceMan:

Tror inte jag har blivit utsat.
Jag byggde lego, och sedan satt här.

Riskfritt och helt ofarligt! \o/

Säg inte det, jag känner en som ramlade på en liten legobit så den fastnade i huvudet på honom. Det blev några stygn

Inaktiv

jag inledde livet med en nära-döden helt blå i ansiktet med navelsträng runt halsen.. hade för övrigt även kolsvart afro.
el-dudeerino: jag tror gud försöker säga dig något. sluta undvika ditt öde.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

jag inledde livet med en nära-döden helt blå i ansiktet med navelsträng runt halsen.. hade för övrigt även kolsvart afro.
el-dudeerino: jag tror gud försöker säga dig något. sluta undvika ditt öde.

Hahaha, jag ska rycka in som befäl för ett robotkompani den 28e(idag). Då kommer jag hanskas med högexplosiva fetingraketer(!) som är till för att göra livet surt för inkommande flygplan. Sååå you have a point.

Det är väl bara till att sätta sig på raketen, ta av sig cowboyhatten och vråla YEEEEEEEHHHAAAAAAWWW för full hals....få det undanstökat:)


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

När döden gäller nog inte men jag ramlade ner från andra våningen när jag klättrade i trappan hemma i 13-års åldern. Landade platt på ryggen och kunde inte röra mig - minns att jag låg där och tittade upp i taket och kunde inte röra mina armar alls... efter några väldigt långa sekunder började det surra i dem som om de somnat och sakt men säkert kom känsel och rörelseförmåga tillbaka.

Ruskigt värre.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Inget riktigt nära döden men...
När jag var liten så hadde jag en studsmatta så fick jag och min kompis för oss att bolla med stora stenar på den mellan varandra. Slutade med en hjärnskakning för min del... eller om det var nära hjärnskakning, minns inte.
Även klättrat i en gran så ungefär högst upp så bryts någon gren jag håller i så jag faller baklänges ner. Som tur var så var detta en gran då och jag landar på minst 2 grenar som dämpar mitt fall på vägen ner och jag landar på ryggen utan att känna något egentligen. Tur i oturen


signatur

osv.

Avstängd

Någon gång i december övningskörde jag med min pappa. Det var visserligen inte alls nära döden, men kanske en allvarlig skada på mig, vår bil och den andra bilen:

Vi hade varit och handlat och när vi skulle åka hem blev jag lite för övermodig och brydde mig inte om att sakta ner när jag skulle ut i en liten rondell - jag borde ju hinna - men helt plötsligt skrek pappa att jag skulle bromsa, vilket jag gjorde på fläcken och undvek därmed en krasch. Det var otroligt dumt av mig och jag fick hyffsat mycket skäll på vägen hem.

Medlem

1.påkörd vid 6års ålder ca 35km i timmen i sidan
2.ex antal stötar när man jobbade som elektriker:d


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Många som har fått stötar .Hur känns det att bli elektrifierad?


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Sommarjobbade hos min brorsa som är jägmästare i england.
Vi stog och lagade ett brustet viltstaket när en av de som jobbade där tappade sin 22:a i marken, PANG!
så fick jag en 22. magnum rakt igenom högervaden ganska glad att den träffade där och inte högre om vi säger så, alla var schysst schockade ett tag efter det för att inte tala om vad jag var =P.

En annan spännande upplevelse var när jag var typ 8 bast och klättrade i ett träd.
Jag hade en sån där huvtröja som fastnade i en gren när jag ramlade ner = hängning någon =P
kommer ihåg att jag kämpade som fan för att få loss den men lyckades inte tuppade av till slut pga syrebrist och vaknade senare på sjukhus, pappa kom hem från jobbet och såg mig hänga från ett träd livlös han fick ett minor trauma där

Medlem
Skrivet av nagash:

Många som har fått stötar .Hur känns det att bli elektrifierad?

Jag fick min handen, fattade inte först vad som hände men jag spände hela kroppen och det kändes som jag fick kramp i alla muskler samtidigt - efteråt kändes det som om någon klappat till handen med en hammare efter att man skrapat rutorna på bilen utan handskar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

smäller till och man blir halvförlamad


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Inte direkt näradöden men endå lite skum känsla var det:

En helt vanlig dag på dagis så var jag och lekte lite för mig själv. Jag såg då en kontakt till en lampa. Kontakten var helt sönder och det var typ inget skal runt kontakten. Jag blev ju självklart nyfiken och tog i den. Jag skakade som en fisk på land. Det värsta var väll att man kom inte loss från den det var som att man satt fasst. Detta var ju ett tag sen så mins väll inte allt. Men det var lite läskigt när man bara var 6 år.

12
Skriv svar