Sony äcklas av PSP-pirater

Robot
Medlem
Sony äcklas av PSP-pirater

Borde inte vara glada att så många är intresserade av deras spel?

Om jag gjorde ett spel skulle jag vara överväldigad om bara tio pers gillade det.

Medlem
Medlem

Det är lite grann som med Thomas Di Leva. Skulle aldrig falla mig in att betala för det, men får jag musiken gratis så.

Inaktiv

Finns det några riktigt bra titlar till PSP?

Medlem
Skrivet av dosman:

Finns det några riktigt bra titlar till PSP?

Killzone: Liberation
Resistance: Retribution
Daxter
Ratchet and clank
Gta: vice city stories

Ja, det finns bra spel till Psp:n

Medlem

Eftersom det är så lätt att piratkopiera så blir det tyvärr så att folk väljer att avstå från att betala. Finns väldigt många bra spel redan nu till PSP:n men vad gör det då många vill komma undan gratis. Får hoppas att Sony:s storsatsning i år kan få folk att ändra lite på sitt beteende.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

De vill stop alla nerladdningar så de kan höja priserna ännu mera, jippi


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av redmac:

Eftersom det är så lätt att piratkopiera så blir det tyvärr så att folk väljer att avstå från att betala. Finns väldigt många bra spel redan nu till PSP:n men vad gör det då många vill komma undan gratis. Får hoppas att Sony:s storsatsning i år kan få folk att ändra lite på sitt beteende.

Varför säljer nintendo ds så bra då?


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Är det möjligt att de skulle sälja fler spel om de sänkte priserna?

De konkurrerar trots allt med piratkopierat material som är nästan gratis.

Medlem

Hit med prissänkningar så slutar jag piratkopiera... (och detta gäller inte bara PSP...)

Priserna är löjliga. 400~500 för ett PC spel, 600~700 för ett PS3/X360 spel.... och så vidare...
Finns bara väldigt få gånger jag skulle köpa. World in Conflict köpte jag då det bara kostar 250kr. Sacred 2 beställde jag nyss eftersom det kostar 128kr. Men 500 kr? Ät mig. Då tar jag piratkopian och lirar den tills de sänker priset till något rimligare. (300~350 är helt okej för min del)

Steam brukade jag köpa spel på men nu när priserna har blivit värre(dyrare än i butik) så skiter jag i det med..(förrutom när det är ganska så stora prissänkningar, som t.ex 50% off)

Medlem
Skrivet av Haziza:

De vill stop alla nerladdningar så de kan höja priserna ännu mera, jippi

Ja det är ju så piratkopiering fungerar, ett fåtal får betala för alla andra som skiter i att betala. Att sänka priserna lär inte hjälpa mycket heller, inte därför folk tankar i första hand, man tankar för att det är snabbt/smidigt..


signatur
Medlem

I andra nyheter: PSP-pirater äcklas av Sony-chefens sportbilskollektion.

Medlem

Om någon sa att det gick dåligt för PSP hade min första gissning varit att Nintendo var det största problemet.

Jag äger varken eller men när man tittar på siffrorna är det ju tydligt att Nintendo har ett järngrepp på den handhållna marknaden.

Sen kan jag inte påminna mig sist jag såg någon reklam eller hype för ett PSP spel, medans till exempel GTA: China Town Wars reklamerat överallt.

Misstänker detta är ett exempel på tankegången "vår maskin är ju bättre, hur kan vi sälja mindre?" och så går dom helt enkelt på jakt efter en syndabock.

(och dessutom var det otroligt korkat av Sony att påpeka att man kan piratkopiera till deras maskin, garanterar att det blir första gången många hör att det är möjligt ens.)

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

Borde inte vara glada att så många är intresserade av deras spel?

Om jag gjorde ett spel skulle jag vara överväldigad om bara tio pers gillade det.

Jo, men du har inte plöjt ner tiotals eller hundratals miljoner i ett spels utveckling.

Om du gjort det, hade du verkligen varit nöjd med att 10 pers hade köpt det för 300:-/styck?

Medlem
Skrivet av Haziza:

De vill stop alla nerladdningar så de kan höja priserna ännu mera, jippi

Inget problem... då skiter man helt enkelt bara i o köpa några spel alls. Man klarar sig bra utan det.

Medlem

Vem blir inte äcklad av pirater? Usch och blä. Som samlare köper jag mestadels av mina spel och ångrar mig aldrig.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Löjligt uttalande, om det dom säger skulle stämma så hade Nintendo DS knappt haft några mjukvaru försäljningar alls.
För det är ännu enklare o priatkopiera till den enheten än till en PSP.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av dosman:

Finns det några riktigt bra titlar till PSP?

Killzone: Liberation
Resistance: Retribution
Daxter
Ratchet and clank
Gta: vice city stories

Ja, det finns bra spel till Psp:n

Men ändå finns det inte ens i närheten av lika många som till Nintendo DS. :/

Medlem

suck säger jag bara...

Inaktiv
Skrivet av Birchoff:

Men ändå finns det inte ens i närheten av lika många som till Nintendo DS. :/

o inte för att nämna hur enormt mycket spel piratkopieras på DS också, vilket inte verkar påverka Nintendos försäljning märkvärt då dom ligger högt upp ändå på listorna.

Medlem

"Vi lägger ner mycket tid på att tala om hur vi kan lösa detta problem." Här, ska bespara er dom pengarna ni slösar bort på arbetstid att diskutera detta. Sänk priset, speciellt nu vid kristider och frammåt. Så, var är min bonus?

Medlem

De kanske skulle satsa på BÄTTRE mjukvara till att börja med? Sedan kan de börja diskutera diverse olika "bekämpningsmetoder". Vilket inte ska göras med hjälp av lag, snarare svårare att flasha maskinen.

BME
Medlem

Vad sägs som att släppa spelen jag vill ha till min PSP i väst då om han ska vara så jävla sur? Var är min engelska översättning och europa-släpp av Macross Ace Frontier? Gundam SEED: EA vs ZAFT? Gundam vs Gundam? Haruhi-spelet? Code Geass spelet? Vet han vad som är äcklande? Multinationella företag som tror att de kan låtsas som att världen är platt och indelad i regioner. Regionslåsningar får mig att spy. Jag förstår mycket väl varför de finns, frågan är om Sony helt förstår varför pirater finns.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Som alla säger, DS-spel säljer fortfarande bra. Trots att det även där är oerhört enkelt att piratkopiera.

Dessutom, tror NÅGON här att PSP skulle sälja så bra om det inte alls fanns någon möjlighet till piratkopiering? Tror någon att första Xbox skulle sålt bra om det inte vore för enkel chippning med bra funktioner? Har svårt att tro att folk på allvar köper PSP's för tusentals kronor för att sitta och köpa UMD-spel, sitta och fippla kasetter på bussen för att spela nåt halvsjabbigt försök till portabel variant av nåt spel med dålig grafik och liten skärm att se på. Vem fan betalar 500kr för det? Och vem fan betalar 1000-2000/vad den nu kostar för enheten man gör detta på?

De borde tacka piraterna för hårdvaruförsäljningen.

Medlem

Heh nu skyller dom på dom kunder som äger en psp, hyggligt.. Skärpning Sony!! har aldrig ägt en och kommer aldrig köpa en psp... Spelat lite hos min lillebror men inte speciellt imponerad.. kanske är mer för en yngre publik, så vad kostar spelen till en psp? är priset för högt har jag full förståelse för att folk kopierar.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av dosman:

Finns det några riktigt bra titlar till PSP?

Killzone: Liberation
Resistance: Retribution
Daxter
Ratchet and clank
Gta: vice city stories

Ja, det finns bra spel till Psp:n

Denna Lista är enligt mig ett exempel på hur man missförstått vilken typ av spel man vill ha på en portabel spelkonsoll.

Medlem

Och jag äcklas av deras priser, jämfört med ps3/360 priser.. helt sjukt.

Medlem

Tycker det är lite naivt av piraterna att försvara sig angående de höga priserna (men jag håller med om att de är lite för höga) och låtsas att det är okej. En förnuftig pirat (om det nu finns sådana) skulle istället för att köpa 2 spel, bara köpa det ena och tanka det andra. Men jag skulle satsa min lön på att man tankar båda istället, am I right?

Medlem

Hur kan vi veta, liksom? Själv har jag haft 0 intresse till det mesta som släppts till konsollen, men hur kan man veta vilken effekt piratkopiering har? Det är ju enbart spekulering var man än står i debatten. Lika gärna som "pirater" kommer med halvdana uttalanden titt som tätt (bland intelligenta uttalanden också, förstås) så finns det sådana ogrundade åsikter som att alla piratkopior skulle ha sålts istället i det andra lägret.

Det enda sättet att se vad som skulle hända vore om all nedladdning stängdes av så att man kunde observera effekten. Och det kommer inte att hända ens då internet blir "polispatrullerat" i större utsträckning (det är förmodligen bara en tidsfråga.).

123
Skriv svar