Grafikkort gav pc-spelare utegångsförbud

Robot
Grafikkort gav pc-spelare utegångsförbud
Medlem
Grafikkort gav pc-spelare utegångsförbud

Haha, klockrent


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

De får sätta på en klisterlapp på paketet: "Varning! Kan störa ut din garagedörr".

Medlem

Haha läste det här igår på en IRC kanal. Jäkla vackert.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Jag förstår inte problemet. Jag menar, så länge han har på datorn så skall han väl ändå inte ut någonstans med bilen?...

Men kul ändå


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag förstår inte problemet. Jag menar, så länge han har på datorn så skall han väl ändå inte ut någonstans med bilen?...

Men kul ändå

Varför inte? En del, mig inkluderat, stänger aldrig av datorn.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

(På lådan:) VARNING: Använd garagedörren moderkortstillverkaren skickade med. Tredjepartsdörrar är icke kompatibla.

Medlem

hm för det första är det en jävla aftonbladet titel ...

för det andra är det mer logiskt att det skulle handla om att hans dator drar för mycket ström och sitter på samma säkring som garageporten. så att det inte finns tillräckligt med kräm i uttaget.

men men vad vet jag ...

Medlem
Skrivet av Exim:

hm för det första är det en jävla aftonbladet titel ...

för det andra är det mer logiskt att det skulle handla om att hans dator drar för mycket ström och sitter på samma säkring som garageporten. så att det inte finns tillräckligt med kräm i uttaget.

men men vad vet jag ...

Eller så är det inte alls det som är felet? Drar datorn och dylikt för mycket borde ju säkringen lösa ut? Men vad vet jag, gick ju el-installation på gymnasiet så jag kan ha fel.

Medlem

HAHAHa fan va nice ska ta o köpa mig sånna där haha


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem
Skrivet av Exim:

hm för det första är det en jävla aftonbladet titel ...

för det andra är det mer logiskt att det skulle handla om att hans dator drar för mycket ström och sitter på samma säkring som garageporten. så att det inte finns tillräckligt med kräm i uttaget.

men men vad vet jag ...

Eller så är det precis som det står i artikeln, att de elektromagnetiska vågorna som grafikkortetavger är på samma (el väldigt snarlik) frekvens som radiovågorna fjärrkontrollen (ingen IR-kontroll skickar) och därmed stör. Precis så man stör signaler, med brus i samma frekvens ^^

Medlem

Har han datorn i garaget??


signatur

Meep!

Medlem

Wtf? Haha


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Är man så lat att man inte orkar öppna en garagedörr själv kan man skylla sig själv.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag förstår inte problemet. Jag menar, så länge han har på datorn så skall han väl ändå inte ut någonstans med bilen?...

Men kul ändå

Han kanske vill ladda ned nåt när han åker bort?

Kul, men jobbigt för honom. xD

Medlem

vad är oddsen! haha

Medlem

hah, en riktig gamer!


signatur

//monster

Medlem

jag hade en trådlös logitech mus för några år sedan som la av varje gång min mobiltelefon ringde (Nokia 3310 tror jag det var)

riktigt irriterande när man satt och spelade match i någon wolf: ET cup (2004-2005)

När det inte gick att röra musen berodde det oftast på två saker:

- slut på batterierna. (vilket oftast skedde mitt i natten)

- Inkommande mobilsamtal, den la av någon sekund innan det började ringa

nu för tiden köper jag endast möss med sladd...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Kresko:

NEEEJ! Datorerna tar över!

http://www.youtube.com/watch?v=lqe1Av5xKGc

Den var ju lite små skojig!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

SkyNet har alltså tagit fäste. Mayaindianerna kanske inte var helt fel ute ändå...


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

- slut på batterierna. (vilket oftast skedde mitt i natten)

Haha, känner igen mig. Hade tidigare också en trådlös mus som (oftast) alltid fick för sig att lägga av mitt i natten. Kör också trådat nu.

Medlem
Skrivet av Exim:

hm för det första är det en jävla aftonbladet titel ...

för det andra är det mer logiskt att det skulle handla om att hans dator drar för mycket ström och sitter på samma säkring som garageporten. så att det inte finns tillräckligt med kräm i uttaget.

men men vad vet jag ...

Ja, och är det en radiofrekvens som sänds ut så borde ju knappen på dörren fungera:

"Jag kan varken använda fjärrkontrollerna, knappmenyn på utsidan av dörrarna..."

Mycket troligare ett elfel. Att ett grafikkort skulle generera radiovågor är ju nästan lika befängt som det låter.

Medlem

När jag har min dator igång så måste jag stänga ner all annan elektronik i min lägenhet. Kylskåpet, frysen, alla lampor, tvn, fläktar och allt annat.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av naycon:

Ja, och är det en radiofrekvens som sänds ut så borde ju knappen på dörren fungera:

"Jag kan varken använda fjärrkontrollerna, knappmenyn på utsidan av dörrarna..."

Mycket troligare ett elfel. Att ett grafikkort skulle generera radiovågor är ju nästan lika befängt som det låter.

Ja jo, så kan det ju vara. Om inte knappen på väggen också är trådlös, finns ju mycket sånt trams också, tex ringklockor och larm. Men det kan som sagt vara ett annat random elfel också.

Inaktiv

[quote=naycon]

Skrivet av Exim:

Mycket troligare ett elfel. Att ett grafikkort skulle generera radiovågor är ju nästan lika befängt som det låter.

Det är ingen tvekan om att grafikkort -precis som all annan elektronik som jobbar vid höga frekvenser- genererar radiovågor, ex. FSB ligger ju på några hundra MHz, precis som FM radio och TV) och ledningarna fungerar som antenner.
Dock designas kretskorten etc normalt på så sätt att detta inte ska vara något problem.

Det finns det drivor med regler och lagar som reglerar HUR MYCKET en dator (med grafikkortet i) får störa (googla "EMC" så hittar du några av dessa) och alla produkter ska -enligt lag- testas innan de får säljas så normalt ska något i den här stilen inte kunna hända.

Observera att jag inte säger att det personen i fråga hävdar verkligen stämmer, men någon teknisk omöjlighet är det inte.

Medlem

"samma radiofrekvens" ehh.... va? Det sitter ju för tusan inga sändare på graffekorten. Har han testat att byta graffekort mot något annat och slagit på datorn måntro? Skulle inte tro det.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Han får väl försöka skärma av datorn med plåt eller något


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar