Activison och Blizzard giriga? Knappast.

Medlem
Activison och Blizzard giriga? Knappast.

Så på senaste tiden har det blivit mer och mer tjat om hur de stora spelutgivarna är giriga och penga hungriga monster som tar pengar för saker som borde vara gratis samt släpper för många spel. Allra senast var väl när Blizzard bestämde sig för att sälja mounts i sin nya "pet shop" för riktiga pengar. Efter detta blev det skrik på alla forum och bloggar om hur skandalöst detta är, att Blizzard bara vill tjäna pengar, skiter i sina fans och gud vet vad. Dessa personer tyckeer hellre att Blizzard ska ge alla saker de gör gratis. De tycker att Activison ska sluta pumpa ut fler Guitar Hero och sluta"mjölka"( ett ord jag är väldigt trött på vid det här laget) pengarna ur fickorna på Call of Duty spelare.

Till dessa människor: Det är väldigt gulligt att ni tror att denna världen fungerar på det sättet. Jag kanske inte kan, men jag ska iallfall försöka att öppna ögonen på er i detta blogginlägget och visa er en värld som kallas för VERKLIGHETEN. I verkligheten finns det ingen söt dröm om att företag försöker tjäna så lite pengar som möjligt. I verkligheten är de stora spelutgivarna / utvecklarna inte bara framgångsrika för sina brillianta spel - men också för att dom vet hur man tjänar pengar på dem. Jag är 16 år och jag har fattat detta. Men för vissa kanske det krävs att man blir vuxen, har varit ute i den verkliga världen ett tag innan man fattar att om man äger / jobbar på ett företag så vill man tjäna så mycket pengar som möjligt på sitt företag. Jag vet att jag hade gjort det iallfall. Det är inget personligt. Det är bara så Business fungerar och den kommer alltid fungera så. Bara till att vänja sig.

Tack för er tid.

#blogg

Activison och Blizzard giriga? Knappast.

De heter "Activision", inte "Activison", med detta sagt så håller jag med dig. Världen styrs av pengar och kommer förmodligen alltid göra det så länge vi finns. Jag tror att du kommer att få en mer nyanserad förståelse av pengar när du själv får jobba 40 timmar i veckan för liten lön, då blir man lite konfunderad när de som skapar underhållning hela tiden vill ha mer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Word på den här bloggen.

Medlem

Du får väl acceptera att du helt enkelt är smartare än majoriteten och du kommer stöta på många idioter i dina dar kan jag lova.

Medlem

I for one håller inte med dig, förvisso har du rätt i din text, men att säga att dom inte är giriga är fel. Dessa företag mjölkar sina skapelser på pengar och detta ÄR girigt, det behöver nödvändigtvis inte vara fel, och det behöver inte heller alltid vara rätt. För att det är som du säger, detta är business och det går inte att komma undan. Däremot måste dessa företag också tänka på att inte vara FÖR giriga, för det finns en gräns för hur mycket konsumenterna är villiga att gå, och går företagen över denna gräns är dom körda.

Medlem

Vad är då girighet menar du?

Jag tvivlar på att någon förnekar verkligheten, de är väll bara fanboys som surar över att Blizzard med åren har blivit desto mer giriga.
Det verkar som att du tycker det är naivt att ha åsikter.

Medlem

MMM om tittar på Blizzard t.ex wow så ser man att blizzard tjänar mycket mer nu än när spelet startades....om dom hade hållit spelets kvalite uppe i from av instanser o spells som det var i början som det var tydligt mycket mer jobb bakom än dagens instancer....just nu så drar dom in mer pengar and vad jobbet som dom gör förtjänar, detta är nog inte spelets fel det är nog mer att folk spelar det fortfarande för att man har lärt sig känna en hel del personer i spelet dom senaste åren och vill fortfarande kunna göra något med dom.

Medlem

@ Galnegus
- Girighet är (enligt mig) när man vill ha varenda litet öre även ifall det kan bli förödande konsenkvenser för andra. För att göra ett löjligt överdrivet exempel - Mörda någon för 10 kronor. Inte när man tackar ja till några miljoner dollar för att sälja ett in-game item.

Jag tycker inte det är naivt att ha åsiker, men jag tycker att åsiker kan vara naiva.

@ Sille

Så om du skapar ett framgångsrikt företag, du tjänar massor med pengar, skulle du då försöka tjäna mindre pengar än du kunde för att du inte förtjänar dem?

Medlem

Håller med dig om att företag måste tjäna pengar.. men med det sagt så måste man väl ändå inse att det finns en gräns. Det hela går ut på att du gör en produkt som folk vill köpa, folk betalar så länge de känner att produkten är värt kostnaden. Det är väl lite det detta handlar om, folk börjar känna att de inte längre är värt det och det är här alla börjar kaskadflama på forum och dylikt.
Jag håller helt med att det är självklart att man skall kunna ta betalt för det man gör men då med en vettig uppskattning av värde. Här tycker jag det går fel med många spel/företag.

Medlem

Wiklund @

Efter alla de miljoner dollar Blizzard tjänade på det där mountet, så tror jag att många kände att det var värt kostnaden. Om man inte tycker att det är värt kostnaden så behöver man ju inte heller köpa den, den gerä ndå inget övertag i spelet. Det är ingen som tvingar än.

1
Skriv svar