I vilken butik köper ni era spel ?

Medlem
I vilken butik köper ni era spel ?

Skulle vara kul och veta vilken butik som är populärast bland spel-köparna Mitt svar är OnOff.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Inaktiv

Jag köper oftast på cdon, men om jag köper i riktig affär blir det Game eller EB Games. Röstade på cdon.

Medlem

Elgiganten och Webhallen, brukade handla på EBGames tills jag insåg att dom var hutlöst dyra.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Det är väldigt olika. Webhallen, Megastore, Ginza och någon enstaka gång EB Games.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag köper mest från Game butiken, mest för att de finns i stan. Om jag är i Stockholm av nån orsak så kan det hända att jag tar en sväng förbi sumpan eller hötorget och köper nåt kul på webbis.

När det gäller postorder/över webben så är vanorna annorlunda.

Medlem

Trogen Webhallen kund sedan 2003.

Medlem

webhallen, ebgames ibland med tanke på att dom finns där jag bor så är bekvämt.

Annars handlar jag via steam om spelet finns där eller game uk


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

webhallen, Ginza, Tradera.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Brukar beställa från Discshop, sjukt snabba leveranser. Dock har de inte alltid de spelen man söker, och då blir det Spelbutiken. Har väl hänt att jag handlat från EB Games någon gång också.

Youtube-proffs

Siba på sistone.

Beställer alla från webhallen för att dom är för lata för att åka nånstans o köpa det billigare ?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Game, Webhallen, och nu på senare har jag beställt spel från spelbutiken.se

Medlem
Skrivet av Polish:

Siba på sistone.

Beställer alla från webhallen för att dom är för lata för att åka nånstans o köpa det billigare ?

Typ

Sen ska väl sägas webhallen har inte dirket dyra priser inte billigast men pris/bekvämlighet och att jag har lagret på gå avstånd från jobbet skadar inte


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Webhallen och omvartannat CDON. EB Games och Elgiganten duger att glutta i, för det är nätpriser som gäller. Säger sig självt att det är billigare och det är endast enskilda fall det gäller annorlunda. Har ju handlat på EB också, men då har det varit impulser där jag verkligen ville ha det på momangen. Där kommer närbutikerna till användning, tyvärr.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Polish:

Siba på sistone.

Beställer alla från webhallen för att dom är för lata för att åka nånstans o köpa det billigare ?

det är väll inte billigare att åka runt 6mil för ett spel?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Gameshop, annars så beställer jag där spelen e billigast


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Inaktiv

Att du missade att ha med EB Games som val förstår jag inte, för EB games har fler butiker än Game,
iaf i göteborgsområdet.
och det är hos EB Games man köper alla spel,
för det finns alltid nåt begagnat spel som man vill ha och som då blir mycke billigare än att köpa till fullpris.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

Att du missade att ha med EB Games som val förstår jag inte, för EB games har fler butiker än Game,
iaf i göteborgsområdet.
och det är hos EB Games man köper alla spel,
för det finns alltid nåt begagnat spel som man vill ha och som då blir mycke billigare än att köpa till fullpris.

ber om ursäkt... bor i växjö och där har vi inte EB Games så tänkte inte på det... :/


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

EB games, för att det ligger närmast. Annars Webhallen om jag hittar spelen billigare där.


signatur

Videomupp

Medlem

Detta borde ha varit ett flervalsalternativ... man kan ju tänkas köpa via 2-3 alternativa ställen.

Medlem

Webhallen över nätet. 1-2 dagars leverans, billig frakt och minst 100kr billigare på spel än t.ex Game inne i stan. Klockrent.

Inaktiv

Webhallen

Bra service och man får oftast spelen en dag innan den riktiga releasen. Behändigt med att få spelet skickat hem till sig. Trogen kund där sen 1999.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Inaktiv

Webhallen brukar det bli, framförallt om det ska förbokas.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Köper mina spel på discshop och på play.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Köpa spel? ..wtf?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Play.com alltid.


signatur
Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Köpa spel? ..wtf?

Förvånad över att folk här på FZ faktiskt köper spel? Kan förstå det efter att ha läst vad du tror folk gör (piratar hela dagarna och i princip aldrig köper något själv).

Handlar själv på Ginza, Megastore, Elgiganten, Spelbutiken, GameShop, Discshop och någon enstaka gång begagnat genom FZ och blocket. Är alltså en otrogen kund till skillnad från vissa här

edit: Men det här borde ju vara en flervalsomröstning :/
Skall nog inte rösta då.

Medlem

Som tidigare steam-motståndare vill jag passa på att slå ett slag för steam, jag fick köpa CoD4 där eftersom spelet var slutsålt i fem butiker (kollade inte EB pga deras hutlösa priser) - nu var steam jävligt dyrt av någon anledning men smidigt som fan plus att jag kunde installera andra spel via steam.

Är nu lite sugen på att köpa/testa team fortress 2 men det verkar lite tunt med fyra banor eller så?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Webhallen, ofc.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Som tidigare steam-motståndare vill jag passa på att slå ett slag för steam, jag fick köpa CoD4 där eftersom spelet var slutsålt i fem butiker (kollade inte EB pga deras hutlösa priser) - nu var steam jävligt dyrt av någon anledning men smidigt som fan plus att jag kunde installera andra spel via steam.

Är nu lite sugen på att köpa/testa team fortress 2 men det verkar lite tunt med fyra banor eller så?

Kommer snart 1 eller 2 banor till men 4banor räcker ganska bra många servar kör bara en bana lite som det var på quake world osv man kör en eller 2 banor o nöter som fan

Går alltid att prestera bättre

Spelet är iaf hur kul som helst även fast man är casual spelare , för det mesta så är det relativt samspelt oavsett lag man joninar .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Oftast Webhallen när jag beställer, annars är det olika varje gång...

12
Skriv svar