Mp "Uppmanar till brott"

Medlem
Mp "Uppmanar till brott"

Jag skulle gå in på aftonbladet.se för att se vad dem skrev om stormen som pågår för fullt utanför mitt hus just nu, men istället hittade jag något mycket mer intressant!

Enligt aftonbladet så ska Miljöpartiet släppa filmer via youtube som, enligt aftonbladet, "uppmanar till brott". Ovanför rubriken är en bild på en smålurig tant som ler hånfullt med texten "Share - It's Fair".
Själv tycker jag att det är lite fult av aftonblaskan att påstå att Mp uppmanar till brott, då det även finns laglig fildelning. Som rubrik kunde dem haft "Mp uppmanar till fildelning" istället.

Detta är antagligen ett knep för Mp att få röster, vilket killen i aftonblaskans klipp också erkänner.

Vad tycker du om det hela?

Jag skapade även en omröstning med frågan om du laddar ner olagligt eller inte.

Medlem

Jag är på MP's sida. Laddar ned filmer och musik, men spel köper jag. Det blir allt fler som laddar ner olagligt, allt för många för att kunna göra någonting åt det, varför bryr dom sig?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

haha två som röstat "absolut inte"..
yeah right.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

jag köper nästan all min musik och spel kör jag inte längre. antar att det bara är film som jag tankar men det gör jag inte i så stor utsträckning heller.

Inaktiv

Så länge inte hårddiskarna tryter så tankar jag det mesta jag kan få tag i

Inaktiv

Tankar aldrig musik olagligt, iTunes-store är kung. Tankar dock film.. Spel tankar jag mycket sällan, händer att jag tankar spel som jag inte är säker på om det är bra eller ej. Men till 90% så köper jag musik och spel. Mycket genom steam ockå.

Medlem
Skrivet av Kibb:

iTunes-store är kung.

eller inte? all musik säljs väl som 160-192 kb/s därifrån?

Inaktiv

Jag hoppas det blir lagligt att ladda ner tex musik, då kanske skivbolag tjäna miljoner live spelningar med studio musik dator röster idol och mtv musiken försvinner och den bra musiken kommer tillbaka

Medlem
Skrivet av priZma:

Jag hoppas det blir lagligt att ladda ner tex musik, då kanske skivbolag tjäna miljoner live spelningar med studio musik dator röster idol och mtv musiken försvinner och den bra musiken kommer tillbaka

förstår inte ens hur den industrin kan överleva, idol m.m
Sån jävla skitmusik som spelar 40000 gånger om dagen på skitradiostaioner.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

latt OT: hur pass bra hogtalare/horsel maste du ha for att uppfatta skillnaden mellan sag 192 kb/s och hogre kvalite? jag har tankt testa pa min mp3-spelare med mellanklass-lurar (koss porta), men har aldrig kommit mig for att gora det...

Inaktiv

Det är ju självklart att miljöpartiet vill att vi ska bli pirater,
tankar alla musik, film och spel då trycks det mindre antal dvd skivor = mindre giftiga utsläpp och mindre antal trasiga plastskivor som skräper ner i naturen.

så nu tycker jag att alla i sverige ska rösta på miiljöpartiet i nästa val,
för vi alla vill ända sen vi var småbarn bli pirater när vi blir stora, och kan vi dessutom rädda miljön som pirater, då kan det ju inte bli bättre

Medlem

Som om de var för fildelning. De är enbart för nedladdning.
http://mp.se/templates/Mct_78.aspx?number=98704&avdnr=123


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv

aja, då skiter man i att rösta på miljö partiet då.

1
Skriv svar