Mord över mmorpg...

Medlem
Mord över mmorpg...

A young Russian man has been charged with murder after an internet game jumped off the screen onto the street. It's alleged he killed an internet gaming rival after they met face to face in the city of Ufa.

http://www.russiatoday.ru/news/news/19777

Så hur kan man gå så långt över ett spel...

Medlem

Idioter i The Coo-clocks säger jag bara!

Medlem

finns många idioter på internet, så jag förstår hans ilska


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Inget rättfärdiga mord men jag har en sorts förståelse över våldsmannens utspel. Det finns så jävla många idioter, speciellt i mmorpg, som man sagt högt för sig själv att man vill se brännas på bål. Är då psyket hos den personen illa däran så förstår jag att sådant kan hända.

Edit: Drog för snabbaa slutsatser då jag ej läste artiklen innan jag skrev. Det man läser där är sjukt...riktigt sjukt. Men jag kan förstå att sådant här saker kan uppstå om man träffa en person i den virtuella världen som verkligen mobbas och få en person att må riktigt dålig att våld "IRL" kan upptså.

Medlem

Förvånar mig att det inte var jänkare.

Medlem
Skrivet av jingai:

Förvånar mig att det inte var jänkare.

Ge dig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av jingai:

Förvånar mig att det inte var jänkare.

Ge dig.

Ta bort spel ur ekvationen så är detta precis samma situation som när "pappan" sköt två kids i sin trädgård. Förvånad över att det inte var amerikaner också?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av jingai:

Förvånar mig att det inte var jänkare.

Ge dig.

Ta bort spel ur ekvationen så är detta precis samma situation som när "pappan" sköt två kids i sin trädgård. Förvånad över att det inte var amerikaner också?

Att människor skjuter varran händer ju i alla länder runt om i världen. Fråga dig själv var det är vanligast förhållande till befolkningen. USA eller Sverige?

Medlem
Skrivet av -vesslan-:

Att människor skjuter varran händer ju i alla länder runt om i världen.

Det var ju min poäng.

Skrivet av -vesslan-:

Fråga dig själv var det är vanligast förhållande till befolkningen. USA eller Sverige?

Dum fråga.

Detta handlar om interaktion på nätet som slutade med våldsamheter i verkligheten, finns inget typiskt amerikansk med det.

Två svenska personer A och B blir osams över en tidningsartikel om kamphundar, handgemäng uppstår och person B förolyckas då han faller på ett glasbord från ikea? - vem är felet?
Sveriges? Artikeln? Kamphundarna? IKEA?
Person A?

Svarar du något annat än "person A" så är du säkert en sån där som tror att spel bär skulden för våldet i samhället. Eller?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

om man bara jamfor USA och Sverige sa har USA mer an dubbelt sa hog mordfrekvens sett per antal invanare som Sverige. Mord verkar vara -av nagon anledning- mer amerikanskt an svenskt.

Om man bara ska gissa var ett mord sker sa kanske det ar battre att gissa pa Jamaica, sydafrika eller ryssland. (alla har hogre mordfrekvens an USA).

Medlem

Men tyst nu CastorFiber, akta så jag inte kommer och knäpper dig! på näsan!

Nej men skämt åsido, sånt här är alltid lika hemskt, och sen att det är pga ett mmorpg gör likväl ingen skillnad, idioten hade tagit ihjäl någon i sinom tid, jag undrar när mänskligheten kommer ta sig i kragen och inse att alla är inte mönstermedborgare, att inte en kristen upväxt kan rädda dig (knutby t.ex?).

Det mänskligheten behöver är mer omtanke, man kan inte göra mycket när skadan väl är skedd förutom att lindra.

Varför kan inte regeringarna i världen bara få huvudet ur röven och bara inse att det behövs mer omtanke, göra abort lätttillgängligare för att släppa ett barn man inte ville ha till att börja med gör det aldrig lättare för föräldern, tycker också att socialvården ska få lättare att kunna granska familjesituationer och inte bara vänta på att något händer innan man kommer och börjar ställa frågor.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Men tyst nu CastorFiber, akta så jag inte kommer och knäpper dig! på näsan!

Gjorde du det så skulle internetforum få skulden, tänk på det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av jingai:

Förvånar mig att det inte var jänkare.

Det var ju ryssar, snäppet värre


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av -vesslan-:

Att människor skjuter varran händer ju i alla länder runt om i världen.

Det var ju min poäng.

Skrivet av -vesslan-:

Fråga dig själv var det är vanligast förhållande till befolkningen. USA eller Sverige?

Dum fråga.

Detta handlar om interaktion på nätet som slutade med våldsamheter i verkligheten, finns inget typiskt amerikansk med det.

Två svenska personer A och B blir osams över en tidningsartikel om kamphundar, handgemäng uppstår och person B förolyckas då han faller på ett glasbord från ikea? - vem är felet?
Sveriges? Artikeln? Kamphundarna? IKEA?
Person A?

Svarar du något annat än "person A" så är du säkert en sån där som tror att spel bär skulden för våldet i samhället. Eller?

Förstår inte riktigt det exemplet för där tar du upp "otur" för samma sak som om min kompis putar till mig lätt på skämt jag gör samma på han och han råkar tappa balansen ramlar och råkar slå i öm punkt på huvet och dör. Vems fel är det då?
Sen till han som blev misshandlad tror du han fick sånna skador som han avled av när han stog upp lr att människan fortsatte misshandla när han låg ner?

Sen till där med pappan som sköt 2st händer nog rätt ofta i usa efter som dom har lite andra lagar när det gäller skydda sig själv mot våld men fast dom skulle ju bara prata även fall dom höll i tillhyggen..

Medlem
Skrivet av Eragord:

Förstår inte riktigt det exemplet för där tar du upp "otur" för samma sak som om min kompis putar till mig lätt på skämt jag gör samma på han och han råkar tappa balansen ramlar och råkar slå i öm punkt på huvet och dör. Vems fel är det då?
Sen till han som blev misshandlad tror du han fick sånna skador som han avled av när han stog upp lr att människan fortsatte misshandla när han låg ner?

Tanken var inte att slå ihjäl frågan med semantik, den var mer retoriskt menad.

Skrivet av Eragord:

Sen till där med pappan som sköt 2st händer nog rätt ofta i usa efter som dom har lite andra lagar när det gäller skydda sig själv mot våld men fast dom skulle ju bara prata även fall dom höll i tillhyggen..

Precis, de har andra lagar i USA än vi har i sverige därför är jämförelser mellan våra länder i princip värdelösa, 10 personer med vapen orsakar nog mer elände än tio personer med vedträn - det säger ganska lite om personerna i fråga.

Sedan när det gäller pappan så får de skylla sig själva - givetvet heter det att "de bara skulle prata" nu, det tror jag inte ett ögonblick på - de kanske bara skulle skrämmas, jävlas eller på annat sätt ställa till det. Det borde aldrig ha avfyrats några skott över huvud taget den kvällen men jag sympatiserar med honom, i hans skor, vad hade man gjort efter lång tids trakasering med sin livrädda familj bakom sig möter två personer med tillhyggen på sin veranda?

Nu var det ju inte detta trådskaparen tänkte på när han skapade tråden dock - Jag tror att en idiot är en idiot oavsett om hans hobby är datorspel, film eller ishockey. Konstigt att mopederna inte fått skulden för rödeby (hette stället så?)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

(hette stället så?)

Japp.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv

Crazy Russians!


signatur

[Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz][PSU: Hiper ATX 580W][RAM:Corsair TWIN2X 6400 DDR2 (2x1024MB)][GPU: Sapphire Radeon X1950XT 256MB]

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Precis, de har andra lagar i USA än vi har i sverige därför är jämförelser mellan våra länder i princip värdelösa...

Ehm nej?
Det betyder ju bara att dom har en rutten syn på vapen i USA.
Vilken svensk skaffar ett skjutvapen för självförsvar?
I USA marknadsförs pumphagelgevär på det sättet...
Det är fakta; dom har stora problem med skjutvapen i USA, vilket uteslutande har att göra med attytiden till användandet av dessa.
I ett större perspektiv har de stora sociala klyftorna i det landet en direkt inverkan på hur skjutvapen används vid brott (och därmed användadet av skjutvapen i självförsvar).
Om man t ex jämför med ett land med värre statistik på skutvapen-relaterade brott, Brasilien, så ser man också ännu större sociala klyftor där.
Det var dagens uppsats det...


signatur

yolo

Inaktiv

Är inte speciellt förvånad över detta, folk mördar varandra hela tiden är bara orsaken som varierar. Folk mördar varandra över vilket molnburit väsen som dom tror på, varför inte spel?


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

1
Skriv svar