iPhone-utvecklare: PSP och DS "steget efter"

Robot
iPhone-utvecklare: PSP och DS "steget efter"
Medlem
iPhone-utvecklare: PSP och DS "steget efter"
Citat:

Givetvis finns inte samma nivå av kvalitetskontroll

Fail.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag tror säkert att det stämmer, men jag har ingen iPhone så jag kan ha fel.

Medlem

"eller föredrar du mer stängda system som exempelvis DSiWare där kvalitetsgranskningen är betydligt hårdare (med resultat att betydligt färre spel hittar ut)?"

Mängden spel har noll betydelse, vad som däremot har en betydelse är hur bra spelen är. Jag vet varken hur många av iPhone spelen som är bra eller hur många av dom som kommer till DS är. Men jag hade valt en DS före en iPhone utan att blinka i det fallet. Sedan om det hade blivigt en PSP istället för en DS är inte helt omöjligt men jag skulle aldrig kunna tänka mig att spela på en iPhone.
Kalla mig gammalmodig men skall jag nödvändigtvis spela på resor osv så blir det på en PSP eller DS.
Då bär jag hellre på två stycken saker, mobil och en konsol eller rättare sagt, jag VILL bära på två stycken saker.

Hela den här iPod och iPhone cirkusen är så otroligt löjlig. Varenda fjortisbrat springer runt med antingen det ena eller båda, absolut inget jag vill bli förknippad med hur löjligt det än kan låta.

Medlem

De har ingen rätt att snacka om spelmarknaden på ett eller annat sätt förrens de lyckas göra/få ett par spel till iPhone som ens är i närheten av att vara så bra som många spel till DS och PSP är. iPhone är inte en spelmaskin, punkt slut.

Medlem

möjligt att ds är efter men psp ? knappast den är verkligen en super maskin.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

möjligt att ds är efter men psp ? knappast den är verkligen en super maskin.

Fanboy?

Håller med om att kvalitén är viktigare än kvantiteten av spel som finns att välja bland, dock skulle en kompomissmellan det båda vara att föredra?

Kanske att spel som klarar av kvalité kontrollen får stå i rampljuset och andra "bonusar" och dom spel som utvecklas som hobby kanske kan finnas där men såklart ha det det tydligt att det inte är kvalité märkt eller så...

Best of two worlds?

Inaktiv

Ge mig en PSPhone bara Sony!

Medlem
Skrivet av rabajber:

Ge mig en PSPhone bara Sony!

Hahaha. Jag personligen vill helst ha dom separat. Jag har min SE W902 och min DS Lite så det räcker. Dock vill jag gärna ha en iPhone också eftersom jag upptäckte senast förra veckan hur snabb och lättkänslig skärmen var men då kommer jag använda den som jag använder min W902(Musik o kommunikation) isånnafall och inte för att ladda ner massvis med spel, även fast nått enstaka spel typ som schack eller nått kanske slinker in.

Medlem

Iphone är inte en konkurrent till DS och PSP!!
Det är en -FFS- jävla pekskärm som man kan ringa med.


signatur

yolo

Inaktiv

Bara jag som är så jävla trött på allt vad iphone heter så jag vill spy?

Medlem
Skrivet av Zerpent:

De har ingen rätt att snacka om spelmarknaden på ett eller annat sätt förrens de lyckas göra/få ett par spel till iPhone som ens är i närheten av att vara så bra som många spel till DS och PSP är. iPhone är inte en spelmaskin, punkt slut.

Det finns många högkvalitativa titlar och fler lär det komma. Det gäller bara att utvecklarna lär sig anpassa kontrollen, precis som med Wii. Tror iPhone och framförallt iPod Touch har en ganska ljus framtid på spelmarknaden och det är nog dags att vi börjar acceptera det.

Medlem
Skrivet av Ost?:

Bara jag som är så jävla trött på allt vad iphone heter så jag vill spy?

Vi spyr tillsammans!

Hm..iPhone är inget jag är så förtjust i. Väntar helst på Sony Ericsson Idou. Förhoppningsvis är den något att ha, återstår att se.

Medlem

Håller med om att tjänsten att distribuera spel är bättre till iPhone, men spelen ligger långt efter både PSP och DS.
Touch har ju varit ute i snart två år, och på den tiden borde ju utvecklarna lärt sig bemästra kontrollerna kan tyckas.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Touch har ju varit ute i snart två år, och på den tiden borde ju utvecklarna lärt sig bemästra kontrollerna kan tyckas.

SDKn har inte funnits i ett år än. (Första betan som vissa utvalda kunde få kom för lite mer än ett år sen). Så även om maskinen funnits längre har man inte kunnat utveckla åt den mer.

Sen håller jag med om att iPhone kanske inte kommer i närheten av hardcore gaming men som underhållnings platform är den underbar. Har en själv och flera roliga små och beroendeframkallande spel.

Medlem

Iphone är en bra platform, personligen så anser jag att det är den helt klart bästa telefonen att spela på. inte intresserad på att lägga ut pengar på en handhållen spel maskin.

Det finns många intressanta titlar och även program, även om det som sagt finns mycket skit där ute, och allt blir bättre desto mer konsumenten blir mer kritisk till vad den tar hem och spelar.

Här är några reviews från en av dom bästa källorna appvee.

Brothers in arms är relativt unik.
http://www.youtube.com/watch?v=Z8b7WF58FtY&feature=channel_pa...

Simcity
http://www.youtube.com/watch?v=qLBGPeVgX0w&feature=channel_pa...

Ocarina - flöjt!
http://www.youtube.com/watch?v=pOfI5Ul26aQ&feature=channel_pa...

Hero of sparta
http://www.youtube.com/watch?v=Yo-Hfbf9a5E&feature=channel_pa...

ser mer på:
http://www.youtube.com/profile?user=appvee&view=videos&sort=v

Medlem

Den dagen iPhone får "riktiga" spel kan de börja snacka. Kan man bara ladda ner massa minispel med mer eller mindre kass kvalité som de slängt ihop på några månader så är det inte intressant. Går inte att jämföra med DS och PSP-titlar som det arbetas på i år.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ost?:

Bara jag som är så jävla trött på allt vad iphone heter så jag vill spy?

Väntar helst på Sony Ericsson Idou. Förhoppningsvis är den något att ha, återstår att se.

Hoppas här med!

Fast jag tycker ju att man borde köra x86-processorer i mobiler, helst med Windows i, då kan man börja snacka portabel gaming, hurr hurr hurr...

PSP är nice: GTA: LCS/VCS, Patapon 1/2, Loco Roco, Archer MacLeans(?) Mercury, NFS spelen är helt OK. Byggkvalitén är fantastisk, har sovit på min (med laddaren i!), den har hållit. Har tappat den flera gånger, samma sak.

Inköpt Januari -06: Resultat av diverse prövningar: Halvstor spricka i övre högra hörnet på skärmen, inget som stör medans man surfar eller spelar.

PSP:heart:

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Den dagen iPhone får "riktiga" spel kan de börja snacka. Kan man bara ladda ner massa minispel med mer eller mindre kass kvalité som de slängt ihop på några månader så är det inte intressant. Går inte att jämföra med DS och PSP-titlar som det arbetas på i år.

Kan dom börja snacka då?
Jag skulle säga att det finns möjligheter att spela spel som kan jämföras med flash spel på datorn.
enkla med roliga spel som folk gjort själva. på ett par veckor, att man sen kan om man vill spela spel som utvecklats under flera år är en annan sak, men att antyda att flash spelen här inte har nån betydelse är något arrogant. det finns massor med spel som är enkla med roliga där som utvecklats på nån vecka i vissa fall. att folk hyllar dom även då har dom fel så fall?

Att ett spel måste har en massa tid under utvecklas för att anses som ett riktigt spel.. får mig bara att undra vad du har i huvudet igentligen..

Det är ändå konsumenten som bestämmer vad denna vill spela, spelen till iphone kostar väldigt lite, men dom som gör spelen har gratis distrubuering och får en hel del reklam och tillgänglighet genom apples appstore, och därför kan sätta ett lågt pris och får riktigt mycket tillbaka tack vare att det finns grymt mycket folk som har både iphone och ipod touch.
Rena rama guld gruvan.

Spelen blir bara bättre och bättre och det kommer nog komma spel där dom lagt ner mer utvecklings tid, men sen igen så har inte platformen funnits som himmla länge och så ditt argument att dom kan komma tillbaka när dom gjort spel som utvecklats under år så måste så är det rent omöjligt att kunna ha gjort det idag, men det har du väl inte fattat, för att inte tala om att många utvecklare inte lärt sig vad denna pryl kan göra.

jag vill dock inte jämnföra med ds och psp, men det är helt klart att man kan göra det, du kan räkna med att det kommer bra spel, och om du inte har på dig skygglappar lär även du se du med att den finns där och är en god konkurrent.

1
Skriv svar