Sacred 2-utvecklaren har det tungt

Robot
Medlem
Sacred 2-utvecklaren har det tungt

Det blir ju så, gör man dåliga spel kommer man inte överleva

Medlem

Dåligt spel,, mm det beror på vad man jämför med? Förutom Diablo 1&2 så är detta ett grymt kompliment till dem. Haft många fina timmar med Sacred 2.

Kerrai: om du köpt instället för ladda ner spelet så kanske du tyckt det var bra

Medlem

Tycker Sacred 1 var as bra, detta är inte lika bra, men inte alls dåligt! Tråkigt att höra... samma sak var det med Iron Lore, de bara försvann Titan Quest var verkligen AS bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Det blir ju så, gör man dåliga spel kommer man inte överleva

...och alla har ju samma smak och gillar samma spel också?

Medlem

Inte mer än rätt. Jag har otaliga gånger försökt mig på deras spel men allt är bakvänt eller bara rakt av dumt gjort. Evigt med buggar och massvis med designval som är helt off.

Ascaron skriver jag med nöje in i min book of the dead.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Jag har spelat Sacred 2 en hel del nu sen det kom ner i pris och jag kunde köpa det.

Med patch 2.40 har jag haft 0 krasher och jag kör på Windows 7 beta med ATI beta driver och X-Fi beta driver! Har dock inget skräp som t.ex. Daemon Tools installerat.

Det finns ett problem med minneshanteringen som gör att man kan få problem om man spelar väldigt länge, men det har inget problem med det trots hyfsat långa sessioner.

Sen finns det buggar i spelet som jag stött på, men de flesta är småproblem och irritationsmoment (som eskort quest där AI:n springer iväg som en panikslagen höna och dör).

Grymt skön värld, allting är sammanhängande och utan "levels" eftersom allting streamas. Finns hur många quests som helst, även om de är oftast är begränsade till varianter på hitta items och döda mobs.

Visst, spelet har sina problem men överlag nöjd med det.

Inaktiv

Observerade detta förresten:
* Iron Lore gjorde action rpg:et Titan Quest och gick omkull
* Flagship Studios gjorde action rpg:et Hellgate London och gick omkull
* Ascaron har gjort Sacred 1/2 och har nu problem.

Bara Blizzard som får göra action rpg på PC?

Medlem
Skrivet av Buio:

Observerade detta förresten:
* Iron Lore gjorde action rpg:et Titan Quest och gick omkull
* Flagship Studios gjorde action rpg:et Hellgate London och gick omkull
* Ascaron har gjort Sacred 1/2 och har nu problem.

Bara Blizzard som får göra action rpg på PC?

Det finns ju massa fler action RPGs typ, men, tja, de är kanske inte direkt så bra. Jag tycker det är tråkigt, jag hade gärna sett ett till exp till Titan Quest, eller ett Titan Quest 2, då jag tycker Titan Quest är det bästa av alla, sedan tycker jag fan Sacred 1 var bättre än Diablo II men sämre än ettan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Vet inte om jag skulle säga att det finns en "massa" fler, i alla fall inte i den klassen som dessa spel är. Men visst finns det ett par andra, bland de nyare är t.ex. Dungeon Siege 2 och Silverfall.

Edit: Appropå DS2, synd att Space Siege var ett fiasko. Vore nice med ett icke fantasy action rpg som lyckades.

Inaktiv

Sacred 2 var ett helt okey spel, men det är som sagt en smak sak. En sak är säker, det finns betydligt sämre spel att klaga på. Jag hoppas att Ascaron klarar sig ur krisen, de förtjänar bättre än att gå konkurs.

Medlem

Sacred 2 är ju klockrent spel, visst det hade stora strul i början men dom har ju iaf jobbat hårt med att fixa buggar o dyl.
Så dom förtjänar verkligen inte att gå i konkurs eller liknande.

Själv köpte jag spelet efter det hade patchats ganska rejält det är ju lite skillnad mot dom som köpte det vid lansering och blev besvikna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hmm, nu när vi pratar om Titan Quest, verkar som att min utgåva är borta. Snodde Iron Lore med den när dem gick i stöpet kanske?


signatur
1
Skriv svar