Shadowbane biter i gräset

Medlem
Shadowbane biter i gräset

Det var väldigt mycket men.

Det här spelet släpptes väl jäkligt buggigt?

Isåfall..när ska dom lära sig at konsumenter inte sväljer vadsomhelst.

Inaktiv

... Ungefär samtidigt som konsumenterna inser att alla inte sitter på oändliga utvecklingsbudgetar. Det som går, går.

Inaktiv

spelade spelet för några år sen, det hade inte riktigt en charm som behövs för ett mmo at överleva. WoW är herren på täppan pga att spelet intrigerar prefekt på alla baser.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

R.I.P
ShadowBane var ju kung när det gällde PvP fronten.. Sieges och stadsbyggande och open pvp..
Aldrig förr har jag varit med om sånna forumkonfilkter i ett spel som med Shadowbane, det hypades många år innan och det var allianser hit och dit och spioner i diverse guilder osv.
Och det bästa var ju att spioner verkligen fungerade, vi förlorade vår första stad pågrund av en spion under en större siege! De började summona in sig mitt i våran stad utan vi märkte något

Ahh, good times Sånna flamewars..
Somliga önskade ju att Darkfall skulle vara vad Shadowbane borde varit, vet inte hur det är med det dock?
Shadowbane må ha varit fullt med buggar, men det var så mycket bra och unikt med spelet ändå som gjorde det så bra

Medlem

Jag tycker warhammers pvp är den bästa (och DAoC)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av blesserad:

... Ungefär samtidigt som konsumenterna inser att alla inte sitter på oändliga utvecklingsbudgetar. Det som går, går.

Vad spelar det för roll? Ett buggigt spel kan knappast skyllas på en låg budget. Snarare en dålig planering då budgeten tydligen inte räckte till för att släppa ett färdigt spel.
Varför ska jag köpa en trasig bil bara för att bilföretaget inte hade pengar nog att slänga in ett par fungerande bromsar?

Spelkonsumenter måste vara dom mest lurade konsumenterna någonsin, näst efter pyramidspelsfolk.

Medlem

Jag har testat Shadowbane och förstår varför det går dåligt för spelet det är för att det är ospelbart för casual spelare jag menar kontrollerna var sämst. Däremot kan jag tänka mig att då man kommer förbi den svåra inlärnings processen att spelet har mycket att ge.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av UOme:

Somliga önskade ju att Darkfall skulle vara vad Shadowbane borde varit, vet inte hur det är med det dock?

Spela Betan och har spelat 1 månad efter release, som dom flesta av oss beta testare tyckte var alldeles för tidigt (releasen alltså).

Potentialen må finnas där, men just nu så finns det ingen variation i spelet, känns för det mesta mål löst. Grindigt som fan, och inte mycket reward för det heller då det enda som är intressant att "träna/lvla" i spelet är magi, som går ut på att kasta blå ringar i fötterna på sig själv hela dagarna (så att man tränar resistans på samma gång).

Sandbox känslan existerar knappt alls. Det mesta av vad dom lovade finns ej i spelet (jag om någon borde veta det då jag följt spelet ett antal år).

Förhoppningsvis så är det värt pengarna om ett år eller så, tills dess skulle jag råda att undvika det då det är fullt av exploiters och uppenbarligen även hackers (hur fånigt det än må låta).

Om du tvivlar på det jag säger så kan du kolla upp "Agge" på DF forumen. Besviken är väll det minsta jag kan säga att jag är.

Nu är ju dock inte allt dåligt, världen var minst sagt imponerande, och grafiken var helt i min smak, då den är mer realistisk i färgerna. Kan mycket väl vara den snyggaste världen jag någonsin utforskat, väldigt synd att dom inte utnyttjade den bara. Om det var nånting som höll mig kvar i spelet så var det själva "Agon".

Jag hoppas på att komma tillbaka till spelet om något år, då det var mitt sista hopp för mmo världen.

Ursäkta svengelskan.

Medlem

Another one bites the dust.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sjukt fula texturer. Och då menar jag sjukt fula.

Inaktiv
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av blesserad:

... Ungefär samtidigt som konsumenterna inser att alla inte sitter på oändliga utvecklingsbudgetar. Det som går, går.

Vad spelar det för roll? Ett buggigt spel kan knappast skyllas på en låg budget. Snarare en dålig planering då budgeten tydligen inte räckte till för att släppa ett färdigt spel.
Varför ska jag köpa en trasig bil bara för att bilföretaget inte hade pengar nog att slänga in ett par fungerande bromsar?

Spelkonsumenter måste vara dom mest lurade konsumenterna någonsin, näst efter pyramidspelsfolk.

Inget spel släpps "färdigt". Det ligger totalt i konsumenternas händer att värdera ifall spelet är spelbart eller ej samt att värderingen av den säkerligen är relativ och varierar från individ till individ. Till och med någon som bara läst om vad ett projekt kan innebära förstår att även den bästa projektplan kan brista och att man säkerligen inte alltid har mycket till val när utgivare och andra trycker på. Jag vet praktiskt taget ingenting om det här spelet, dess kvalitet och utvecklingsprocess, men retade mig på det otroligt trångskalliga uttalandet att utvecklarna borde lära sig. Som jag konstaterade: det som går - det går.

Skrivet av blesserad:

Inget spel släpps "färdigt". Det ligger totalt i konsumenternas händer att värdera ifall spelet är spelbart eller ej samt att värderingen av den säkerligen är relativ och varierar från individ till individ. Till och med någon som bara läst om vad ett projekt kan innebära förstår att även den bästa projektplan kan brista och att man säkerligen inte alltid har mycket till val när utgivare och andra trycker på. Jag vet praktiskt taget ingenting om det här spelet, dess kvalitet och utvecklingsprocess, men retade mig på det otroligt trångskalliga uttalandet att utvecklarna borde lära sig. Som jag konstaterade: det som går - det går.

Ok, så när jag köpte Dawn of War 2 ska jag sitta rulla tummarna och säga "Det som går, det går" när spelet krashade var 10-15 minut (mellan varje uppdrag)? Vad hade hänt om bolaget gått i KK och inte släppt en patch som senare fixat det? Vad hade hänt om patchen tagit 2 månader? Skulle jag värderat spelets buggar som jag inte kunde testat på förväg ifall det var värt pengarna köpa nu?

Jag har inget emot små buggar här och där, men när spelupplevelsen helt förstörs i att måsta starta om spelet var 10-15 minut så börjar gränsen vara nådd. Vad händer om jag spelar igenom spelet med massor av buggar, krasher och allt annat som kan hända sedan efter det kommer patchen som räddar allt.

"Nu har vi fixat spelet, spela igenom det igen så funkar det bra"
"Men du.. Jag spelade redan ut det en gång?"

Ska vi börja sälja filmer tidigare också som saknar special effekter i vissa scener, för att bolaget behövde pengar nu och dom släpper dom riktiga scenerna sedan? "Nu har vi fixat filmen, se den en gång till!"

Försvara ett knappt spelbart spel (som sagt - med större och många buggar, inte bara några buggar här och där) är ungefär som att piraterna skulle försvara sig med "Jag köpte så mycket jag kunde sedan tog mina pengar slut, men det som går - det går!"

Medlem

Visst var där en hel del buggar i ShadowBane men det hade inte hållt sig levande (om än i nöd och näppe) om det varit ospelbart!
Många som spelade det accepterade buggarna för det hade ett så unikt spelkoncept som inget annat mmo haft.
Och visst grafiken kanske inte var den bästa, inte ens när den släppte. Och världen var ganska tråkig med.
Men personligen älskade jag hur man kunde bygga upp sina chars, valmöjligheterna att konfigurera dem på så många olika sett (t.ex jämfört med WoW!) med skills och runor osv, visserligen ledde det till cookie cutter classes och flavour of the week osv.. men men
Personligen har jag bara massa underbara minnen när jag tänker tillbaks på spelet

Inaktiv
Skrivet av TotalCraptastic:
Skrivet av blesserad:

Inget spel släpps "färdigt". Det ligger totalt i konsumenternas händer att värdera ifall spelet är spelbart eller ej samt att värderingen av den säkerligen är relativ och varierar från individ till individ. Till och med någon som bara läst om vad ett projekt kan innebära förstår att även den bästa projektplan kan brista och att man säkerligen inte alltid har mycket till val när utgivare och andra trycker på. Jag vet praktiskt taget ingenting om det här spelet, dess kvalitet och utvecklingsprocess, men retade mig på det otroligt trångskalliga uttalandet att utvecklarna borde lära sig. Som jag konstaterade: det som går - det går.

Ok, så när jag köpte Dawn of War 2 ska jag sitta rulla tummarna och säga "Det som går, det går" när spelet krashade var 10-15 minut (mellan varje uppdrag)? Vad hade hänt om bolaget gått i KK och inte släppt en patch som senare fixat det? Vad hade hänt om patchen tagit 2 månader? Skulle jag värderat spelets buggar som jag inte kunde testat på förväg ifall det var värt pengarna köpa nu? //...//

Nej, det skall du inte. Men du borde å andra sidan inte se det som en mänsklig rättighet att få spel utgivna i en kvalitet som når upp till dina krav. Istället borde du konstatera att spelet inte var någonting för dig men förstå att det förmodligen inte beror på att spelutvecklarna vill vara dumma mot dig eller för att de är inkompetenta.

Angående: "Det som går, det går." Du misstolkar helt vad jag menade, förmodligen på grund av min otydlighet. Låt mig istället säga så här att det vore rimligt om du i framtiden förväntar dig att alla utvecklare inte kommer slå knut på sig själva för att leverera en ytterst slipad produkt, då konsumenterna utan tvekan köper den ändå. Jag själv tillhör skaran som gärna spelar ett halvfärdigt spel med ett väldigt bra koncept än ett superslipat med ett koncept jag inte tål. Ungefär som att jag anser att Starcraft är vansinnigt snyggt och välgjort, men mycket hellre bränner mina timmar med Vampire: The Masquerade, Cortex command, Men of War och Dwarf fortress (två av spelen är blott i betastadie och de andra två är ibland tämligen buggiga).

1
Skriv svar