The Godfather II

Robot
The Godfather II

Året är 1959, datumet 31 december och platsen en hotellterass någonstans i Havanna. I bakgrunden, högt ovanför havet, exploderar kaskad efter kaskad av färgstarka fyrverkerier på den kolsvarta natthimlen. Jag skjuter upp mina glasögon från nästippen och rättar till min röda, lågupplösta slips.

#the-godfather, #the-godfather-ii, #electronic-arts, #ea-redwood-shores, #dead-space, #mafia-ii, #saints-row-2


PaZ
Medlem
FZ recenserar The Godfather II

Det låter så mycket som ettan att FZ kunde lärt av EA, och bara använt samma recension som sist med några få ändringar

Minns ettan som påkostad inledning, och sen extremt repetitivt gameplay. Inte så märkligt om man betänker vad EA brukar upprepa för sina anställda: "Över 90% av spelarna spelar aldrig igenom spelet, så lägg krut på de delar som alla får se" (citerat ur minnet)

Medlem
Medlem

Fan va trött jag blir på FZs recentioner ibland... Jag har just spelat klart det här spelet, och det är verkligen ett av dom bästa jag spelat, och tro mig, jag har spelar många. Ush och fy på er igen FZ...

Redaktör
Skrivet av johnblek:

Fan va trött jag blir på FZs recentioner ibland... Jag har just spelat klart det här spelet, och det är verkligen ett av dom bästa jag spelat, och tro mig, jag har spelar många. Ush och fy på er igen FZ...

Hur menar du nu - att du har ensamrätt på åsikter om vad som är bra och dåligt?


signatur
Medlem

Förstår inte varför alla recentioner är så negativa, här, eurogamer... Spelet är ju verkligen sanslöst underhållande att spela. 9/10!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

*checkar utvecklarna och utgivarna*

Inget bra spel


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Är väl tur att folk tycker olika bra om saker? annars hade spel/film/musik vart ganska tråkigt eller hur
Kanske ett spel man får pröva på efter att man låst upp GTA4 100%

Medlem

Misstänkte att 2an skulle få dålig kritik, nåväl såna här spel är endå roliga att jaga achievements på. En 360 version blir det väl när priset sjunkit kraftigt


signatur

Game long and prosper

Medlem

är Fz.TV helt dött nu? =/


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av johnblek:

Fan va trött jag blir på FZs recentioner ibland... Jag har just spelat klart det här spelet, och det är verkligen ett av dom bästa jag spelat, och tro mig, jag har spelar många. Ush och fy på er igen FZ...

Hur menar du nu - att du har ensamrätt på åsikter om vad som är bra och dåligt?

Japp, det är precis vad jag menar, gubbe lilla.

Redaktör
Skrivet av johnblek:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av johnblek:

Fan va trött jag blir på FZs recentioner ibland... Jag har just spelat klart det här spelet, och det är verkligen ett av dom bästa jag spelat, och tro mig, jag har spelar många. Ush och fy på er igen FZ...

Hur menar du nu - att du har ensamrätt på åsikter om vad som är bra och dåligt?

Japp, det är precis vad jag menar, gubbe lilla.

Då ska du nog sluta läsa recensioner, alternativt skriva dina egna och läsa dem. Recensioner är nämligen åsikter, inte sanningar.


signatur
Medlem
Skrivet av johnblek:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av johnblek:

Fan va trött jag blir på FZs recentioner ibland... Jag har just spelat klart det här spelet, och det är verkligen ett av dom bästa jag spelat, och tro mig, jag har spelar många. Ush och fy på er igen FZ...

Hur menar du nu - att du har ensamrätt på åsikter om vad som är bra och dåligt?

Japp, det är precis vad jag menar, gubbe lilla.

pinsamt av dig

Medlem

Det här spelet är faktist riktigt underhållande. Men jag kunde se det här betyget i min magaiska kristalkula. Spelet är repetivt ja men spelet är lika underhållande ändå och grafiken är ganska fin förutom en del miljöer. Sen gillar jag att dom har fixat dialog så att man får välja vad man ska säga och fråga om. En grej också är att det inte är någon censur så spelet är fullt med våld och nakna kvinnor vilket jag tycker är viktigt om man ska göra ett trovärdigt gangster spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag stör mig lite på att man ska vara Don, och ändå bara tar order av alla och aldrig får ta ett riktigt initiativ själv.
Bättre än det första, men inte ett jättebra spel.
3/5 från mig, eftersom jag ändå körde igenom det hela och hade rätt kul. Repetitivt, ocensurerat. Fina miljöer. Lite plus och minus

Medlem

Nu har jag spelat detta på PC och inte 360, så vet inte riktigt hur det är med onlinespelandet. Det tas inte upp nå om det i recensionen. En grej t.ex. att du kan ta ditt gäng online och tjäna ihop poäng och sånt för att kunna t.ex. köpa bättre vapenlicens till sin/sina medhjälpare, vilket är en rolig grej. Men har inte spelat så mycket online så jag kan recensera hur roligt och vad mer man kan göra.

Klarade precis av spelet "offline" efter spelat det i 17 timmar eller nå sånt. Visst är det repetitivt och så, men jag har alltid tyckt om spelen ändå, helst då jag gillar filmerna också. Grafiken tycker inte jag är nå dåligt med, gör att man kan köra det på lite mindre kraftfulla datorer och ändå få ut något av spelet.


signatur
Medlem

Tyckte spelet var skitkul! även om grafiken o de inte är helt hundra men hutlöst kul o bara lajja runt lite när man kommit längre in i spelet.
efter 12 timmars spelande så klara man av spelet och fortsättning på nätet men inget för mig just nu, kanske sen =>
Kanon kul, 5 toasters


signatur

Haj haj

Medlem

Oh noes grafik-motorn är inte densamme som crysis!!
Hatar grafikhysteri tbh.

Medlem

Tycker att ni borde släppa det där med +/- på grafiken, känns som ni lägger mest tid på att skriva om det är fult eller snyggt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte testat spelet och efter att ha läst recensionen så känns det inte så befogat heller, tar hellre och chansar på andra mer lockande titlar! Synd bara, verkar som att dem implementerat en del av det som gjorde gamla Gangsters-spelen så bra (främst 2an, som jag kan bättre än det första), alltså, att man tar över affärer och anställer special-mafiosos.

Hmm, ett Gangsters 3 hade faktiskt inte suttit helt fel, synd bara att Hothouse verkar ha blivit slängda i en kanal med betongskor. =/


signatur
Redaktör
Skrivet av Night Hawk:

Tycker att ni borde släppa det där med +/- på grafiken, känns som ni lägger mest tid på att skriva om det är fult eller snyggt.

Det är väl inte svårare än att du låter bli att bry dig om den delen? Det finns ju ca 600 ord att läsa ovanför, bra många av dem handlar om annat än grafik.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Night Hawk:

Tycker att ni borde släppa det där med +/- på grafiken, känns som ni lägger mest tid på att skriva om det är fult eller snyggt.

Det är väl inte svårare än att du låter bli att bry dig om den delen? Det finns ju ca 600 ord att läsa ovanför, bra många av dem handlar om annat än grafik.

Å andra sidan så är det ju en hel del folk som klagar över vad ni tycker om spelet när den största delen av recensionen går in på gameplay-problem och sådant som det inte går att vara subjektiv över, dålig fysik är ju trots allt dålig fysik. Somliga blir aldrig nöjda


signatur
Inaktiv

Jag älskar verkligen spelet.

Kändes som att nära GTA IV släpptes så var alla tvingade att ge spelet 10/10. Nu när Godfather 2 är här, så är alla tvingade att ge spelet ett lågt betyg.

Jag ger spelet en stark 4:a, och tycker att ni ska ge spelet en ärlig chans. Det är ett underhållande spel, med roliga uppdrag, härliga städer och härlig musik (går också spela egen om så önskas).

Medlem

Definitivt inte ett av de bästa spelen, men det är inte en av de värsta heller.
Det är ganska underhållande för sin del, men det blir ungefär samma sak hela tiden under spelets gång, det är repetitivt. Ingen frågan om det.
Jag skulle vilja ge det högst och minst 3/5

Medlem

tycker det låter lite matt

Medlem

Spelet är verkligen inte så bra som en del säger! Dålig känsla och avsaknandet av verklighetstrogna animationer gör så att spelet aldrig blir roligt. Det enda som är riktigt bra är monologen enligt mig...

Jag håller med Fz:as betyg!

Medlem

Jag förstår inte hur så många kan tycka att det är dåligt,det var ju faktiskt jävligt kul!

Medlem

And nothing of value was lost.

Medlem

Ska det vara så jävla svårt att stava till "recension"? Det står till och med "FZ recenserar" längst upp.

För övrigt har FZ helt rätt. Detta är ett fullkomligt värdelöst spel som har grafik som kanske skulle hållt till Xbox men gameplay som knappast skulle gjort det.

Medlem

Tråkigt när ett så bra som spel får en sån dålig uppföljare. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

12
Skriv svar