The Godfather II

Inaktiv

Håller med FZ.Blir segt i längden.

Redaktör
Skrivet av notwist:

För övrigt har FZ helt rätt. Detta är ett fullkomligt värdelöst spel som har grafik som kanske skulle hållt till Xbox men gameplay som knappast skulle gjort det.

FZ har inte varit i närheten av att påstå det du tycker. Vi satte en tvåa, det motsvarar okej, alltså varken särskilt bra eller särskilt dåligt. Det är rätt stor skillnad på det och "fullkomligt värdelöst".


signatur
Medlem

Fruktansvärt dåligt spel... bara så dåligt...så så dåligt.

Inaktiv
Skrivet av johnblek:

Fan va trött jag blir på FZs recentioner ibland... Jag har just spelat klart det här spelet, och det är verkligen ett av dom bästa jag spelat, och tro mig, jag har spelar många. Ush och fy på er igen FZ...

Då säger jag WTF, Jag håller exakt med FZ på precis allting, liga delen äger, grafiken suger. Blir till att längta som fan till Mafia II ^^


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem

Kanske ett köp om man hittar spelt i realådan. Eller inte äns det.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Spelet är helt OK, testa själva...

Medlem

Spelmekaniken är helt underbar (enligt mig). Att man inte personligen måste åka och ta hand om anfall hela tiden är skönt.

Spelet visar även att man inte måste ha Crysis-grafik för ett bra spel.

Det dåliga då: Att man är "Don", fast man fortfarande måste flyga runt och konsultera med Michael Corleone.

Sen skrynklas plåten på bilar alldeles för lätt.

PS. Saints Row 2 sög. Hårt. Ruskigt hårt. Iaf på PC, där jag spelat TGII och SR2. DS.

Medlem

Jag förstår invändnignarna som FZ har, men håller inte med om dem;) tycker faktiskt att spelet är jäkligt skoj, mitt betyg skulle nog bli tre och ett halvt eller fyra. Kul att spelet verkligen delar inte alla gamers i två läger:) Bra recension för övrigt.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Tråkigt när ett så bra som spel får en sån dålig uppföljare.

Tyckte inte det första var något för julgranen heller.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av johnblek:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av johnblek:

Fan va trött jag blir på FZs recentioner ibland... Jag har just spelat klart det här spelet, och det är verkligen ett av dom bästa jag spelat, och tro mig, jag har spelar många. Ush och fy på er igen FZ...

Hur menar du nu - att du har ensamrätt på åsikter om vad som är bra och dåligt?

Japp, det är precis vad jag menar, gubbe lilla.

Hahaha du var rolig du detta spel förtjänar fan ett minus. Men du får tycka vad du vill.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Skrivet av gryzor:

Förstår inte varför alla recentioner är så negativa, här, eurogamer... Spelet är ju verkligen sanslöst underhållande att spela. 9/10!

'

Damn right!!!:| Har också testat spelet och den är as grymt att köra!!!;)

Medlem

Näehh, var lite av en besvikelse gubbe lilla...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Sammanslagning av tråden: Folk som tycker datt säger att den som tycker ditt är FEL.

When will people learn.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Night Hawk:

Tycker att ni borde släppa det där med +/- på grafiken, känns som ni lägger mest tid på att skriva om det är fult eller snyggt.

Det är väl inte svårare än att du låter bli att bry dig om den delen? Det finns ju ca 600 ord att läsa ovanför, bra många av dem handlar om annat än grafik.

Tompa är fan kung

För övrigt så kan ju knappast gudfadern två bli bra i och med att ettan var en smärre katastrof som jag prövade i ungefär 30 sekunder när en polare skulle visa mig hur kasst det var Det ger ju knappast några större förhoppningar på en uppföljare.

Vist, man ska inte lägga mycket krut på grafiken. 90% av spelupplevelsen är ju animationer, fysik och story mm och Det verkar ju brista i detta fallet.

Har man lirat Mafia så är ju Gudfadern ungefär som att spela doom! story, fysik och spelmässigt...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Hellt suveränt spel. Tur att alla har olika smak.

Betyg 8 av 10 och då tack vare gfx men den duger fin fint ändå... Och gfx är inte allt men visst är det en viktig faktor precis som allt annat. Själv lägger jag ner mer vikt på hur roligt spelet är, det är ju trots allt ett nöje.

Medlem

Tycker det var underhållande. Ibland är det skönt med lite hjärndött slaktande. Väldigt kort spel, jag klarade det på under 12 timmar. Grafik är inte någon höjdare direkt. Men 3/5 tycker jag personligen liret är värt. Även jag spelade det på en 360.

Medlem

Åt skogen med Gudfadern, väntar hellre på Mafia 2. Verkar grymt mkt roligare

Medlem

Det finns faktiskt några av oss som tycker att grafiken är ett viktigt inslag i ett spel, det behöver inte betyda att alla spel måste ha "crysisgrafik", bra grafik är mycket mer än så...

Och om man nu anser att FZ alltid ger ett lägre betyg än andra siter så måste man ju ha ganska bra koll på vad betyget innebär så varför gnälla?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag är inte förvånad, första spelet var rätt trist och väldigt repetivt.


signatur

Retro.

Medlem

Tråkigt men sant, man får nog ta och sluta spela spel som EA har varit inblandade i, de kan inte ens göra ett hockey spel (nhl 09) till konsoll som inte "hackar" i grafiken vid målet om det är för många gubbar där samtidigt, ett hockey spel.... på konsoll.... hackar i grafiken.... Det känns som om de skyndar på release på spel bara för att släppa dem... Aja, kanske fel ställe att klaga lite på EA, men spelet hade nog kunnat vara riktigt bra om inte EA hade varit inblanade

Inaktiv

Det är inte ofta jag säger det här, men spelet var lite för brutalt för min del ^^ Och jag som har dödat digitala gubbar sedan tummen börja lyda kommandon. Visst ska det vara pang pang och blood men en del avrättningar i spelet fick mig på dålig avsmak.

Godfather 1 var mycket bättre.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

haha man såg nog fram emot lite mer xP

12
Skriv svar