Obsidian gör nytt Fallout

Inaktiv

Heh, Obsidian gillar att göra uppföljare, först KotOR 2, sedan Neverwinter Nights 2 och nu detta. Detta ska bli det enda och första Fallout spelet jag skaffar

Skrivet av QRT:
Skrivet av Niotumsspik:

Obsidian har ju gjort några av dom sämsta Rpgs som gjorts, kolla bara på NWN2.

Sämsta?! Det var nog det sämsta jag hört! Nwn2 hade en svag kampanj, men det var fortfarande mycket bättre än de flesta som släpps i rpgväg nuförtiden. Dessutom är det väl riktat till en online community, så helt förvånande var det inte. Men(!), Obsidian visade efteråt med motb hur man verkligen skapar ett lysande rpg. Underbar story, annorlunda settings och lysande dialog med val och konsekvenser. Det föll lite på kontrollerna, men det kan förlåtas när allt annat var såpass bra. Obsidian kan om dom vill.

Ja tycker vi halshugger Niotumsspik nu.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag skulle vilja ha ett fallout i stil av 1an och 2an... :\ (Turn based, ja.)
Saknar den typen av frihet...

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Heh, Obsidian gillar att göra uppföljare, först KotOR 2, sedan Neverwinter Nights 2 och nu detta. Detta ska bli det enda och första Fallout spelet jag skaffar

Skrivet av QRT:
Skrivet av Niotumsspik:

Obsidian har ju gjort några av dom sämsta Rpgs som gjorts, kolla bara på NWN2.

Sämsta?! Det var nog det sämsta jag hört! Nwn2 hade en svag kampanj, men det var fortfarande mycket bättre än de flesta som släpps i rpgväg nuförtiden. Dessutom är det väl riktat till en online community, så helt förvånande var det inte. Men(!), Obsidian visade efteråt med motb hur man verkligen skapar ett lysande rpg. Underbar story, annorlunda settings och lysande dialog med val och konsekvenser. Det föll lite på kontrollerna, men det kan förlåtas när allt annat var såpass bra. Obsidian kan om dom vill.

Ja tycker vi halshugger Niotumsspik nu.

Im whit you...


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Är iaf inte längre något rykte då en Bethesda dev har svarat att det är officiellt.. han länkar till: http://www.vg247.com/2009/04/20/rumour-fallout-new-vegas-anno...

"Apparently it’s the same style of game as Fallout 3"

Låter bra, tänkte att det kanske skulle vara mer åt det linjära KOTOR-hållet, vilket jag inte skulle diggat..


signatur
Medlem

Det här kan bli alldeles kalasbra ju, flera av personerna som gjorde Fallout 1 och 2 jobbar ju på Obsidian så förhoppningsvis kan dom få nåt ordning på franchisen igen. Fallout 3 var inte dåligt men det kändes inte som ett riktigt Fallout.

Medlem

Fasen vad gött! Obsidian gör mycket bättre rollspell ju! =D menar inte att Bethesda är dåliga, men samtidigt inte lika bra på rollspel som Obs! =P

Medlem

fallout 3 var ett bra spel, jag hoppas bara nya fallout 4 eller vad man ska kalla det blir ännu bättre och mer lik dem gamla fallout spelen atmospfäriskt

tänk er bara las vegas, så tänker ni tillbaks till fallout 2 new reno! fan vad bra detta kan bli! fallout 3 runt washington DC var för tok alldeles för mycket landskap och för lite post apocylptiska kultur(hehe) tänk er bara en sönderbombad las vegas där det finns gängmedlemar och gangsters i varje sönderbombad kvarte som försöker hassla en, detta kan bli bra

Inaktiv

Nice då kanske vi får ett bra spel att spela: Elder Scrolls 5!.

All the bitches say Yooooooooooooooooooooooooooooooooooo!


signatur

Säkerställ utvecklingen av Interstellar Marines! Pre-order!

Medlem

Med tanke på att de har folk med bakgrund från Black Isle och Blizzard hoppas jag att det här blir i paritet med de gamla spelen.

Medlem

De kan ju göra ett Fallout som verkligen är Fallout och inte Oblivion med renoveringsproblem.

Medlem

jag är en fallout geek, (jobbar som lead artist i den största fallout2 modden....osv) men obsidian har aldrig svikit mig när det gäller RPG... om jag hade ägt falloutlicensen hade jag bett obsidian göra ett fallout

Inaktiv

Underbart med ett nytt Fallout

Medlem

Ja, Obsidian har gjort några riktigt bra spel, även om de inte varit tekniskt fulländade.

Och som bekant är ju kärnan av Obsidian folk från Black Isle, studion bakom just Fallout 1&2, IWD, m.m.. Fallout är ju med andra ord en gammal bekantskap för dem.

Medlem
Medlem

Gött. Fallout 3 blev mot förväntan rätt okej ändå enligt mitt tycker (gammal F1&F2 fantast) men i vanlig ordning så är Bethsedas spel helt värdelösa ur boxen och kräver 6 månaders av moddning innan det är spelbart.

Får hoppas obsidian går tillbaks till vad fallout var. Actionspel har vi ju gott om, saknar ett riktigt skönt RPG.

Medlem

yay


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Låter mycket trevligt detta. Tyckte Fallout 3 var grymt bra faktiskt. Jag hoppas på att Obsidian lyckas överföra stämningen till den nya, samt lägga mer fokus på RPG-delen av spelet.

Avstängd

var de inte detta företag som blev stämda och kunde förlora Fallout licensen?

Skrivet av jiwn:

var de inte detta företag som blev stämda och kunde förlora Fallout licensen?

Antar att du blandar ihop Obsidian med Interplay. Det rör sig bara om licensen för ett MMO-spel.

Obsidian har däremot många medlemmar från gamla Black Isle, som ägdes av Interplay.

Medlem

Nice nice ! Men seriöst Obsidian ?

tfp
Medlem

Mest troligt får JE Sawyer bygga detta spelet (det påstås att hans tidigare projekt skrotades och att han nu är "ledig"):
han har gjort: http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,262...

Han var även main man på Van Buren som skulle blivit Fallout 3.

Dessutom sägs det att:

"Scott Evers, an Interplay veteran, who did all the maps for Fallout and some maps for Fallout 2 is also involved into development of Fallout: New Vegas."

Skall vara med på det.

Chris Avellone som gjorde bland annat Fallout 2 sägs dessvärre vara upptagen.

Han har gjort detta: http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,134...

OBS OBS OBS: VÄLDIGT kort dev-cycle. 12-18 månader så ha inte för höga förhoppningar. (Vilket redan blivit svårt)

Alla Rykten courtesy of : http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=50147 (nmas motsvarande nyhet med diskussion)

Medlem

Säkert lättare med kort dev-cycle när de har motor klar redan


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Inaktiv

Buhuu Bethesda lämna oss inte x|


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

QRT
Medlem
Skrivet av flaseb:

Buhuu Bethesda lämna oss inte x|

Jo snälla gör de xD

Medlem
Skrivet av QRT:
Skrivet av flaseb:

Buhuu Bethesda lämna oss inte x|

Jo snälla gör de xD

Mmm precis gör det, Fallout 3 hade varit värdelöst utan modcommunityn.

12
Skriv svar