Starcraft 2 rapporterar in

Medlem

GRYMT! Fan vad jag längtar


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Wardancer:

Dofilusåkaffe jag fattar inte alls din argumentation*, vad är ett fullt spelt, vad gör att Starcraft 2 inte är det.. Dessutom har vi inga officiella uttalanden angående pris så vi vet inte om spelen kommer kosta full pris allihop eller om det blir expansionsartat.

*Jag kan förstå att du inte vill köpa ett spel i delar och betala fullpris för varje del. Men finns ju faktiskt inte särskilt mycket som pekar mot att så blir fallet med SC2. Inte ens Half-Life 2 blev så (även om delarna där är i dyraste laget)

Jag har för mig att de gick ut med infon förra året och sade att det skulle vara 3st fullpris spel. Jag utgår av att den infon fortfarande stämmer. Är det dock inte fullpris på de 2 efterföljande episoderna så är det väl helt okej. Men som jag sade jag tänker inte lägga 400+ 3 gånger bara för att Blizzard vill dra in extra slantar. Spelar ingen roll om det är 30+ uppdrag i varje episod.

Precis. Tycker med det känns lite "vi kan tjäna fett på att göra så här".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Från spel rapporterna så tycker jag spelet ser ut som Starcraft 1.5. Men Blizzard är väl rädda att ändra för mycket så inte alla SC fans skulle få hybris och trilla av pinnen.

Medlem

Ja vi ska ju inte köpa spel för att vi gillar dem, utan de bästa spelen som kommer låter vi inte mjölkas av(de är ju oskäligt att ta en summa för skitbra material för fullständiga produkter), vi kan ju istället köpa de innovativa spelen som Mirror's Edge som ger HELA 4 timmars nöje.

Man har ju sina principer alltså, vi köper inte nöje vi köper det som de tjänar allra minst på så vi köper allt begagnat(tankar) och vi tar bara de uslaste(billigaste?) spelen för att de vill ju iaf inte mjölka oss.

Alltså om ni nu läser de här argumenten så ser ni att de är lite - ja - konstiga, säg att ni inte köper Starcraft 2 för att ni inte riktigt gillar det än att ni kommer med något gabbel om att expansioner är kiss eller att spelstudion vill TJÄNA, gud bevare TJÄNA pengar!
De är ju fel, sluta jobba också.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Skrivet av DeKvittar:

Ja vi ska ju inte köpa spel för att vi gillar dem, utan de bästa spelen som kommer låter vi inte mjölkas av(de är ju oskäligt att ta en summa för skitbra material för fullständiga produkter), vi kan ju istället köpa de innovativa spelen som Mirror's Edge som ger HELA 4 timmars nöje.

Man har ju sina principer alltså, vi köper inte nöje vi köper det som de tjänar allra minst på så vi köper allt begagnat(tankar) och vi tar bara de uslaste(billigaste?) spelen för att de vill ju iaf inte mjölka oss.

Alltså om ni nu läser de här argumenten så ser ni att de är lite - ja - konstiga, säg att ni inte köper Starcraft 2 för att ni inte riktigt gillar det än att ni kommer med något gabbel om att expansioner är kiss eller att spelstudion vill TJÄNA, gud bevare TJÄNA pengar!
De är ju fel, sluta jobba också.

Ursäkta men nu är det väl lite väl pinsamt att lägga en sådan kommentar.

Bara för att jag hellre sitter och spelar och moddar ett spel som t.ex. "2ndManassass", än ett über mäktigt spel som man bara måste köpa eftersom spelmakarna tillåts vara mjölkare för att de är "bra"?????????.....Okej


signatur
Medlem

Jag ser att det är mycket diskussion om att det är uppdelat i delar. Själv tycker jag det är okej om det är skäligt, och det är väl här man blir lite fundersam... undrar hur länge det dröjer tills detta är allmän praxis och man får mindre och mindre tillbaks? Eller är det bara pessimisten i mig som talar Det är ju liksom inte osannolikt att det kommer expansioner utöver dessa första delar.

Men som sagt, är det värt pengarna är det ju rätt kul att man får mer att spela med sitt favoritspel.

Medlem

Vad spelar det för roll om det är fullpris om innehållet i delarna är större än i normala expansioner?

Medlem
Skrivet av mAniAk:

Vad spelar det för roll om det är fullpris om innehållet i delarna är större än i normala expansioner?

Det jag var emot var om jag skulle behöva betala 3xfullpris för multiplayern, men det verkar ju oklart hur det faktiskt är.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser underbart ut.
Så länge SP är riktigt bra så betalar jag gärna 3xfullpris.

Medlem
Skrivet av Buio:

Från spel rapporterna så tycker jag spelet ser ut som Starcraft 1.5. Men Blizzard är väl rädda att ändra för mycket så inte alla SC fans skulle få hybris och trilla av pinnen.

Finns ingen aneldning att ändra för mycket. Starcraft är as bra ju.
Om Warcraft 4 kommer någon gång kanske de kör på mer nytänk där...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

NIB
Medlem

Fan va duktiga dom var, har aldrig sett nån som kan spela förr, har bara kört kampanjen mot datorn själv, jag skulle bli ägd på 5 minuter. Fattar inte hur man kan hålla koll på så många grejer samtidigt, hålla på och micra med enskilda modeller osv. Dom måste köra med en massa snabbknappar, gu va jobbigt att lära sig! Tacka vet jag musklick
Dock så verkar det som en läggmatch av Zergspelaren, han gjorde ingenting ett tag trots att han hade strypgrepp och lät Terransnubben komma in i matchen - förmodligen för att kunna visa upp mer av spelet, fler enheter och terrängfunktioner. Ingen mening med en uppvisningsmatch där ena sidan blir krossad på några minuter. Riktigt spännande med kommentatorerna!
Klokt av Blizzard att bara putsa upp Starcraft I - det är ju ändå ingen som vill ha ett helt nytt spel. If it ain't broken - don't fix it.

Skrivet av NIB:

Fan va duktiga dom var, har aldrig sett nån som kan spela förr, har bara kört kampanjen mot datorn själv, jag skulle bli ägd på 5 minuter. Fattar inte hur man kan hålla koll på så många grejer samtidigt, hålla på och micra med enskilda modeller osv. Dom måste köra med en massa snabbknappar, gu va jobbigt att lära sig! Tacka vet jag musklick
Dock så verkar det som en läggmatch av Zergspelaren, han gjorde ingenting ett tag trots att han hade strypgrepp och lät Terransnubben komma in i matchen - förmodligen för att kunna visa upp mer av spelet, fler enheter och terrängfunktioner. Ingen mening med en uppvisningsmatch där ena sidan blir krossad på några minuter. Riktigt spännande med kommentatorerna!
Klokt av Blizzard att bara putsa upp Starcraft I - det är ju ändå ingen som vill ha ett helt nytt spel. If it ain't broken - don't fix it.

Håller med dig om det


signatur
Skrivet av Hipshot:

Det jag var emot var om jag skulle behöva betala 3xfullpris för multiplayern, men det verkar ju oklart hur det faktiskt är.

Hur menar du 3x? Var väl säkerställt att alla delar kommer innehålla alla lag i MP? Antar att nya enheter kommer komma för varje ny del för att få folk att köpa dem också bara. Eller missförstår jag dig?

Kommer alla tre kosta fullpris kommer jag som sagt knappast vara nöjd oavsett.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av DeKvittar:

Ja vi ska ju inte köpa spel för att vi gillar dem, utan de bästa spelen som kommer låter vi inte mjölkas av(de är ju oskäligt att ta en summa för skitbra material för fullständiga produkter), vi kan ju istället köpa de innovativa spelen som Mirror's Edge som ger HELA 4 timmars nöje.

Man har ju sina principer alltså, vi köper inte nöje vi köper det som de tjänar allra minst på så vi köper allt begagnat(tankar) och vi tar bara de uslaste(billigaste?) spelen för att de vill ju iaf inte mjölka oss.

Alltså om ni nu läser de här argumenten så ser ni att de är lite - ja - konstiga, säg att ni inte köper Starcraft 2 för att ni inte riktigt gillar det än att ni kommer med något gabbel om att expansioner är kiss eller att spelstudion vill TJÄNA, gud bevare TJÄNA pengar!
De är ju fel, sluta jobba också.

Ursäkta men nu är det väl lite väl pinsamt att lägga en sådan kommentar.

Bara för att jag hellre sitter och spelar och moddar ett spel som t.ex. "2ndManassass", än ett über mäktigt spel som man bara måste köpa eftersom spelmakarna tillåts vara mjölkare för att de är "bra"?????????.....Okej

Jag tycker de är okej att mjölka pengar från mig som konsument för att jag är beredd att lägga ner pengarna av tidigare erfarenheter av blizzard. Har inte sett några indikationer på att de gör ett skitspel, det jag tycker är löjligt att säga att det är ett fullständigt ovärt spel för att jag har principer över att inte köpa 3 färdiga produkter under loppet av 3 år. När andra "kompletta" spel ger mig 4 timmars underhållning och inget replay-value för tredjedelen av den slutliga prislappen.

Våra försök att missförstå i varandra är att när jag står inför ett köp är hur många timmar tidsfördriv per krona jag får av nöjesprodukten jag tänkt köpa.
Om vi byter till ett annat område inom nöjesindustrin så köper jag the Dark Knight för 79:- då jag gillar att se på extra material och ser gärna på filmen ett flertal gånger. Fast än typ Scary Movie X var lagom järndött att hyra för 20:-.
Fast här kan ju mina principer gå in och säga att upplevelsen film inte är värt mer än 20:- what-so-ever så därför köper jag inte the Dark Knight(eller hyr den, fast det alternativet finns).


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Finns ingen aneldning att ändra för mycket. Starcraft är as bra ju.
Om Warcraft 4 kommer någon gång kanske de kör på mer nytänk där...

Får väl se hur det blir när man kan spela själv. Men det påminner mer om en Starcraft remake med ny grafik utan något nytt förutom enheter och abilities. Men det hindrar förstås inte att spelet blir grymt bra ändå.

Medlem

Nu får det vara nog med detta Bjäfs och tjafs på denna tråden!
Så här ligger det till Dofilusåkaffe, du anser att du inte kan köpa alla expansionerna, vilket är en stor del på multiplayer också.
För då kan ju du och hipshota spela ensamma på Battle.net medan alla andra spelar med expansion. Du måste ha alla spelen för att komma åt alla nya Units/abilities och därmed spela med andra.
Som i warcraft 3. du kunde bara spela med de som inte hade expansion.
plus att starcraft Bw kostade också runt 400 när jag köpte det.
samma gjorde Wow:wotlk.
Och deadflag. andra folk kan också ha olika åsikter om vad de anser är rätt och fel.

PS: Ledsen om ni tog illa upp

Har också hört ett rykte om att blizzard KANSKE ska släppa en ny ras i en av expansionerna. Man vet ju aldrig


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem

Detta spelet finns bara ett ord att beskriva med...
OVERPOWERED...

Längtar som fan efter detta spelet.


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem

Detta är starcraft 2 och är olikt starcraft eftersom nya enheter nya abilities med mera skit sen ny gameplay och även fast dom delat upp dom så är multiplayern vanlig bara singleplayern är ändrad
ingen ny multiplayer del för den som undrar dom är inga expansions bara nya spel och ATT STARCRAFT 2 KOMMER ATT ÄGA !!!

Medlem

Hur många kommer spela betan till sommarn

123
Skriv svar