Peter Moore om framtiden för MS och Sony

Robot
Medlem
Peter Moore om framtiden för MS och Sony

Hoppas faktiskt att grafikhetsen är över. Spelen ser bra ut som de gör och jag tvivlar på att de kommer bli så mycket bättre.
Men att alla ska börja köra med rörelsekänsliga kontroller ala Wii.. njae, det tror jag inte på.

Medlem

Förmodligen lär vi inte se något otroligt revolutionerande från varken MS eller Sony. Jag tror de kommer fortsätta på samma spår där grafiken och den tekniska prestandan är dominerande. Kan hända kommer de att snegla lite på bl.a. Nintendo vad det gäller kontroller och andra tillbehör men i det stora hela blir det nog mer av samma.

Jag tycker dock inte att det största behovet av utveckling ligger hos konsolerna utan hos själva spelen. Det är fortfarande för mycket löpande bandmentalitet hos många spelutvecklare även om det givetvis finns de som försöker vara inovativa. Själv har jag länge efterlyst en kraftig förbättring av AI i spel och kanske är detta ett område där hårdvarutveckling kan vara till hjälp.

Medlem

Jag hoppas på att MS och Sony inte är så dumma att de kopierar av från Nintendo Wii. Sämre konsoll får man leta hårt efter. Fast samtidigt så håller jag med om att det är FÖR mycket grafikhets idag. Grafiken idag är bra som den är, som t.ex GoW 2 är otroligt vackert spel och samtidit skit roligt att spela (mycket bättre än ettan)... Som redan sagts, så är det just innovation i spelen som saknas idag. Fast, jag tror ändå att ms och sony kommer försöka komma ut med den "grymmaste" konsollen... Tror också att Sony lärt sig från sitt misstag denna generation och kommer ha mycket mer användar/utvecklar vänlig hårdvara nästa gång så dem slipper allt "den är så svår att koda till" snack! Core i7 FTW :)...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Dom borde börja utveckla spel som man är inne i, som Matrix(filmen alltså) tex


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Själv hoppas jag på något snyggare grafik än idag men med mycket mer ram minne!

Tror inte att MS och Sony kommer våga sattsa på grafik på samma nivå som dom gjorde på dessa konsoler efter att dom har sett att Nintendo lyckats så bra....

PS4 kanske kommer ha 3d funktion med....

Inaktiv

Sony skulle kunna släppa en pinne som funkar som en ljussaber som används i en del spel inte i alla som mainstream hypen Wii.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Dom borde börja utveckla spel som man är inne i, som Matrix(filmen alltså) tex

eXistenZ

Det här är framtiden, skärmen sitter antingen på ögat eller nån cm ifrån, så i alla spel du spelar kan du titta runt snarare än att du vänder runt hela gubben.

dina händer är med i spelet tack vara ett par handskar som överför röreser och position i spelet.
Vilket betyder att du kan har fri rörelse med dina händer i spelet, plocka upp saker, kanske till och med känna med hjälp av handskarna.

Du styr din gubbe med tanke, tekniken finns redan då man kan programmera oändligt med känslor och rörelse som sen kan användas som kommando till en dator.

Alternativet är laserdom/paintball, fast du kör du kör med en hjälm som simulerar effekter du ser, som flashbangs, rök hylsor som flyger, samt alla ljud går genom hörlurar. det är en bana man springer omkring på fast färger och tex kul hål på väggar ect är 3d och följer med perfekt.

så, en trä vägg som svart, men så ser det ut som en sten vägg i spelet som är halft sönder skjuten, som du kan luta dig mot och ta på.

Medlem

Det kan inte finnas så mycket mer att göra med grafik, nästa steg är väl 3D men det är nog väldigt långt fram i tiden. Killzone 2 t.ex. visar en grafik som man dräglar över och jag tror att man kommer att göra det ett bra tag.

KoP
Medlem
Skrivet av elmackonr1:

Det kan inte finnas så mycket mer att göra med grafik, nästa steg är väl 3D men det är nog väldigt långt fram i tiden. Killzone 2 t.ex. visar en grafik som man dräglar över och jag tror att man kommer att göra det ett bra tag.

Åjo.. grafiken kan höjas många snäpp till. Huvudsaken det kommer roliga/givande spel i första hand dock. Tyvärr har inte Killzone 2 impat på mig värst mycket (jo jag har sett det i action), har ingen aning om vad som är den stora fuzzen kring det.

Jag tror säkerligen att folk på 80-90 talet förde liknande diskussioner huruvida grafiken kunde pressas ytterligare i spel. Det går igen, tron om att saker och ting inte kan göras bättre, större och vackrare.

Medlem

ta bara retro videon där dom filmade när romero spelade doom, och visade grafiken för några vänner.
Beta version så alla vapnen lät lika, men folk stod och gapa av hur snyggt det var med "riktit" 3d, rätt intressant igentligen, jag tycker iförsig att zelda till snes är snyggt det med.

Medlem

Jag tänker att alla företagen tänker framåt på sitt sätt så jag tänker då att dom alla kommer att gå i samma riktning som dom alla går nu fast på mera positivare sett.

Medlem

Det är väl mer intressant att se vilka konstigheter Nintendo kommer hitta på till nästa generation. Microsoft och Sony lär väl knappast våga göra nåt revolutionerande.

Medlem

Spelar ingen som helst roll vad man har för hårdvara när det inte finns mjukvara av hög kvailté för att dra nytta av hårdvaran.

kit
Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Hoppas faktiskt att grafikhetsen är över. Spelen ser bra ut som de gör och jag tvivlar på att de kommer bli så mycket bättre.

Grafik, som vi känner den, kommer aldrig att sluta förbättras. Möjligtvis kommer den ersättas av någon annan teknik, vilket också är en form av utveckligen.

Medlem

Nästa generation är ju rätt så snart, 360n har ju funnits ute några år längre än ps3, 360 släpptes 2005 eller 2006 ?
Och vad man läst kommer MS med ny maskin 2011-2012, vilket är rätt så troligt,
för då har ju 360n funnits ute i cirka 6-7 år vilket brukar vara normal livslängd för en konsoll.

På dessa 6-7 år har ju utveckligen gått fram med rasande fart så nästa generation lär nog få många att tappa hakan, för även om man i första hand gillar nöjet att lira ett bra spel så är ju det visuella som man njuter av att bli hänförd av.

Inaktiv

Hans åsikter är felaktiga eller irrelevanta eftersom han arbetar åt EA


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

1
Skriv svar