Robot
Nintendo DSi

Nintendos senaste DS-version, DSi, har funnits ute i svenska butiker sedan början av april. Fortfarande osäker på om din gamla tjock- eller Lite-version behöver bytas ut? Misströsta ej, FZ har testat och testat och berättar precis allt du behöver veta!

#nintendo, #the-legend-of-zelda-spirit-tracks, #warioware-snapped, #dr-mario-express


Medlem
Stort test - Nintendo DSi

Coolt att dom har valt att ta bort Nintendo-loggan! Den ser grymt snygg ut:)

Medlem

En riktig tegelsten.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

En riktig tegelsten.

Med det påståendet så tycker du alltså att DS lite också är en tegelsten? För denna är något smalare men lite bredare.

Dyr? Det vet jag inte direkt om jag tycker, visst mer än Lite idag men när lite kom kostade den 1700+ beroende på köpställe. Sen har den vandrat mellan 1300-1500.
Den här kommer säkerligen att sjunka, men det är ju mycket dyrare hårdvara så. Såg att vissa tar 2400kr för denna t.om. :/

Medlem

ne tycker inte att den är så snygg och blev nästan litte sugen på att köpa tills jag fick reda på att gba inte finss har så många bra spel till det och om man ska uppgradera så säljer man sin gammla


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

bättre med en psp, gör allt vad en ds inte gör och mera..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bättre med en psp, gör allt vad en ds inte gör och mera..

Det är därför som både psp och ps3 är det bäst säljande konsolerna denna generation.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

bättre med en psp, gör allt vad en ds inte gör och mera..

I needz touchscreen.


signatur

O'rly? Ya'rly!

Medlem

Bra att ni har testat DSi nu ska ni testa nya PSP 3000 också så blir jag glad.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

min DS Lite räcker.

Medlem

De som spelar mycket homebrew (amatörskapade spel, ej officiellt släppta) blir säkert besvikna av att höra att detta inte längre funkar till DSi.

Anledningen att jag avstår. Jag älskar mitt DS Lite tillräckligt, men vacker är DSi!

Medlem

Tycker att den funkar bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Paradspelen till den här populära floppen är väl the sims och hello kitty, det är inte en gamermaskin punkt slut.

Inaktiv
Skrivet av Oradx:

Paradspelen till den här populära floppen är väl the sims och hello kitty, det är inte en gamermaskin punkt slut.

Åter igen: vänligen definiera uttrycket "gamer".

http://en.wikipedia.org/wiki/Gamer
"Video gamer: A person who enjoys playing video games." - alla som tycker att sin interaktiva digitala underhållning är roande kvalificerar sig alltså.

Finns även "Hardcore gamer" och "Casual gamer" som undergrupp där den enda definitiva skillnaden på "hardcore gamer" är att den spelar mer (hur mycket nämns ej, varför det är rimligt att anta att att uttrycket är relativt).

Med följande definitioner är jag utan tvekan en tvättäkta ds-gamer

För övrigt: Är mycket sugen på att köpa den här för att döda timmar med under nattpass. Bra recension med fokus på det väsentliga.

Medlem

Synd att dem tar bort GBA-kompatibeliteten. Det skulle nog lockat fler personer (som inte har en DS) att köpa. Kanske rentav mig.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bättre med en psp, gör allt vad en ds inte gör och mera..

Det tycker jag också, därför tycker jag att det är lite segt att det finns fler sålda DS än PSP. Båda tillverkarna är ju japanska eller? :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag har vit en DS Lite och tycker den är supersnygg och stilren. Verkar lite insipirerad av Apples produkter.

Men nya DSi är ful! Den är matt istället för blank, och DS loggan är borta fast den var så snygg! Och kameran- en stor svart fläck på framsidan uppe i hörnet är också fult. Så designmässigt faller den.

Min personliga åsikt.

Medlem

Nice med kamera, synd att den var så dålig bara, annars skulle jag nog skaffat mig en


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av McBeaver:
Skrivet av SWEBarb:

bättre med en psp, gör allt vad en ds inte gör och mera..

Det är därför som både psp och ps3 är det bäst säljande konsolerna denna generation.

Man blir ju mörkrädd..ärligt talat, har du tittat på några försäljningssiffror?

Medlem

http://www.kallesbildarkiv.se/GetImage.asp?Image=%2Fpictures%2F%2FMisc%2FNintendo+DS+Limited+Zelda+Edition%2FP1251501%2EJPG&Width=600&Height=

Ser ingen direkt anledning till att byta ut min älskade DS, men om det dyker upp en lika fin tillsammans med Spirits of the Tracks så kan det bli svårt att hålla sig borta

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av McBeaver:
Skrivet av SWEBarb:

bättre med en psp, gör allt vad en ds inte gör och mera..

Det är därför som både psp och ps3 är det bäst säljande konsolerna denna generation.

Man blir ju mörkrädd..ärligt talat, har du tittat på några försäljningssiffror?

Tror du missade något där...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

bättre med en psp, gör allt vad en ds inte gör och mera..

Nej.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av jucklo:
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av McBeaver:
Skrivet av SWEBarb:

bättre med en psp, gör allt vad en ds inte gör och mera..

Det är därför som både psp och ps3 är det bäst säljande konsolerna denna generation.

Man blir ju mörkrädd..ärligt talat, har du tittat på några försäljningssiffror?

Tror du missade något där...

Då missade jag nog något med... han säger ju att psp och ps3 är de bäst säljande denna generation, inget kan ju vara mer fel... ?(?)


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lite dåligt påläst skribenten av artikeln... jag köpte min DSi och Acekard2 (DSi compatible) flashkort samma dag som den släpptes här i sverige, så det är absolut inge problem att köra homebrew på den. Är riktigt nöjd med mitt köp iaf

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av jucklo:
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av McBeaver:
Skrivet av SWEBarb:

bättre med en psp, gör allt vad en ds inte gör och mera..

Det är därför som både psp och ps3 är det bäst säljande konsolerna denna generation.

Man blir ju mörkrädd..ärligt talat, har du tittat på några försäljningssiffror?

Tror du missade något där...

Då missade jag nog något med... han säger ju att psp och ps3 är de bäst säljande denna generation, inget kan ju vara mer fel... ?(?)

Ironi (grekiska είρωνεία eironeía, bokstavligen "omkasta", "förställa") är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Det enda som verkligen intresserar i den här är ju DSI-ware om det kommer något intressant till det någon gång. Kameran i spel lär knappast gå längre än gimmick-stadiet och det klarar jag mig gott utan.

Gillar inte att regionslåsningen inte är spikad längre, bara för vanliga DS-titlar. Hoppas inte det är vad Nintendo vill med framtiden, att kunna importera titlar från hela världen är säkert anledningen till att jag har så många.

PS: DS är en av de bästa konsolerna som utvecklats någonsin.

Medlem

Skulle hellre köpa en DS Lite än denna faktiskt...

Inaktiv

korkat att skärmen är så liten och massa plast runt sidorna. jaja jag vill inte sitta pilla med en pekpinne än då så.

Medlem

133 MHz CPU och 16 MB RAM är vad jag hade på min första PC.

Och sen tycker jag DS är alldeles för dyr överlag, man kan ju få en 360 för samma pris.

Medlem

Onödigt skräp....

1
Skriv svar