Demigod dukar under för piraterna

Medlem

Köpte spelet. Hittils så måste jag säga att själva spelet är komplett. Riktigt nice där. Men allting runtom spelet är fortfarande oslipat och gör att spelet knappt är spelbart just nu. Vänta en vecka eller två så flyter det nog på fint.

Det har potential!

Medlem
Skrivet av Heat:
Skrivet av Sito:

Demigod
Ärligt köpt kopia: 18,000 st
Torrent Downloads: 102,000 st

Konstigt att man vill stänga siter som PB o.dyl. not...

Det betyder inte att dom 102,000 st hade köpt spelet om inte torrent alternativet fanns... Sen så lär väll kanske några av dom 102,000 köpa spelet för online delen efter att ha fått testa på det.

Sen kan ni också tänka på att detta inte är det totala antalet nedladdningar/sålda utan antalet simultana anslutningar.

Spelet har för övrigt ingen riktig singleplayer del, bara online som gäller

Medlem

dubbelpost...

Medlem

har fz recenserat det?

Medlem

Spelet är värt att testas... men knappast värt att köpas.

Men det är klart... tycker man att det är ett bra spel o man vill spela det så är det klart man ska köpa det.

Medlem

Jag önskar att vi bara kunde stänga av precis all susekt nedladdning under 1-2 års tid, och observera effekten av det. Det skulle vara mycket intressant att se vad som skulle hända.

Medlem

Rolle: Samtidigt blir man oerhört oförskämd om man gör som du. Du gör ju inget fel egentligen, klart man vill veta lite om spelet innan, förutom då att du laddar ned hela spelet i stället för demo blabla.
Men till gamla Xbox, så kunde man ju ha 50tal spel på sin hårddisk. Spelade man dom? Ytterst få gjorde det, för när man har alla spel redo att spela, då blir man så oförskämd vilka spel som är roliga och inte.
Köper jag ett spel till mitt Xbox 360, så spelar jag det tills det är klart. Nu har jag bara 5-6spel, men dom är bra spel som jag spelat igenom. Till min Xbox, så vet jag inte hur många spel jag spelade igenom, 2-3st(GTA), resten spelade jag nog bara några banor.
Detta blev lite flummigt....

Inaktiv
Skrivet av wsod:

Köpte spelet. Hittils så måste jag säga att själva spelet är komplett. Riktigt nice där. Men allting runtom spelet är fortfarande oslipat och gör att spelet knappt är spelbart just nu. Vänta en vecka eller två så flyter det nog på fint.

Det har potential!

Är det ett amerikanskt exemplar du köpt? För det släpps väl inte i Europa förrän i maj?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Det har gått att köpa digitalt sen den 14:e.


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av Vibius Pansa:
Skrivet av wsod:

Köpte spelet. Hittils så måste jag säga att själva spelet är komplett. Riktigt nice där. Men allting runtom spelet är fortfarande oslipat och gör att spelet knappt är spelbart just nu. Vänta en vecka eller två så flyter det nog på fint.

Det har potential!

Är det ett amerikanskt exemplar du köpt? För det släpps väl inte i Europa förrän i maj?

Går att köpa digitalt genom Impulse.

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:

Jag är mer förvånad över att bolagen inte skulle vilja satsa mer på online-försäljning och vilja bli det lagliga alternativet till TPB.

Ytterligare ett argument som inte håller, eftersom spelet finns att köpa lagligt online (för nedladdning).

De flesta piratkopierarnas argument har i och med detta visat sig vara en hög med skitsnack (förvånad, någon?).


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Demos av spel är väldigt trevligt. Jag gillar Steam t.ex. där det är enkelt att leta upp demos av spel, tyvärr finns det ju inte till alla spel.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Konstigt att det är så många piratkopierade versioner? nä, släpper man spelet en månad efter i Europa/Norden så får man skylla sig själv

Skrivet av fisk:
Skrivet av TotalCraptastic:

Jag är mer förvånad över att bolagen inte skulle vilja satsa mer på online-försäljning och vilja bli det lagliga alternativet till TPB.

Ytterligare ett argument som inte håller, eftersom spelet finns att köpa lagligt online (för nedladdning).

De flesta piratkopierarnas argument har i och med detta visat sig vara en hög med skitsnack (förvånad, någon?).

Jag pratade inte generellt om detta spel, dom flesta nya spelen som släpps finns som digital nerladdning. Däremot saknar branschen en standard, du får räkna med att ha flera olika konton om du ska komma åt allt du vill. Lägg till musik och film på detta och det blir hysteriskt kul försöka köpa något vettigt.

50 olika konton med 50 olika applikationer installerade och i värsta fall med 50 olika DRM lösningar, kundvänligt? Jag förstår att folk går till TPB istället, för bolagen satsar inte på att få någon internet-standard för att hjälpa kunden vara laglig. Istället jobbar dom emot tekniken, istället för att jobba med den.

Ta bara mitt senaste inköp jag tänkte göra, en "kompis lånade mig hans DVD" med Big Bang Theory och jag älskade den serien. Så, jag tänkte jag skulle börja med att köpa säsong 1 online och dra mitt strå till stacken. Googlade lite i ca 30 mins men hittade inget ställe köpa den digital direkt, så jag gjorde det jag inte ville göra och installerade iTunes. Runt 30 minuter senare (gick och duschade medan den installerade) så hade jag också mitt konto, så jag loggade in, klickade på "Buy Big Bang Theory" och ler nöjt över att se dom roliga gossarna i bakgrunden.

BZZZZZ! "Not available for your country".. Jag menar, vad? Så mitt enda alternativ är att gå köpa några DVDs och lägga på min hylla - min hylla som jag redan funderar på hur f-n jag ska orka snöra allt skräp jag har liggandes där?

Bolagen är fruktansvärda med att få tummen ur röven när det gäller onlinehandeln, dom står bara är rädda att allt ska piratkopieras om dom lägger ut det lagligt. Men hallå - allt finns redan olagligt på nätet men vi har inte EN ENDA KOMPLETT lösning för att hitta lagliga grejjer snabbt och smidigt?

Dom där 60 minutrarna jag spenderade på att försöka vara laglig var sista gången dom fes i mitt ansikte och klagade på hur internet var så olagligt. Därför införde jag köpstopp för mig själv sedan 1 april och laddar inte ens ner något för mig själv.

Det har dock varit toppen, man ställer sig inte frågan "Har det kommit någon ny serie se?" då man har lite göra en kväll, utan man funderar på om man ska dra sig ut och jogga ett tag istället. Har gått ner något kilo sedan 1 april

Jag var hyfsat stor konsumerar och spenderade nog hyfsat lätt runt 30,000 per år på film/spel utan att överdriva, men jag kände att ska bolagen stå spendera pengar på att stoppa bra lösningar istället för att utveckla lika bra lösningar själva så kan andra folk ge dom pengar till det.

För mig som köpte(eller ville köpa) mycket online var det för mycket hantering för att orka. Bolagen ska sätta sig ner fastställa en standard på försäljning digitalt, vi konsumenter behöver en bra standard.

Sätt er ner, ställ er frågan:
"TPB är jäkligt bra - där hittar man allt snabbt och smidigt. Hur kan vi göra ett lika bra lagligt alternativ?"

Det är allt jag menade med mitt utlägg. Jag saknar storkonsumera media och skulle gärna vilja ha en bra lösning snart där jag kan börja betala smidigt, fast nu sitter jag svettig efter min senaste jogging tur också.. och det känns inte så dåligt heller

Medlem
Skrivet av toern:

Jag önskar att vi bara kunde stänga av precis all susekt nedladdning under 1-2 års tid, och observera effekten av det. Det skulle vara mycket intressant att se vad som skulle hända.

Håller fullständigt med.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Dåligt att dom som köper spelet inte ska få spela online bara för att folk laddar ner och försöker spela online med en piracy kopia.

Håller med.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:
Skrivet av Sito:

Demigod
Ärligt köpt kopia: 18,000 st
Torrent Downloads: 102,000 st

Konstigt att man vill stänga siter som PB o.dyl. not...

Jag är mer förvånad över att bolagen inte skulle vilja satsa mer på online-försäljning och vilja bli det lagliga alternativet till TPB.

Demigod är ett bra exempel på spel som redan från start sålts via ett riktigt bra onlinesystem (Impulse) och helt utan DRM, men ändå piratats jävligt flitigt.
....Så det argumentet håller ju uppenbarligen inte, även om det så klart är positivt om det blir enklare och billigare att köpa spel online.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Xenil:

Konstigt att det är så många piratkopierade versioner? nä, släpper man spelet en månad efter i Europa/Norden så får man skylla sig själv

Det är ju ren lögn.
Har kunnat köpas online lika smidigt här som tvärs över Atlanten. Köpte själv spelet för en vecka sedan.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Folk laddar ner för att testa, gillar de spelet köper de det.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Kartraith:

Folk laddar ner för att testa, gillar de spelet köper de det.

Blir svårare med spel som till 99% handlar om onlinespel.
Ungefär som att ladda ned World of Warcraft och försöka testa. Då behövs istället gratishelger, som Valve brukar vara flitiga på att anordna.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

grymt kul spel faktiskt


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av Kartraith:

Folk laddar ner för att testa, gillar de spelet köper de det.

Folk laddar för att testa men köper det ej även om de gillar det.

Medlem
Skrivet av moberg:

har fz recenserat det?

Det är på gång...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Det låter ju faktiskt oacceptabelt, tror det är första gången jag hör om någon liknande skada pirater orsakat faktiska köpare. Eller ja, iaf direkt skada

Intressant

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Xenil:

Konstigt att det är så många piratkopierade versioner? nä, släpper man spelet en månad efter i Europa/Norden så får man skylla sig själv

Det är ju ren lögn.
Har kunnat köpas online lika smidigt här som tvärs över Atlanten. Köpte själv spelet för en vecka sedan.

Det släpps ändå inte i Europa/Norden förens nästa månad vare sig du kan köpa det online från Amerika eller inte. Och det verkar som att du tror att alla vet om den sidan(googlade på sidan men inte fan hittade jag den fast jag prövade flera olika sökord tillsammans med impulse) Skulle inte förvåna mig om man sedan behöver ha visa kort eller liknande för att kunna handla och hur många under 16-18 år har det?

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Kartraith:

Folk laddar ner för att testa, gillar de spelet köper de det.

Blir svårare med spel som till 99% handlar om onlinespel.
Ungefär som att ladda ned World of Warcraft och försöka testa. Då behövs istället gratishelger, som Valve brukar vara flitiga på att anordna.

World Of Warcraft får man ju faktiskt testa i hela 10 dagar.

Även Age Of Conan och Warhammer Online kan numera testas i några dagar gratis.

Men det enda som kan förhindra den stora piratkopieringen är väl lägre priser och högre kvalité? Samt kanske lite bättre tillgång via nätbutiker.

Nej STEAM är INTE något bra alternativ. Det ska vara möjligt att kunna sälja (alternativt GE bort) sina spel när man tröttnat på dem. Ska man sälja STEAM-spelen så är man tvungen att sälja hela kontot.

Inaktiv

Spelet kostar 340 SEK på Impulse. Så ett riktigt bra pris.

Skrivet av HYBRiS:

Demigod är ett bra exempel på spel som redan från start sålts via ett riktigt bra onlinesystem (Impulse) och helt utan DRM, men ändå piratats jävligt flitigt.
....Så det argumentet håller ju uppenbarligen inte, även om det så klart är positivt om det blir enklare och billigare att köpa spel online.

Vad händer om du söker på Steam efter Demigod? 0 träffar skulle jag chansa på? (nej, ids inte bry mig om att kolla själv)

Det är det jag menar - skapa en standard, valet för kunden ska vara vilken tjänst dom föredrar använda - inte vilken tjänst dom måste använda för att få X & Y.

Inaktiv
Skrivet av TotalCraptastic:

Vad händer om du söker på Steam efter Demigod? 0 träffar skulle jag chansa på? (nej, ids inte bry mig om att kolla själv)

Det är det jag menar - skapa en standard, valet för kunden ska vara vilken tjänst dom föredrar använda - inte vilken tjänst dom måste använda för att få X & Y.

Vilket är intressant att du nämner Steam, då de är den tjänst som tvingar produkterna att byggas in i deras klient.

Impulse fungerar inte på det sättet, utan spelen på Impulse kan spelas i singleplayer utan att klienten är igång. Dessutom är Stardock med Impulse det företag som jobbar för en oberoende lösning, medans Steam inte gör det.

Läs lite om Stardocks kommande lösning GOO här:
http://www.impulsedriven.com/news/1214_Stardock_throws_GOO_on...

Citat:

There is no third-party client required. This means a developer can use this as a universal solution since it is not tied to any particular digital distributor.

Edit: Stavfel etc.

Ti.
Medlem

Demigod behöver fler/mer "wargear" (läs: prylar), fler banor och mer variation. Gillar möjligheterna till långa och sega matcher, kommentatorn (UT någon?), grafiken är "trevlig" men lite buggig på sina ställen; en del små-enheter springer med yxan framför sig utan att egentligen på något sätt vara knutna till den.

Dom priserna som prisjakt.nu ger mig gör att jag säger: "nej, köp det som rea-spel". För 400kr är det inte värt. Inte i sitt nuvarande skick åtminstone. Impulse säljer det visserligen för dryga 50-lappen mindre.. Min devis: Betala inte fullpris för ett demi-färdigt spel.

Skriv svar