Bethesda stämmer Interplay för avtalsbrott?

Robot
Bethesda stämmer Interplay för avtalsbrott?
Medlem
Bethesda stämmer Interplay för avtalsbrott?

Bethesda, jag trodde inte jag kunde känna mer avsky mot er sedan ni förenklade The Elder Scrolls serien och våldtog det mesta som fallout serien tidigare stod för. Men ni överraskade mig, tack jag har blivit en erfarenhet rikare.

Medlem

Intergay.


signatur
Medlem

Bethesda dåå.. Snacka om dålig stil av dom, och inte av Interplay. Fallout 3 var bra men fan ett spel ska ta tid att göras inte bara skitas ut på 1-3 år. Ett mmo är ju ännu mera slit, detta är nog ett projekt som man inte kommer att få se på läääänge.

Medlem

Bethesda, era idioter, förstör inte det här nu!

Medlem

Det är dock skillnad på "ämnar att stämna" och stämmer.... interplay kom ju in med finansieringen på projektet innan deadline och enligt dem är projektet igång. Bethesda kommer inte stämma förräns de kan bevisa motsatsen....


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Medlem

Vafan ska dom hålla på och stämma överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av Loading:

Bethesda dåå.. Snacka om dålig stil av dom, och inte av Interplay. Fallout 3 var bra men fan ett spel ska ta tid att göras inte bara skitas ut på 1-3 år. Ett mmo är ju ännu mera slit, detta är nog ett projekt som man inte kommer att få se på läääänge.

Ett år för att göra ett spel är lite, det håller jag med om, men på tre år så ska man banne kunna producera något riktigt bra.

/ LordDaimos

Inaktiv

Bethesda, fy helvete vad ni kommer få lida om ni sabbar ett Fallout MMO. Ni förstör er egen spelserie, ni köper upp rättigheterna till Fallout och förstör spelet. Spelet blev iofs spelbart men hade blivit så mycket bättre om Black Isle hade fått gjort spelet själva. Ni släpper mer eller mindre värdelös DLC till Fallout 3, och nu är ni på krigstigen mot Interplay? Fyyyyyyy!


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Men vad tjafsar ni om gubbar? Nu får jue Bethesda chansen att göra ett Fallout MMO istället! Tänk vad schysst!!

Medlem

Bethesda är överskattat.
Inte för att det gör dåliga spel men är inte så bra som folk säger.

Var väl klart som korvspad att Interplay inte skulle palla det här? Mest troligt var det bara Herve Caen som planerat att lura investerare på en del pengar med ett skenprojekt (som nyligen dessutom tappade Jason Anderson, han som var en i trion som skapade Fallout från början).

Interplay har inte resurserna att utveckla ett Fallout MMO i första hand så det finns ingen anledning att gråta.

Medlem
Medlem

Fast nu var ju Interplay bara utgivaren av de tidigare Fallout-spelen, och utvecklarna från Black Isle är ju helt borta så... jag förstår inte riktigt folks förhoppningar på spelet.

Bethesda däremot har kompetens, och fler personer i sin utvecklingsstudio än 1. Det kan inte bli sämre än vad Interplay tänkt göra med det, ärligt talat.

Medlem

Jävla idioter alltså !

Skrivet av Dreamtale:

Fast nu var ju Interplay bara utgivaren av de tidigare Fallout-spelen, och utvecklarna från Black Isle är ju helt borta så... jag förstår inte riktigt folks förhoppningar på spelet.

Bethesda däremot har kompetens, och fler personer i sin utvecklingsstudio än 1. Det kan inte bli sämre än vad Interplay tänkt göra med det, ärligt talat.

Chris taylor är kvar

Medlem

Då tycker jag väl att Bethesda kan ge dem pengarna som behövs

Medlem

Sådär, då blev det bojkott av Bethesda. Bra jobbat!

/me bryter av Fallout 3-skivan. Hade förvisso ändå klarat av skitspelet redan så spela roll.

Skrivet av psykotisk:

Sådär, då blev det bojkott av Bethesda. Bra jobbat!

/me bryter av Fallout 3-skivan. Hade förvisso ändå klarat av skitspelet redan så spela roll.

Jag tänker gå längre än så och bojkotta en massa spelutvecklare samt film/musikskapare och bara stötta indie utvecklare såsom devsen till Mount&Blade, 2ndManassass, East india Company etc.

Det blir min insats för småfolket.:P:heart:


signatur
Medlem

Att de ens orkar..

Medlem

Är det någon som blir förvånad över att ett företag skyddar sina avtal? Jag vet att det är jättekul att hata och bli rebell på nätet, men det är viktigt att hålla på sina papper. Om Interplay sålt namnet till Bethesda för 50 miljoner kan de räkna med att Bethesda inte kommer låta dem göra något som skulle kunna kränka avtalet.

Helt rätt av Bethesda.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Interplay kanske skulle skitit i att spendera sina 50 mille på horor och knark och istället spenderat åtminstone en liten del av det på sitt MMO, bara en tanke.


signatur
Medlem

Härligt att se att spelstudior slåss och gnabbas istället för att lägga krut på att göra spel, det är ju en sekundär syssla eller???


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Men för helvete Bethesda... Nu får ni fan ge er....


signatur

Spelar Rock-saxofon i bandet Emil & The Warmlanders!
www.warmlanders.com

Medlem

Mår illa av Bethesta ...

Medlem

Förstår inte varför alla är sura på Bethesda, vi vet ju alla att det är Microsoft och EA som ligger bakom det här! Roten till alla ondska i världen startar med just de två företagen!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Hehe, som vanligt är det alltid roande att läsa alla fanboy-kommentarer om att bojkotta/hata/kasta kaffe på i det här fallet Bethesda! Jag har inga problem med att Interplay ser ut att få manslem, företaget har ju inte vart någon vidare stark aktör de senaste 5 åren.

Känns inte som någon vidare idé att pumpa ut ytterligare ett MMO på marknaden just nu, vänta en 5 - 6 år tills det har kylt ner sig och gör en fet comeback istället!


signatur
Medlem

Men sluta whina då. Bethesda köpte upphovsrätten till Fallout och det är väl ganska självklart att dom blir förbannade när Interplay fortfarande använder namnet.

Tänk du köper en glass men glassförsäljaren börjar slicka på den, hur kul är det?
Dessutom tror jag inte det är en bra idé ifall både Bethesda och Interplay fortsätter göra Falloutspel båda två,

Medlem
Skrivet av Shisuke:

Men sluta whina då. Bethesda köpte upphovsrätten till Fallout och det är väl ganska självklart att dom blir förbannade när Interplay fortfarande använder namnet.

Tänk du köper en glass men glassförsäljaren börjar slicka på den, hur kul är det?
Dessutom tror jag inte det är en bra idé ifall både Bethesda och Interplay fortsätter göra Falloutspel båda två,

Fast det är ju inte riktigt sant. Bethesda köpte rättigheterna till en Fallout 2 uppföljare och Inteplay behöll rättigheterna till att göra ett Fallout MMO. Dock var villkoret att man skulle ha påbörjat utvecklingen av detta MMO inom en viss tid annars skulle rätten till MMOet (heter det så?) tillfalla Bethesda. Bråket handlar väl om att Interplay inte uppvisat något som pekar på att man faktiskt påbörjat utvecklingen av ett sådant MMO, men alla som har lite vetskap inom ämnet vet att om man skall utveckla en ny motor etc kan det komma ta lite tid innan man är helt i hamn. Så även om det ännu inte finns några "bildliga"-bevis så kan ju utvecklingen mycket väl vara igång.

Leave Interplay alone!


signatur

Säkerställ utvecklingen av Interstellar Marines! Pre-order!

1
Skriv svar