Rykte: Nytt Thief-spel på väg?

Robot
Medlem
Rykte: Nytt Thief-spel på väg?

Hoppas! Älskade de gamla Thief spelen!

Medlem

Godis för mina ögon. Thief 3 är det enda spelet i serien jag har spelat men tyckte det var skitbra.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Då får vi ta och hoppas att det kan komma i närheten av det eminenta Theif 2, trots annan studio och allt!

Medlem

Det skulle onekligen smaka med ett nytt, tjusigt Thief-spel att sätta tänderna i.


signatur
Inaktiv

Fan va grymt! Älskade förra thief-spelet!


signatur

//Aron

Medlem

Thief 2 var ju ruskigt bra. Hoppas att (om dom gör ett nytt) det blir minst lika bra.

Medlem

Jag vågar inte gissa, mitt hjärta tål inte så många besvikelser. ;_;

Medlem
Skrivet av abbe:

Jag vågar inte gissa, mitt hjärta tål inte så många besvikelser. ;_;

Samma här...Kanske bäst att vi inte "Jinxar" det som jänkarna säger.

Medlem

SNÄLLA MER THEIF!

Medlem

Jag vågar inte heller gissa, vågar inte börja tro att det kommer ett nytt Thief-spel. Skulle bli så besviken om så inte var fallet.

Bättre stealth-lir får man leta efter

Medlem

hoppas på ett nytt theif! men med ny utvecklare så kanske man inte ska över hypa spelet.

Avstängd

ett spel i thief 2 andra skulle ju inte sitta fel!

Medlem

jag hoppas detta är snat för thief 3 (enda jag har spelat) var skit bra och marknaden behöver mer såna spel dom flästa man ser nu för tiden är är "you are total overpower"


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Ett nytt Thief hade jag inte sagt nej till.

Har ett svagt minne att Thief 3 till xboxen blev mindre lyckad då vilken svårighetsgrad man än valde så blev det hard i själva verket. Löste dom det någon gång för det var väl inte så vanligt med patcher till konsol på den tiden?

Medlem

Åh, ge mig.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Thief-serien(alla 3 st) tillhör i mina ögon bland det absolut bästa som släppts, klart man hoppas på mer!

http://en.wikipedia.org/wiki/Thief_(series)


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av Divion:

Har ett svagt minne att Thief 3 till xboxen blev mindre lyckad då vilken svårighetsgrad man än valde så blev det hard i själva verket. Löste dom det någon gång för det var väl inte så vanligt med patcher till konsol på den tiden?

Vet inte hur det var för konsolversionen men PCversionen gick tillbaka till 'normal' så fort du laddade ett sparat spel. Det fixade de dock, synd att de aldrig fixade stadsbanorna. Tyckte det var otroligt kasst att NPCerna som dödade en person (juvelerare om jag inte minns fel?), "glömde bort" att de var mördarna och började leta efter mig, sen sprang de till vakterna och hela jävla trollskogen kom efter en...
Jag menar, hur fan mycket har de inte skippat i kodningen om något sådant händer?

Medlem

Får hoppas att ryktet stämmer då för för Thief-serien är ju som sagt grymt bra

Medlem

Koden tog tydligen upp 3/4 av Xboxens 64MB RAM så man fick nog strunta i vissa saker helt och hållet. Vidare så blev den nog släppt innan den blev färdig för den hade behövt lite mer putsning här och var.

Om spelet ska göra så hoppas jag på en hel del inblandning från de som jobbade med tidigare spelen. Stephen Russell för röster och Eric Brosius för musik t.ex.

Medlem

Hoppas att det är ett till Thief, det finns inget bättre stealth spel:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Det enda Thief jag har spelat är 3:an och det va bra i början, men ju närmare slutet man kom desto mindre smyga blev det. Tycker de flesta stealth-spel är sådana, väldigt tråkigt.

Jag vill kunna smyga mig igenom hela spelet, hatar vakter som vet när man gjort något dumt även om man gjorde det i en mörk gränd utan någon i närheten.

Medlem

Mm ett nytt Thief-spel vore underbart.

Ase
Medlem

Framförallt så får man hoppas att det(om det kommer) inte blir konsollanpassat ,det har ju förstört dom flesta spel på slutet Thief 1,2 & 3 e enligt mig en av dom bästa spel som släppts

Inaktiv

Ryktet har florerat i ett halvår eller mer nu, men detta var första livstecknet på länge.

Snälla snälla allsmäktige pater faeces, må de inte misslyckas denna gång. Gör det rätt för en gångs skull! Ge mig något mörkt, omfattande, ickelinjärt, personligt och... ja... Epic!


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Inaktiv

De är lite spännande med dessa sk kritiker hits.. spel som hardcore gamers tar till hjärtat. Ofta säljer de första utgåvorna i serierna dåligt-mediokert. Men de betryggande är de sällan skådade hyperna som byggs upp kring senare utgåvorna. Ta tex Fallout 3 el Oblivion. Därtill lyfts ofta skaparna av hardcore gamer/kritiker hits upp inom industrin (Ken Levine tex, Tim Schafer).

Medlem

detta är ju verkligen något man kan sitta och hoppas på

Medlem

Vore sjuukt najs om det stämmer, aldrig lirat Thief 1, tänk prova det många gånger men har bara blivit Thief 2 och 3, och Thievery moden till UT

Får hoppas att det blir ett nytt och riktigt grymt Thief lir \o/

Medlem

Kan dom inte släppa ettan och 2an på 360 och ps3, dom spelen passar ju görbra på konsol.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Kan dom inte släppa ettan och 2an på 360 och ps3, dom spelen passar ju görbra på konsol.

NEJ


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar