Sony: Vi har bäst attach rate

Inaktiv

Hahaha who cares, desto större användarbas desto mer mainstream blir produkten, desto mindre hardcore användarbas (som köper fler spel) vilket medför att attatchraten sjunker.

ro
Medlem

Helt klart passande bild

Medlem

Denna tråd är underhållande, keep it up guys/girls!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

"så borde Xbox 360 sälja dubbelt så många exemplar som PS3 om attach rate vore likvärdig."

Är det bara jag som tycker detta uttalande är ganska skumt eftersom 360 inte sålt dubbelt så många konsoler?

Vet inte vilken värld sonys PR lever i, men tror inte att lägre försäljningssiffror är bättre än större försäljningssiffror hur man än försöker spinna det.

Men förstår inte riktigt vad sony & ms tror att dom tjänar på sånahär uttalande hehe

Medlem

Mycket passande bild. Dröjer väl inte länge förrän MS svarar tillbaka. Själv är jag mer nöjd med min ps3 tack vare 4st trasiga x360.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tycker att Sony borde satsa på något bra spel som folket "väntar" efter. Vi har ju Halo - Serien men den är väl lite överhypad men säljer ändå skit mycket.

Playstation 3 har ju flera möjligheter att göra ett skit bra spel.

Spelen vi längtar efter finns att köpa redan, som är släppta. Men det finns mycket mer att längta till kan jag säga. Men om du säger så tror jag inte Xbox 360 spelarna inte har något alls att längta till. Halo var det ända och som redan är out-dated som nu släpper sina expansioner eller spel som är baserade på titeln och inget annat.
_______________________________
Xbox hade sin tid (ehm... halo)
PS3 har sin tid (mgs4, kz2 lbp ...osv).

Så att FZ slänger upp en sån här nyhet förstår jag


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av showerguy:

Tycker att Sony borde satsa på något bra spel som folket "väntar" efter. Vi har ju Halo - Serien men den är väl lite överhypad men säljer ändå skit mycket.

Playstation 3 har ju flera möjligheter att göra ett skit bra spel.

Säljer skit mycket eller eller vad säger du?
Och ska Sony komma med ett spel bra som skit?
Eller sär skriver du bara?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

"Vi säljer inte mindre, vi har bara inte sålt lika många ennu!"

Medlem

Det dumma i uttalandet är ju att de jämför utvalda spel. Om de nu ska göra en jämförelse borde den göras på antal sålda spel per plattform.

Om XB360 sålt dubbelt så många konsoller men också dubbelt så många spel all time oavsett titel så är ju attache rate'en densamma.

Ligger ingen fakta i mina siffror med dubbelt, men faktat ligger i att det är så en jämförelse ska göras, om den nu ska göras.

Medlem

Pinsamt uttalande ifrån Sony.
Jätte bra att dom har, på vissa utvalda titlar, en högre, procentuell attach rate.
Men sedan när började man räkna enstaka titlar?
Det MS tjatar om hela tiden (när dom snackar attach rate) är ju det att folk med en x360 har fler ANTAL spel per konsol.
Dvs, medans en PS3:ägare kanske sitter på 4 spel i snitt, sitter x360-ägaren på 5-6 (obsavera att dessa siffror är påhittade och enbart står här för att visa min poäng).

Vilket inte är konstigt, då MS har släppt många fler titlar till sin konsol än vad Sony har gjort.
Så det skulle inte förvåna mig om anledningen till varför PS3 har en högre attach rate på vissa titlar är, att när dom väl släpper ett spel, så är PS3-ägarna så hungriga, att nästan alla köper det!
(läses med en nypa ironi)

Mao. x360-ägarna äger i snitt fler antal titlar till sina konsoler än vad PS3- och Wii-ägarna.
Hence the name "higher attach rate"
Men.. jag kan ju ha fel!?

Och i slutändan. Vem bryr sig vad någon av dessa parter säger?
Bara för att den ena säger "bäh" så kommer jag inte sluta använda den andras konsol och vise versa.

Medlem
Skrivet av FZ:

Sonys Peter Dille

Jag läste Peter Dalle först och tänkte "vad fasiken har han med Sony att göra" innan jag såg att jag tagit fel på en bokstav.

Vad uttalandet beträffar så tar jag fram min lilla svarta anteckningsbok märkt "VIKTIGT!" och gör en notering.

Medlem

Lägg ner nu Sony...

Medlem

löl... Sony sux, microsoft sux, nintendo sux...
na just kidd´n
fattar nt vaffö de försöker vara bäst heeela tiden... iz drygt enligt mi

Medlem

Keep on gaming and keep on smiling.

Man sitter med den konsol man har valt för att man gillar spelutbudet. Skulle man ändra sig så sälj skiten och köp nytt. Så länge användaren är nöjd så är allt helt ok.

Vilken gamer bryr sig om vrängda, styrda, förskönade utalanden från något stort företag överhuvudtaget. Tydligen många på detta forum och det är verkligen sorgligt. Var glada för den konsol ni avgudar och låt de som har valt en annan konsol glädjas över sitt val. Det finns ju många konsoler för att mätta allas behov.

Statistik kan ljugas ihop med siffror och procent så den mest högutbildade skulle få hjärnblödning av att tänka på hur uträkningen gick till väga.

Peace out


signatur

Xbox360 is the shit :)

Medlem

Fjanteri det här kriget, jag har en 360 och ska snart skaffa en 50 tums lcd tv och samtidigt en ps3, det kommer bli så grymt,
pc är helt dött för mig så då är det givet att man som gamer har 2 konsoller och får tillgång till mycke gott.

Medlem

Haha, såna här uttalanden kommer eftersom dom efterfrågas av media. Alla tre konsoller är likvärdiga, alla har sina exklusiva titlar. Så för min egen del har jag alla tre och köpt dom vid release. Hade inte klarat mig utan tex Mass Effect, MGS4 och Super Mario Galaxy. Xbox Live är bättre än PSstore för tillfället.

Medlem

Förjävligt bra bild till den texten

12
Skriv svar