Inaktiv
Skrivet av blesserad:
Skrivet av Svenorvar:

Att de två olika könen är olika har väl ganska länge varit ett hett ämne. Mor blev övertalad att klä mig i rosa kläder och ge mig dockor att leka med ist för ngt annat när jag var väldigt ung.

Resultatet blev att jag ändå körde bil och flygplan med dockorna och då gav mor upp och accepterade att jag är en pojke och att jag inte föddes som en oformad lerklump.

Kultur må ha påverkan men det finns förmodligen en anledning till varför våran kultur ser ut som den gör oxå.

Intressant att du nämner det här. Uppföljning på försöksdagis och -förskolor som aktivt uppmanar och leder barn till att vara "jämställda" har visat på motsatt effekt, nämligen att barnen blir mer könsmedvetna än andra i samma ålder. Varför vet man inte.

Delvis därför är jag principiellt emot att börja på barn-nivå när man med goda avsikter ska försöka genomföra en värderings-ändring i samhället; t.ex. i synen på kvinnor förut, eller syn på t.ex. homoadoption idag.
Barnen får ju sina idéer nånstans ifrån; det kan nästan uteslutande härledas till vuxna, när de är i dagisåldern.
Det måste komma uppifrån.
Och det här var jätte-off topic, sorry

Redaktör
Skrivet av fisk:

Hur var kvinnosynen i det här spelet då? Det är ju viktigt att ta upp. XD

Vi har lagt in ett filter för dig så att du slipper pulsrusningarna varje gång vi skriver något som inte går att bevisa vetenskapligt. Typ recensioner.


signatur
Medlem

Jag vill inte verka dryg men jag tycker att det räcker att kolla på skärmpdumparna för att inse att personerna bakom det här spelet inte har en aning om hur man gör ett bra spel. Det förvånar mig inte att läsa andra kommentarer som påpekar att spelet t.ex. har ett dåligt röstskådespeleri.

123
Skriv svar