"Ekonomins fall är bra för industrin"

Robot
Medlem
"Ekonomins fall är bra för industrin"

Stalin vs. Martians lär suga men det är ju kul att inte allt går dåligt pga av finansen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag tycker spelindustrin borde krympa starkt. Alla på planeten och deras morsor på månen spelar WoW. Rehaser av spel är det enda som kommer ut nu. Alla vill ha sin del av spelkakan. Och en massa MASSA skitiga spel är följderna.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Jag tycker spelindustrin borde krympa starkt. Alla på planeten och deras morsor på månen spelar WoW. Rehaser av spel är det enda som kommer ut nu. Alla vill ha sin del av spelkakan. Och en massa MASSA skitiga spel är följderna.

Från mycket ont, kommer vanligtvis även mycket gott.

Sen att ha ett sådant naivt och snävt perspektiv på tillvaron är ju något skrämmande. WoW är en injektionsspruta för så mycket annat. WoW är en religion i sig, en kultur, ett leverne. På vilken plattform? Jo, just PC. Vad får det för konsekvenser och möjligheter? Ett exempel på kreativt tänkande är ju då att om PC har sådan potential som WoW visat borde det finnas möjlighet för vem som helst att göra detsamma - inte sant?

Att tänka ett steg längre, gärna två, brukar vanligtvis löna sig. Regeln gäller även innan man yttrar sig...


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Å andra sidan kan WoW vara en begränsning och hämmare för online-spelen och hela den marknaden då allting vägs och jämförs med WoW. På så sätt kväver man den marknad som fött en... Man kan se samma sak i filmbranschen ganska ofta; ta t.ex. von Trier i Danmark eller Bergman här i Sverige, även om de har gjort fruktansvärt mycket bra saker för filmkulturen i sina respektive land så har många diskussioner förts om vilken negativ inverkan de även fört med sig...

Ontopic; jag tror att han har en poäng med det han säger, den som lever får se;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Å andra sidan kan WoW vara en begränsning och hämmare för online-spelen och hela den marknaden då allting vägs och jämförs med WoW. På så sätt kväver man den marknad som fött en... Man kan se samma sak i filmbranschen ganska ofta; ta t.ex. von Trier i Danmark eller Bergman här i Sverige, även om de har gjort fruktansvärt mycket bra saker för filmkulturen i sina respektive land så har många diskussioner förts om vilken negativ inverkan de även fört med sig...

Ontopic; jag tror att han har en poäng med det han säger, den som lever får se;)

Samma kan ju sägas om Command and Conguer serien, men vi har ju massa bra spel baserat på samma koncept som det ändå.

Sen har vi ju alla dessa spel som alltid försökte ta sig ut ur C&C cirkel, en del misslyckades grovt medan andra lyckades bättre, (ground control, DoW, och andra senare titlar).

En stor framgång föder härmapor jovisst, men den lockar även ny tänkare. Leder man framåt tittar man framåt

Och jag tror också han här rätt i det han säger. Nedgångar ger oftast nya chanser dom med, och ibland mer än man tror.


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem
Skrivet av Makoo:
Skrivet av beersgarden:

Å andra sidan kan WoW vara en begränsning och hämmare för online-spelen och hela den marknaden då allting vägs och jämförs med WoW. På så sätt kväver man den marknad som fött en... Man kan se samma sak i filmbranschen ganska ofta; ta t.ex. von Trier i Danmark eller Bergman här i Sverige, även om de har gjort fruktansvärt mycket bra saker för filmkulturen i sina respektive land så har många diskussioner förts om vilken negativ inverkan de även fört med sig...

Ontopic; jag tror att han har en poäng med det han säger, den som lever får se;)

Samma kan ju sägas om Command and Conguer serien, men vi har ju massa bra spel baserat på samma koncept som det ändå.

Sen har vi ju alla dessa spel som alltid försökte ta sig ut ur C&C cirkel, en del misslyckades grovt medan andra lyckades bättre, (ground control, DoW, och andra senare titlar).

En stor framgång föder härmapor jovisst, men den lockar även ny tänkare. Leder man framåt tittar man framåt

Och jag tror också han här rätt i det han säger. Nedgångar ger oftast nya chanser dom med, och ibland mer än man tror.

Självklart har du rätt i det du säger, jag ville bara poängtera att det nädvändigtvis inte bara var av godo att WoW var så stort... Bra exempel med C&C där.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Är väl snarare så att ekonomikrisen är dålig för branschen, vad jag sett hittills iaf. Bara en massa uppföljare och inget riktigt originellt, förutom i indie-delen då.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

1
Skriv svar